Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Carisma 1,8GDI szarpanie, brak mocy
Autor Wiadomość
Dr4goN 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Brzeg
Wysłany: 11-09-2013, 20:15   [Cari 1.8 GDI] Carisma 1,8GDI szarpanie, brak mocy

Witam serdecznie.

Zakładam ten temat ponieważ chciałbym prosić o pomoc w diagnozie usterki jak i o pomoc w jej usunięciu.

Posiadam Carismę 1,8GDI w wersji Elegance z 1999 roku.

Po pewnej wizycie u mechanika obroty zaczęły falować, ale to prawdopodobnie przez odlączenie akumulatora i konieczność nauki obrotów ponownie samochodu, liczę się z tym , że to może nie pomóc ale tym chcę się zająć po rozwiązaniu problemu który opiszę niżej.

Otóż, od jakiegoś czasu auto ma problemy z mocą. Nie chce przyspieszać, straciło dynamikę, przy jeździe potrafi szarpać. Podczas jazdy silnik wydaje nieznacznie inny dźwięk niż było do tej pory, jakby bardziej `turkocze`. Objawy wyglądały mi na to jakby auto nie paliło na wszystkie `gary`.

Więc w pierwszej kolejności zabrałem się za przegląd i czyszczenie świec (esz to dojście do świec). Wszystko ładnie zostało poczyszczone, problem nadal istniał.

Znajomy zasugerował mi iż może to być wina niesparnej fajkocewki. Więc na jałowym biegu ściągałem z każdej świecy fajkocewkę i badałem czy silnik reaguje spadkiem obrotów ku mojemu zdziwieniu próba przy każdej fajkocewce wypadała dobrze, silnik tracił obroty co sugerowało, że wszystkie są sprawne.

Postanowiłem się udać do elektryka. Po odebraniu wyników ku mojemu zdziwieniu ( po raz kolejny) okazało się, że samochód pod względem elektrycznym jest sprawny, wszystkie odczyty były pozytywne. Facet poradził mi przeczyszczenie przepustnicy.

Poszperałem w internecie, znalazłem instrukcję i się zabrałem za to. Wszysko ładnie rozebrałem, wymyłem pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną. Nalot był, trudno żeby nie było, wszystko zostało wyczyszczone. I problem jest nadal.

I teraz zwracam się z prośbą do osób które znają się bardziej ode mnie i są obeznane w tym temacie. Co sprawdzić w nastepnej kolejności, czego się złapać na co zwrócić uwagę.
Będę wdzięczny za każdą sugestię i podpowiedź odnośnie tego co może być powodem i w miare możliwości jak mógłbym to sam sprawdzić/naprwić.
_________________


~`Keep Drifting Fun is more than just a motto - it has changed their lives`
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 12-09-2013, 11:23   

Dr4goN, Popytaj na forum regionalnym czy ktoś posiada kabel i evoscan. Mi to wygląda na słynną w GDI pompę wysokiego ciśnienia, regulator bądź filterki, które się w pompie znajdują. Najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić jak wygląda ciśnienie paliwa i czy nie ma ewentualnych błędów.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Dr4goN 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 3
Skąd: Brzeg
Wysłany: 12-09-2013, 18:03   

To może załączę to co otrzymałem po podłączeniu auta pod komputer.
Wg gościa wszystko jest w porzadku, wartości trzymają się w normach i nie ma dużych wahań.



_________________


~`Keep Drifting Fun is more than just a motto - it has changed their lives`
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-09-2013, 18:12   

Ciśnienie paliwa na poziomie 4,4-4,5 MPa nie jest normą, powinno być ok. 5. Zapewne był to test stacjonarny, nie podczas jazdy z obciążeniem - w przypadku jazdy mogłoby być jeszcze gorzej. Więc jak dla mnie do sprawdzenia ukłąd paliwowy. Czyli najlepiej: pomiar ciśnienia przed pompą WC (wtedy będziemy wiedzieli, czy pompa w baku oraz filtr są wporządku. Jeśli ok, to znaczy, że trzeba wymienić filtr w pompie WC (koszt 25 zł) i ewentualnie sprawdzić regulator, jak ciśnienie dalej będzie złe.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.