 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu |
Autor |
Wiadomość |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-12-2010, 15:38 [EAxx] Śruba w przednim zawieszeniu
|
|
|
Jak w temacie, pilnie potrzebne mi nowe śruby wraz z nakrętkami, na obrazku numer 3
Ma ktoś może ich dane wymiarowe ? Średnica, rozmiar główki, długość, długość części gwintowanej, długość części niegwintowanej, etc. ? I jaki materiał - stal kwasoodporna A4, czy jakieś inny, specjalny stop ?
Rok temu, przy wymianie amorków oryginalne miały wżery, po przeszlifowaniu minimalny luz, wiec wziąłem jedną i zamówiłem w specjalistycznym sklepie metalowym (zajmują się głównie śrubami). Stare wyrzuciłem.
Facet wtedy wcisnął mi coś wybitnie nie nadającego się. Zaznaczałem mu, że mają być wytrzymałe i nierdzewne, do zawieszenia w samochodzie. Dał mi z takie z czarnej stali.
Nie znam się na metalach, zawierzyłem facetowi, a ostatnio przy wymianie kół jak zobaczyłem tę śrubę to serce mi podskoczylo.
Sama rdza !
Jeżdżę autem z duszą na ramieniu, jak najszybciej muszę je wymienić. Nawiasem ciekawe jak je odkręcę... |
_________________ Rekin bulwarowy |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 07-12-2010, 10:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-12-2010, 16:08
|
|
|
To normalna śruba metrycza z drobnym gwintem, katalog pokazuje M12x92.5 (tylko z drobnym gwintem - wiem powtarzam się ), nakretka nie musi być samokontra jezeli jest podkładka sprężynowa, ja takie śruby kupowałem w normalnym sklepie zajmującym się techniką łaczeń, wybrałem tzw oksydowane, czy jakoś tak - chodzi o to, że sa zabezpieczone antykorozyjnie, o twardości 10.9 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-12-2010, 16:23
|
|
|
Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane
Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu. |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
wawer82
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2,0 16V 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 18 Kwi 2008 Posty: 156 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 06-12-2010, 18:51
|
|
|
Ja u siebie wymieniałem właśnie taką śrubę bo przy wymianie wahacza musiałem ją wyciąć... zapiekła się w tulei w wahaczu.
Musi iść tam śruba wzmacniania czyli taka na której gwint jest tylko na końcu. Z tego co pamiętam to tego "czoła" bez gwintu musi być ok 10cm. Ja kupiłem dwie śruby w motoryzacyjnym jedna była od wahacza tył 126p a druga od zawieszenia lanosa. Jedna była krótsza a druga dłuższa. Pasowała idealnie ta dłuższa tylko nie wiem czy to był lanos czy maluszek |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-12-2010, 00:41
|
|
|
Nie masz przypadkiem tych starych śrub, co by je pomierzyć ? |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-12-2010, 09:00
|
|
|
xor napisał/a: | Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane
Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu. | Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.
Przykładowo jak wyglądała
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
stig1
Forumowicz stig1
Auto: Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 37 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 07-12-2010, 14:28
|
|
|
robertdg napisał/a: | xor napisał/a: | Ciekawe, po wyglądzie, to właśnie te moje zardzewiałe były oksydowane
Czyli brałeś z pełnym gwintem, tzn. na całej długości ? Oryginalne mają tylko na końcu. | Nie, nie kupowałem z pełnym gwintem, kupowałem podtaczane, gwintu miały na około 3 cm od końca, wygladają jak oryginały.
Przykładowo jak wyglądała
Obrazek |
również kupowałem takie śruby, są do dostania w każdym lepszym sklepie ze śrubami, ja brałem w sieci sklepów koelner i jak u robertdg wyglądają jak oryginał
M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane |
_________________ Galnt 2.5V6 99r. Sport Edition |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-12-2010, 14:41
|
|
|
Albo w każdym sklepie z materiałami do sprzętu agro, np. ciągników, kombajnów itp. Np. sieć Agroma.
Jak w lecie robiłem swego vr4, to wszystkie śruby, podkładki, nakrętki, o-ringi itd., dostałemku mojemu wielkiemu zdziwieniu... w Agromie za grosze, |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-12-2010, 16:33
|
|
|
swinks_UK dokładnie tak jak piszesz. |
|
|
|
 |
degie
Forumowicz DeGie
Auto: Lancer 2.0 kombi 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 42 Skąd: PL
|
Wysłany: 07-02-2015, 09:46
|
|
|
tylko jak kupić śrubki jak nie zna się wymiarów |
_________________
 |
|
|
|
 |
arturj123
Forumowicz

Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1299 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-02-2015, 15:11
|
|
|
Trzy posty wyżej masz rozmiar...
stig1 napisał/a: | M12x120 toczone z gwintem na końcu twardość 10.9 oksydowane |
|
|
|
|
 |
|
|