Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak rozebrać sprzęgło heydrauliczne pomocy oddzielona skrzyn
Autor Wiadomość
pawelswirek92 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: Turek
Wysłany: 05-08-2013, 21:37   Jak rozebrać sprzęgło heydrauliczne pomocy oddzielona skrzyn

Witam dziś oddzieliłem skrzynie automat od silnika co do mojego wczesniejszego pytania da się bez wyjmowania silnika :P a więc jak rozebrać sprzęgło hydrauliczne ? gdzie moge dostać wieloklin konwertera ? proszę o pomoc
 
 
lichwala 
Nowy Forumowicz

Auto: EA5W 2,5 V6 '97r A/T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Tarnów
Wysłany: 20-10-2013, 23:07   

U mnie w trakcie wyprzedzania zmielił się wieloklin konwertera automatycznej skrzyni biegów (sprzęgło hydrokinetyczne). Chodzi o przytarte ząbki pierścienia w konwerterze najczęściej ze zużycia - tu jest najsłabsze miejsce tej skrzyni.
zdjęcie
Objawy: wszystko działa prawidłowo, żadnych kontrolek, przy ustawieniu na D samochód nie jedzie bo skrzynia nie przenosi napędu. Szczęśliwie usterka pojawiła się na początku wyprzedzania i tak najczęściej się zdarzy, czyli przy załączeniu kickdowna. Okazało się również że wałek, który wchodzi w wieloklin też ma (jak dla mnie minimalne) uszkodzenia. Wałek wystaje ze skrzyni - trzeba ją rozebrać i go wymienić.
zdjęcie
Koszty
- olej aut. skrzyni Castrol Transmax Z 285 zł za 9l (ja nie robiłem wymiany dynamicznej i wtedy zostaje 2,5l)
- regeneracja konwertera 600 zł
- robocizna -wymiana wałka 500 zł (trzeba rozkręcić skrzynię)
- wałek 250 zł
- wyjęcie i włożenie skrzyni 300 zł
Razem blisko 2000 zł - Wyjęcie i włożenie skrzyni robił mechanik z okolic miejsca gdzie misio się rozkraczył, skrzynię wiozłem sam do Midparts (można wysłać). Po wyjęciu skrzyni widać w jakim stanie jest wałek, jeśli jest ok na 90% wystarczy wysłać sam konwerter do regeneracji. Ceny za robotę przy regeneracji skrzyni są bardzo wysokie jak na dość proste i mało pracochłonne operacje, jednak trzeba mieć wiedzę i doświadczenie żeby wszystko było ok, więc nie miałem wyjścia i zabuliłem za wałek 750 zł, bo miał trochę przytarte ząbki.
Uwaga: dobrze włożyć konwerter w skrzynie (musi wejść do końca), po włożeniu skrzyni sprawdzić przez lukę u dołu czy konwerter się obraca (da się włożyć palce).
_________________
Audi 80 B3 1,8 z gazem - stary dobry Niemiec.
Galant 2,5 V6 - pierwszy Japoniec.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.