 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA2A/W 2.0] Problem z obrotami <2000 |
Autor |
Wiadomość |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 16-03-2016, 16:09 [EA2A/W 2.0] Problem z obrotami <2000
|
|
|
Cześć, mam następujący problem, nie widziałem na forum opisanego takiego przypadku, więc zakładam nowy temat.
Więc tak:
Pacjent: 1999r, 2.0 136km, automat, podtlenek gazu
5 miesięcy temu został zrobiony remont silnika i wszystko działało idealnie.
Po przejechaniu 3-4tyś kilometrów zatrzymałem się na światłach i auto na LPG zaczęło szarpać i samochód nie chciał wejść na obroty, po przełączeniu na benzynę obroty się uspokoiły, a problem z obrotami się zmniejszył, ale nadal istnieje.
Aktualnie wygląda to tak: Jak się zatrzymam i dodam gazu powiedzmy do połowy to silnik się nie chce wkręcić na obroty do 2000 (przy bardzo delikatnym ruszaniu nic złego się nie dzieje). Po ich przekroczeniu, przy normalnej jeździe samochód jeździ prawie zawsze normalnie- czasem zdarza się mu zamulić na wysokich obrotach na poziomie 5tyś., nie zawsze, z resztą nie często tak kręcę silnik.
Na gazie jest jeszcze gorzej, zamula do 3000 obrotów.
Samochód został podłączony do komputera, nie wykrywał sond. Okazało się, że jest zwarcie na instalacji, problem został naprawiony, a problem obrotów pozostał.
Aktualnie po pełnym skanie wszystkich sterowników, komputera w samochodzie itp nie wykrywa żadnych błędów, wydaje się że wszystko jest w idealnym stanie.
Ja nie mam pomysłu, mechanik psychicznie wysiada, może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc?
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2016, 17:20
|
|
|
Zacznijcie od weryfikacji zgodności rozrządu, profilaktycznie warto sprawdzić |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 16-03-2016, 17:34
|
|
|
A jeśli byłby niezgodny to od razu nie działałoby źle, tylko po przejechaniu kilku tyś km? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2016, 17:55
|
|
|
Nie, ale moze cos w trakcie się schrzanilo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 16-03-2016, 18:00
|
|
|
Ok, to powiem żeby to sprawdził, a nie powinien wyskoczyć jakiś błąd w komputerze?
Jakieś inne tropy? Przychodzą do głowy inne możliwe przyczyny?
Wiem, że ciężko przez internet ale może ktoś będzie miał jakiś pomysł, żeby od razu sprawdzić kilka opcji. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2016, 18:37
|
|
|
Jak dostaneisz za dużo opcji to rozgrzebiesz problem a jak sie naprawi to nie bedziesz wiedzial co bylo przyczyna - stopniowo, cierpliwości |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cichy1124
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 2.0+LPG tiptronic
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 51 Skąd: bielsko
|
Wysłany: 16-03-2016, 18:45
|
|
|
Chcę robić stopniowo, ale wolałbym znać więcej opcji bo auto stoi u mechanika...
Lepiej znać kilka opcji i po kolei sprawdzać każdą możliwość.
W jaki sposób mogę sprawdzić czy rozrząd jest w porządku czy to jego wina? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 16-03-2016, 19:50
|
|
|
Z grubsza, koło pasowe ma znacznik a na obudowie pasków jest wystep z literą T, demontujesz górna pokrywę rozrządu, ustawiasz znacznik koła pasowego na T i wałek rozrządu ma na sobie znak który ma sie pokrywać ze znakiem na pokrywie zaworów (zgodnośc nastepuje co pełne dwa obroty wału)
Dokładniejsza weryfikacja wymaga sprawdzenia czy nie doszło do uszkodzenia blaszki która stanowi punkt odczytu dla czujnika położenia wału
Kolejno do zweryfikowania pozostaje układ zaplonwy - świece, kable, fajki z cewkami |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|