[Cari 1.8 GDI] magiczne 4 minuty |
Autor |
Wiadomość |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 23-09-2013, 11:06 [Cari 1.8 GDI] magiczne 4 minuty
|
|
|
Witam
Robilem adaptacje przepustnicy po czyszczeniu ,na zimnym silniku,
(ale silnik na wolnych nie pracuje rowno obroty ok 500 i cos go boli chodzi jakby na 3 gary,jezdzi normalnie)
po okolo 4 minutach obroty maja sie podbic do ok 2000 u mnie nic sie nie dzialo,
czy w volvo tez to musi byc skoro silnik GDI?
Jaka moze byc przyczyna tego?dopiero za tydzien jade do servisu na profesjonalny odczyt bo juz wysiadam |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-09-2013, 12:05
|
|
|
Nie musi tak być.
Po czyszczeniu wystarczy aby silniczek pochodził trochę, ma chodzić równo bez szarpania.
Obroty ok. 750/820min, podbicie do ok. 1250 i spadek na 800.
Sprawdź świece i fajkocewki, może któraś przyrdzewiała.
Pamiętaj że świece wymieniamy co 90tys. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 23-09-2013, 12:24
|
|
|
Świece sa irydowe jak przewiduje producent,ale nie wiem ile tam siedzą? Fajkocewki podmienialem mam 2 zapasowe i dalej to samo,zapodam świece zamienne tańsze na próbe bo komplet drogi
Sprawdze TPSa jeszcze |
_________________ Była Carisma jest S40 |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 24-09-2013, 15:35
|
|
|
bolth, W GDI adaptację przepustnicy trzeba przeprowadzić po 4 minutach nauki powinien podbić na ok 2000tys natoniast pożnie powinny opaść do normalnych obr( ok 800obr) teraz tak czy po czyszczeniu resetowałeś kompa?(odpiąć aku) bo może pamieta wcześniejszą naukę i dla tego nie podbija ci po tych 4 minutach.Ogólnie auto powinno tylko i wyłącznie podbić do tych 2000tys obr pod czas nauki,po tym zabiegu auto na jałowym powinno mieć prawidłowe obroty nawet po tych 4 min. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 24-09-2013, 15:45
|
|
|
dzięki będe sie bawił dalej,
jak zmierzyć TPSa ???
znalazłem takie cosik:
- rozgrzewasz silnik do temperatury pracy
- wyłączasz silnik
- odłączasz sterowanie siłownika, rurę doprowadzającą powietrze i luzujesz śrubki TPSa
- wbijasz igły woltomierza w 2 i 3 pin TPSa
- włączasz zapłon (bez uruchamiania)
- zamykasz przepustnicę palcem
- sprawdzasz napięcie
sterowanie silownika tj kostka,która wpięta jest w TPS?
dlaczego musze luzowac śrubki TPS?
włączasz zapłon (bez uruchamiania)- czyli w pozycje kiedy przepustnica się ustawia-cyka?
ja zrobiłem tak,pewnie źle:
włączyłem zapłon,przepustnica pocykała i wbiłem sie w 2 i 3 pin w kostke TPSa
pokazało mi 0,33V
sorki panowie ale dopiero raczkuje,próbuje coś pomierzyć sam
mechanicy zajęci a czegoś sie naucze,chyba |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 24-09-2013, 19:59
|
|
|
bolth napisał/a: |
dlaczego musze luzowac śrubki TPS? |
żebyś mógł nim kręcić do momenu ąz będzie 0,5V |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 25-09-2013, 10:37
|
|
|
bolth, TPS to grubsza sprawa narazie niczego nie kręć bo sobie dopiero narobisz.Nic nie trzeba rozgrzewać silnika tak że się nie baw z tym po prostu wbij się w pin numer 2 na złączu TPS i wzgledem masy zmierz napiecie, oczywiscie musimy przekrecic kluczyk w pozycje ON bez odpalania silnika) żeby zmierzyć napięcie na TPS powinno być w granicach 0,64-0,68v nic nie trzeba kręcić chyba że pokaże złe napięcie tutaj masz obszerny temat http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 czytaj między wierszami bo w tym temacie chodzi o ustawienie TPS.Ja wbiłem się w pin 2 a drugą igłę w przewód - akumulatora co pokazało mnie 0,67v czyli ok. |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 25-09-2013, 11:38
|
|
|
jakie masz napiecie na pełnym otwarciu przepustnicy (gaz max do podłogi)?
nie wiem jak gdi ale klasyczny silnik powinien miec 1/10 max napiecia w położeniu bazowym (gaz nie nacisniety)
czyli jak max jest 4.5-5V to TPS trzeba ustawic na 0.45-0.5V
ps. z forum vr4: "You want 0.5v or 10% TPS on a datalogger."
i z forum eclipsowego (http://www.dsmtuners.com/forums/newbie-forum/312501-trottle-position-incorrect-logger.html#post151648149):
"On a 1G you adjust the TPS until it outputs about 0.5v on pin 2 (spec is 0.48 to 0.52v) at idle (Throttle Closed). That's the same as reading 10% on a datalogger." |
|
|
|
 |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 25-09-2013, 12:37
|
|
|
A moge zrobic tak jak w tej Instrukcji tylko bez krecenia TPS?
Jestem zielony i nie wiem jak poznacz 2 pin od ktorej strony liczyc?,
a czekam na kabel i evoscanem go potestuje bo mechanicy widze ze jak cos im podpowiadam z tutejszego forum,robią wielkie oczy
pozdro |
|
|
|
 |
glina
Mitsumaniak

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 20 Lis 2010 Posty: 455 Skąd: mam to wiedzieć?
|
Wysłany: 25-09-2013, 12:48
|
|
|
TPS ma 3 albo 4 piny - na ktorejs parze bedziesz mial napiecie
poszukaj nic raczej sie nie da zepsuc
bez krecenia to tylko zmierzysz jak jest - nic nie poprawisz w razie potrzeby, ale i bardziej nie popsujesz |
|
|
|
 |
bolth
Nowy Forumowicz
Auto: Volvo s40 SE 1.8 GDI '03
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 26 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 25-09-2013, 13:30
|
|
|
glina napisał/a: | TPS ma 3 albo 4 piny - na ktorejs parze bedziesz mial napiecie
poszukaj nic raczej sie nie da zepsuc
bez krecenia to tylko zmierzysz jak jest - nic nie poprawisz w razie potrzeby, ale i bardziej nie popsujesz |
Dzieki glina za szybka odpowiedz,po pracy zabieram sie za pomiar,jak pisalem teraz tylko pomiar,dam znac co i jak
wszelkie inne sugestie mile widziane
Miernik mam z warsztatu to raczej powinien byc OK,
[ Dodano: 25-09-2013, 14:27 ]
Witam
pomierzony TPS wg opisu ale bez luzowania śróbek
wynosi on 0.51v
czy przepustnice jak zamykam/dociskam palcem to musi sie blokować?,pytam bo zostaje w tym połozeniu gdy zwolnie nacisk palcem- nie odbija |
|
|
|
 |
|