Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Problem z obrotami <2000
Autor Wiadomość
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 16-03-2016, 16:09   [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami <2000

Cześć, mam następujący problem, nie widziałem na forum opisanego takiego przypadku, więc zakładam nowy temat.
Więc tak:
Pacjent: 1999r, 2.0 136km, automat, podtlenek gazu :mrgreen:

5 miesięcy temu został zrobiony remont silnika i wszystko działało idealnie.
Po przejechaniu 3-4tyś kilometrów zatrzymałem się na światłach i auto na LPG zaczęło szarpać i samochód nie chciał wejść na obroty, po przełączeniu na benzynę obroty się uspokoiły, a problem z obrotami się zmniejszył, ale nadal istnieje.

Aktualnie wygląda to tak: Jak się zatrzymam i dodam gazu powiedzmy do połowy to silnik się nie chce wkręcić na obroty do 2000 (przy bardzo delikatnym ruszaniu nic złego się nie dzieje). Po ich przekroczeniu, przy normalnej jeździe samochód jeździ prawie zawsze normalnie- czasem zdarza się mu zamulić na wysokich obrotach na poziomie 5tyś., nie zawsze, z resztą nie często tak kręcę silnik.
Na gazie jest jeszcze gorzej, zamula do 3000 obrotów.

Samochód został podłączony do komputera, nie wykrywał sond. Okazało się, że jest zwarcie na instalacji, problem został naprawiony, a problem obrotów pozostał.

Aktualnie po pełnym skanie wszystkich sterowników, komputera w samochodzie itp nie wykrywa żadnych błędów, wydaje się że wszystko jest w idealnym stanie.

Ja nie mam pomysłu, mechanik psychicznie wysiada, może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc?

Z góry dzięki za pomoc :D
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2016, 17:20   

Zacznijcie od weryfikacji zgodności rozrządu, profilaktycznie warto sprawdzić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 16-03-2016, 17:34   

A jeśli byłby niezgodny to od razu nie działałoby źle, tylko po przejechaniu kilku tyś km?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2016, 17:55   

Nie, ale moze cos w trakcie się schrzanilo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 16-03-2016, 18:00   

Ok, to powiem żeby to sprawdził, a nie powinien wyskoczyć jakiś błąd w komputerze?

Jakieś inne tropy? Przychodzą do głowy inne możliwe przyczyny?
Wiem, że ciężko przez internet ale może ktoś będzie miał jakiś pomysł, żeby od razu sprawdzić kilka opcji.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2016, 18:37   

Jak dostaneisz za dużo opcji to rozgrzebiesz problem a jak sie naprawi to nie bedziesz wiedzial co bylo przyczyna - stopniowo, cierpliwości
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cichy1124 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 51
Skąd: bielsko
Wysłany: 16-03-2016, 18:45   

Chcę robić stopniowo, ale wolałbym znać więcej opcji bo auto stoi u mechanika...
Lepiej znać kilka opcji i po kolei sprawdzać każdą możliwość.

W jaki sposób mogę sprawdzić czy rozrząd jest w porządku czy to jego wina?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 16-03-2016, 19:50   

Z grubsza, koło pasowe ma znacznik a na obudowie pasków jest wystep z literą T, demontujesz górna pokrywę rozrządu, ustawiasz znacznik koła pasowego na T i wałek rozrządu ma na sobie znak który ma sie pokrywać ze znakiem na pokrywie zaworów (zgodnośc nastepuje co pełne dwa obroty wału)
Dokładniejsza weryfikacja wymaga sprawdzenia czy nie doszło do uszkodzenia blaszki która stanowi punkt odczytu dla czujnika położenia wału


Kolejno do zweryfikowania pozostaje układ zaplonwy - świece, kable, fajki z cewkami
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.