[II 2.0 DID] Wymiana klocków hamulcowych przód |
Autor |
Wiadomość |
mariolo
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 39 Skąd: Jabłonna
|
Wysłany: 04-09-2013, 20:00 [II 2.0 DID] Wymiana klocków hamulcowych przód
|
|
|
Witam szanowne forum.Jestem po przeglądzie po 3 latach.Serwis zakomunikował ,że kończą się klocki z przodu,ale za usługę zaśpiewał 580zł ,więc podziękowałem.Zdecydowałem,że zrobię to sam za 1/3 ceny.I tu pytanko do tych co już to robili,czy stosowali jakieś specjalne smary do klocków i ew.jakie miejsca trzeba posmarować.Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 04-09-2013, 23:50
|
|
|
dobrze wyczyścić przede wszystkim |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2013, 14:08
|
|
|
U mnie też już kończą się klocki z przodu, poszperałem i chciałem zapytać które będą lepsze do oryginalnych tarcz Textar czy TRW ?
Serwis upiera się, że tarcze mam też do wymiany ale nie z powodu że się zjechały, a po prostu są zardzewiałe. Czy mogę odmówić wymiany tarcz (auto hamuje cały czas tak samo) i nowe klocki zetrą tą rdzę? Czy powiedzieć że jeżeli te tarcze są zardzewiałe to ich wina i niech wymienią mi je w ramach gwarancji ?
Z góry dziękuję za wskazówki |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 05-09-2013, 16:24
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | U mnie też już kończą się klocki z przodu, poszperałem i chciałem zapytać które będą lepsze do oryginalnych tarcz Textar czy TRW ?
Serwis upiera się, że tarcze mam też do wymiany ale nie z powodu że się zjechały, a po prostu są zardzewiałe. Czy mogę odmówić wymiany tarcz (auto hamuje cały czas tak samo) i nowe klocki zetrą tą rdzę? Czy powiedzieć że jeżeli te tarcze są zardzewiałe to ich wina i niech wymienią mi je w ramach gwarancji ?
Z góry dziękuję za wskazówki | co jest zardzewiale? Powierzchnia cierna tarczy? Jesli tak, to kilka dobrych butowan i po problemie.
[ Dodano: 05-09-2013, 16:27 ]
mariolo napisał/a: | Witam szanowne forum.Jestem po przeglądzie po 3 latach.Serwis zakomunikował ,że kończą się klocki z przodu,ale za usługę zaśpiewał 580zł ,więc podziękowałem.Zdecydowałem,że zrobię to sam za 1/3 ceny.I tu pytanko do tych co już to robili,czy stosowali jakieś specjalne smary do klocków i ew.jakie miejsca trzeba posmarować.Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.Z góry dziękuję. | jest specjalny smar do hamulcow. Do kupienia w tubce, bodajze CRC to nazwa firmy m.in. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2013, 17:25
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | co jest zardzewiale? Powierzchnia cierna tarczy? Jesli tak, to kilka dobrych butowan i po problemie.
|
Tak, chodzi o nalot rdzy na powierzchni ciernej tarczy. Podobno na wewnętrznej stronie jest bardziej zardzewiałe. Zrobię kilka porządnych butów, sprawdzę przy okazji czy ostrzeganie o nagłym hamowaniu działa |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-09-2013, 18:04
|
|
|
rdza na powierzchni ciernej tarczy oznacza przecież zacinanie się klocków - nie hamują całą powierzchnią. O tym ASO nie wspomina? Tylko o tym, że tarcza zardzewiała? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2013, 18:18
|
|
|
rezon napisał/a: | rdza na powierzchni ciernej tarczy oznacza przecież zacinanie się klocków - nie hamują całą powierzchnią. O tym ASO nie wspomina? Tylko o tym, że tarcza zardzewiała? |
Tak, i mam te tarcze jak frajer bez gadania wymienić w ASO. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 05-09-2013, 19:06
|
|
|
Zaraz się odezwie pewnie Trik, że znowu psioczę na ASO. Ale jak można tak podchodzić do hamulców? Ponieważ zarówno klocki, jak i tarcze nie podlegają gwarancji jako element eksploatacyjny kup sobie komplet TRW, ATE, EBC czy jakiejś innej wymienianej na forum firmy i omijaj to ASO szerokim łukiem. Znajdź dokładnego dłubacza, który nie spiesząc się oczyści, przesmaruje, poskłada - i będzie OK. Ja też wymieniałem klocki z tyłu w ASO, a później tarcze/klocki przód co 20kkm bo ASO Mitsubishi nie potrafiło klocków porządnie założyć. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 05-09-2013, 23:46
|
|
|
rezon napisał/a: | Zaraz się odezwie pewnie Trik | Odzywam się. I co. Mam płakać, że wkładasz wszystkie ASO do jednego worka. W tamtym temacie sprawa szła bardziej o inne kwestie niż jakość usług. EOT
Akurat tutaj to ASO idzie po najmniejszej linii oporu, by wyrwać łatwą kasę za wymianę i ewentualnie jeszcze lepszą za części. Jak kiedyś powiedział Jacke, ASO to nie instytucja charytatywna.
Podpowiedziałeś koledze i tej podpowiedzi nie neguję, bo sam tak robię. Skoro coś nie podlega gwarancji to po co się gimnastykować.
DJ Fazi Musisz mocnej hamować zwłaszcza w sezonie letnim, dodatkowo przy wymianie sprawdź i oczyść tłoczki i wymień oringi (tzw. zestaw naprawczy) na nich, zwłaszcza tylne, lubią się zapiec. W wyniku starzenia gumy dochodzi do nieszczelności oringów, a potem do korozji gładzi na tłoczkach. Tłoczki się zatrzymują i dochodzi przegrzania tarczy i zjechania klocków.
http://www.iparts.pl/auto...491-100806.html + http://www.iparts.pl/czes...-286-r4320.html |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 06-09-2013, 01:03
|
|
|
Trik napisał/a: | Akurat tutaj to ASO idzie po najmniejszej linii oporu, by wyrwać łatwą kasę za wymianę i ewentualnie jeszcze lepszą za części. Jak kiedyś powiedział Jacke, ASO to nie instytucja charytatywna. | Tutaj ASO wiedząc, że hamulce się zacinają nie informuje o tym klienta narażając go na skutki słabszego hamowania - czyli wypadki. Dla mnie osobiście silnik może nie rozwijać pełnej mocy, ale hamulce muszą być w pełni sprawne. To już nie jest tylko partacz, który nie potrafi klocków założyć. Chęć wyrwania dodatkowej kasy za wymiany to najmniejszy problem. ASO chyba zdaje sobie sprawę z potencjalnych skutków nie w pełni sprawnych hamulców?
I nie wrzucam wszystkich ASO do jednego worka 3/4 partaczy, naciągaczy oszustów - to moje własne doświadczenia. Masz więcej niż JEDNO ASO w którym serwisowałeś swoje mitsu? Chyba na twoje szczęście miałeś do czynienia z tą pozostałą 1/4 u mnie. Ale może sprawdzisz pozostałe - obiektywizm wymaga większej próby statystycznej. Na razie mam 4x większe doświadczenie .
Trik napisał/a: | DJ Fazi Musisz mocnej hamować zwłaszcza w sezonie letnim, | DJ Fazi, jak klocki nierówno biorą / nie pracują całą powierzchnią to MUSISZ naprawić hamulce, a nie mocniej hamować.
[ Dodano: 06-09-2013, 01:11 ]
Trik napisał/a: | Tłoczki się zatrzymują i dochodzi przegrzania tarczy i zjechania klocków. | szkoda, że tak chwalone przez Ciebie ASO Mitsubishi (nie Grafix) tego nie wie i nie sprawdza, mimo że ma to w czynnościach serwisowych |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
emil_d
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0DID Intense+ 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 248 Skąd: Stare Babice
|
Wysłany: 17-09-2013, 20:54
|
|
|
OK. Klocki i tarcze z przodu wymienione. Spostrzeżenia:
1. ASO zamontowało jakiś badziew (skasowali za ori - tzn brendowane diamentami) - klocki miały bardzo nierówną strukturę - miejscami okładzina klocka potrafiła zrobić głęboką rysę w tarczy (takie jakby zbitki metalu w okładzinie). Stąd zwichrowanie klocków i nierównomierne ścieranie tarcz.
2. Nie zadali sobie chyba trudu przeczyszczenia prowadnic - wyglądały tak samo jak tył po 3 latach jazdy.
Konkluzja - nigdy więcej aso w przypadku hamulców. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-09-2013, 07:35
|
|
|
emil_d napisał/a: | Konkluzja - nigdy więcej aso w przypadku hamulców. | to podpadłeś fanom ASO.... Ale popieram
[ Dodano: 18-09-2013, 08:40 ]
nie napisałem - mogli skasować Cię za ori i założyć faktycznie ori - to badziewne klocki - najgorsze jakie miałem na przestrzeni ostatnich 999kkm, a wcześniej to inne czasy były Oczywiście mogli się też pomylić na fakturze - niektóre ASO np. Rzeszów nie potrafią napisać faktury bez swoich notatek w pozycji nazwa towaru |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Walcz72
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2012 Posty: 73 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2013, 14:55
|
|
|
DJ Fazi napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | co jest zardzewiale? Powierzchnia cierna tarczy? Jesli tak, to kilka dobrych butowan i po problemie.
|
Tak, chodzi o nalot rdzy na powierzchni ciernej tarczy. Podobno na wewnętrznej stronie jest bardziej zardzewiałe. Zrobię kilka porządnych butów, sprawdzę przy okazji czy ostrzeganie o nagłym hamowaniu działa |
Robiłem kiedyś tarcze w innym samochodzie u speca od hamulców zakazał mi gwałtownych hamowań . Proponował rozpędzić autko do 100 i delikatnie wyhamowywać ( bez pisków ).
Wymiana klocków jest banalnie prosta a koszt klocków to max 200 zł |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-09-2013, 15:21
|
|
|
Walcz72 napisał/a: | Wymiana klocków jest banalnie prosta a koszt klocków to max 200 zł | Taaaa.... tak prosto juz nie jest jak np zapieka sie sruby od zacisku, a to czesta przypadlosc.
[ Dodano: 19-09-2013, 15:23 ]
Walcz72 napisał/a: | Robiłem kiedyś tarcze w innym samochodzie u speca od hamulców zakazał mi gwałtownych hamowań . Proponował rozpędzić autko do 100 i delikatnie wyhamowywać ( bez pisków ). | Ano widzisz, jeden warszatat mowi tak, a inny inaczej. Najwazniejsze zeby nie butowac z np 180 do zera bo wtedy zjarasz te mini tarcze na bank. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-09-2013, 16:28
|
|
|
Walcz72 napisał/a: | Robiłem kiedyś tarcze w innym samochodzie u speca od hamulców zakazał mi gwałtownych hamowań . Proponował rozpędzić autko do 100 i delikatnie wyhamowywać ( bez pisków ). | Chyba po wymianie przez kilkaset km, a nie jako próba aktywowania zacinających się hamulców |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|