Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu
Autor Wiadomość
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 06-12-2010, 15:38   [EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu

Jak w temacie, pilnie potrzebne mi nowe śruby wraz z nakrętkami, na obrazku numer 3


Ma ktoś może ich dane wymiarowe ? Średnica, rozmiar główki, długość, długość części gwintowanej, długość części niegwintowanej, etc. ? I jaki materiał - stal kwasoodporna A4, czy jakieś inny, specjalny stop ?

Rok temu, przy wymianie amorków oryginalne miały wżery, po przeszlifowaniu minimalny luz, wiec wziąłem jedną i zamówiłem w specjalistycznym sklepie metalowym (zajmują się głównie śrubami). Stare wyrzuciłem.
Facet wtedy wcisnął mi coś wybitnie nie nadającego się. Zaznaczałem mu, że mają być wytrzymałe i nierdzewne, do zawieszenia w samochodzie. Dał mi z takie z czarnej stali.
Nie znam się na metalach, zawierzyłem facetowi, a ostatnio przy wymianie kół jak zobaczyłem tę śrubę to serce mi podskoczylo.
Sama rdza !
Jeżdżę autem z duszą na ramieniu, jak najszybciej muszę je wymienić. Nawiasem ciekawe jak je odkręcę... :?
_________________
Rekin bulwarowy
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-12-2010, 10:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-12-2010, 16:08   

To normalna śruba metrycza z drobnym gwintem, katalog pokazuje M12x92.5 (tylko z drobnym gwintem - wiem powtarzam się :D ), nakretka nie musi być samokontra jezeli jest podkładka sprężynowa, ja takie śruby kupowałem w normalnym sklepie zajmującym się techniką łaczeń, wybrałem tzw oksydowane, czy jakoś tak - chodzi o to, że sa zabezpieczone antykorozyjnie, o twardości 10.9
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 06-12-2010, 16:23   

Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane :)

Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
wawer82 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2008
Posty: 156
Skąd: Łomża
Wysłany: 06-12-2010, 18:51   

Ja u siebie wymieniałem właśnie taką śrubę bo przy wymianie wahacza musiałem ją wyciąć... zapiekła się w tulei w wahaczu.
Musi iść tam śruba wzmacniania czyli taka na której gwint jest tylko na końcu. Z tego co pamiętam to tego "czoła" bez gwintu musi być ok 10cm. Ja kupiłem dwie śruby w motoryzacyjnym jedna była od wahacza tył 126p a druga od zawieszenia lanosa. Jedna była krótsza a druga dłuższa. Pasowała idealnie ta dłuższa tylko nie wiem czy to był lanos czy maluszek :D
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 07-12-2010, 00:41   

Nie masz przypadkiem tych starych śrub, co by je pomierzyć ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-12-2010, 09:00   

xor napisał/a:
Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane :)

Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.
Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.

Przykładowo jak wyglądała
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
stig1 
Forumowicz
stig1

Auto: Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 37
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 07-12-2010, 14:28   

robertdg napisał/a:
xor napisał/a:
Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane :)

Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu.
Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.

Przykładowo jak wyglądała
Obrazek


również kupowałem takie śruby, są do dostania w każdym lepszym sklepie ze śrubami, ja brałem w sieci sklepów koelner i jak u robertdg wyglądają jak oryginał

M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane
_________________
Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 07-12-2010, 14:41   

Albo w każdym sklepie z materiałami do sprzętu agro, np. ciągników, kombajnów itp. Np. sieć Agroma.
Jak w lecie robiłem swego vr4, to wszystkie śruby, podkładki, nakrętki, o-ringi itd., dostałemku mojemu wielkiemu zdziwieniu... w Agromie za grosze, :D
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2010, 16:33   

swinks_UK dokładnie tak jak piszesz.
 
 
degie 
Forumowicz
DeGie

Auto: Lancer 2.0 kombi 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 42
Skąd: PL
Wysłany: 07-02-2015, 09:46   

tylko jak kupić śrubki jak nie zna się wymiarów :P
_________________

 
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-02-2015, 15:11   

Trzy posty wyżej masz rozmiar...
stig1 napisał/a:
M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.