 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Carisma 1,8GDI szarpanie, brak mocy |
Autor |
Wiadomość |
Dr4goN
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 11-09-2013, 20:15 [Cari 1.8 GDI] Carisma 1,8GDI szarpanie, brak mocy
|
|
|
Witam serdecznie.
Zakładam ten temat ponieważ chciałbym prosić o pomoc w diagnozie usterki jak i o pomoc w jej usunięciu.
Posiadam Carismę 1,8GDI w wersji Elegance z 1999 roku.
Po pewnej wizycie u mechanika obroty zaczęły falować, ale to prawdopodobnie przez odlączenie akumulatora i konieczność nauki obrotów ponownie samochodu, liczę się z tym , że to może nie pomóc ale tym chcę się zająć po rozwiązaniu problemu który opiszę niżej.
Otóż, od jakiegoś czasu auto ma problemy z mocą. Nie chce przyspieszać, straciło dynamikę, przy jeździe potrafi szarpać. Podczas jazdy silnik wydaje nieznacznie inny dźwięk niż było do tej pory, jakby bardziej `turkocze`. Objawy wyglądały mi na to jakby auto nie paliło na wszystkie `gary`.
Więc w pierwszej kolejności zabrałem się za przegląd i czyszczenie świec (esz to dojście do świec). Wszystko ładnie zostało poczyszczone, problem nadal istniał.
Znajomy zasugerował mi iż może to być wina niesparnej fajkocewki. Więc na jałowym biegu ściągałem z każdej świecy fajkocewkę i badałem czy silnik reaguje spadkiem obrotów ku mojemu zdziwieniu próba przy każdej fajkocewce wypadała dobrze, silnik tracił obroty co sugerowało, że wszystkie są sprawne.
Postanowiłem się udać do elektryka. Po odebraniu wyników ku mojemu zdziwieniu ( po raz kolejny) okazało się, że samochód pod względem elektrycznym jest sprawny, wszystkie odczyty były pozytywne. Facet poradził mi przeczyszczenie przepustnicy.
Poszperałem w internecie, znalazłem instrukcję i się zabrałem za to. Wszysko ładnie rozebrałem, wymyłem pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną. Nalot był, trudno żeby nie było, wszystko zostało wyczyszczone. I problem jest nadal.
I teraz zwracam się z prośbą do osób które znają się bardziej ode mnie i są obeznane w tym temacie. Co sprawdzić w nastepnej kolejności, czego się złapać na co zwrócić uwagę.
Będę wdzięczny za każdą sugestię i podpowiedź odnośnie tego co może być powodem i w miare możliwości jak mógłbym to sam sprawdzić/naprwić. |
_________________
~`Keep Drifting Fun is more than just a motto - it has changed their lives` |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-09-2013, 11:23
|
|
|
Dr4goN, Popytaj na forum regionalnym czy ktoś posiada kabel i evoscan. Mi to wygląda na słynną w GDI pompę wysokiego ciśnienia, regulator bądź filterki, które się w pompie znajdują. Najlepiej podpiąć pod kompa i sprawdzić jak wygląda ciśnienie paliwa i czy nie ma ewentualnych błędów. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Dr4goN
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8GDI 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 3 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 12-09-2013, 18:03
|
|
|
To może załączę to co otrzymałem po podłączeniu auta pod komputer.
Wg gościa wszystko jest w porzadku, wartości trzymają się w normach i nie ma dużych wahań.
 |
_________________
~`Keep Drifting Fun is more than just a motto - it has changed their lives` |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-09-2013, 18:12
|
|
|
Ciśnienie paliwa na poziomie 4,4-4,5 MPa nie jest normą, powinno być ok. 5. Zapewne był to test stacjonarny, nie podczas jazdy z obciążeniem - w przypadku jazdy mogłoby być jeszcze gorzej. Więc jak dla mnie do sprawdzenia ukłąd paliwowy. Czyli najlepiej: pomiar ciśnienia przed pompą WC (wtedy będziemy wiedzieli, czy pompa w baku oraz filtr są wporządku. Jeśli ok, to znaczy, że trzeba wymienić filtr w pompie WC (koszt 25 zł) i ewentualnie sprawdzić regulator, jak ciśnienie dalej będzie złe. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
|
|