[Carisma] Czy te wtyczki powinny być gdzieś podłączone pomoc |
Autor |
Wiadomość |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 25-09-2013, 22:15 [Carisma] Czy te wtyczki powinny być gdzieś podłączone pomoc
|
|
|
są to wtyczki obok lampy co do objawów to po wymianie rozrządu autko zaczyna nagrzewać się do chyba 100stopni i obroty skaczą nawet tak że autko przygasa.
Uploaded with ImageShack.us
czy winę może mieć korek od chłodnicy np gdyby był on nieszczelny to czy na postoju temp miała by prawo rosnąć do 100 stopni ? |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 25-09-2013, 23:59
|
|
|
Co do wtyczek teraz nie podpowiem musiałbym spojrzeć.
Jeśli korek nie jest szczelny to CI najwyżej wywali płyn.
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.
Może pompa wody jest walnięta bo rozrząd poza nią nic do chłodzenia nie ma.
A masz obieg płynu chłodącego? Może termostat dętka |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-09-2013, 00:01
|
|
|
a jak sprawdzić czy mam obieg? węże miekkie są i ciepłe. No właśnie nie wiem czy pompa srawna czy nie ale na bank nowa -w jaki sposób mogę ją sprawdzić? na starym rozrządzie nie było zadnego problemu i starej pompie dopiero po wymianie problem się pojawił |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 26-09-2013, 00:09
|
|
|
jak zalejesz zbiorniczek wyrównawczy pod korek i go odpalisz jak sie rozgrzeje to powinna Ci pompa wywalić sporo płynu przez przelew tak że spada mniej więcej do wartości MAX na zbiorniczku.
W 1.6 zawsze działało u Ciebie w 1.3 nie wiem a jeśli tutaj nikt nic nie wykmini może napisz chłopakom od coltów bo u nich chyba więcej tych silników.
No nie wiem co może być jeśli obydwa węże ciepłe i miekkie to termstat chyba spełnia swoją funkcję |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-09-2013, 00:10
|
|
|
no chyba, że układ zapowietrzony?albo czujnik temp padł i podaje zły odczyt |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 26-09-2013, 00:16
|
|
|
prędzej chyba zapowietrzony bo na osłonie masz zielony płyn śmiem domniemać iż jest to płyn chłodzący jeśli się nie myle może Ci gdzieś puścił i wyciekł? |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-09-2013, 07:26
|
|
|
Mechanikowi przy wymianie pompy uciekł lub rozlał przy dolewaniu , ale poziom sprawdzałem i jest ok i w wyrównawczym i w chłodnicy. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-09-2013, 09:37
|
|
|
loki7777, nie wiem jak w silniku 1.3 ale w 1.8 przy obudowie termostatu jest śruba, którą można odpowietrzać układ.
Jeżeli dobrze pamiętam to na tym zdjęciu to jest ta na górze
 |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20739 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 26-09-2013, 09:57
|
|
|
Odpowietrzyć jeszcze można na wężu dochodzącym do nagrzewnicy. Tam też jest śrubka którą się to robi. Najlepiej weź zrób tak jak napisał MmzTattoo, ale trzeba to zrobić na otwartej nagrzewnicy. Jak będzie zamknięta to ten sposób nic nie da bo w nagrzewnicy i tak zostanie powietrze. Poza tym wydaje mi się że że odpowietrznik na termostacie też powinien być |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-09-2013, 17:18
|
|
|
dziś sprawdzałem ze znajomym niby leci płyn na górze chłodnicy co jest dość dziwne czekam na mechanika teraz.
Sprawdził i powiedział,że może poduszka się wytworzyła przy czujniku i dlatego się tak działo tak czy owak podczas jazdy wskazówka wychyla się trochę ponad 90 stopni nastepnie spada ciut poniżej coś mi wygląda to na uszkodzony czujnik ktoś wie może jaki?
Co do odpowietrzania to nic nie znalazłem, po nalaniu płynu na maxa do zbiorniczka wyrównawczego wyrzucało go tym przewodem czyli pompa działa.
Na rysunku zaznaczyłem jakąś śrubę koło termostatu czy tj może śruba do odpowietrzania?
 |
|
|
|
 |
MmzTattoo
Mitsumaniak

Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 194 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 26-09-2013, 20:16
|
|
|
Ta śrubka koło termostatu to odpowietrznik układu sprzęgła to jest wysprzęglik.
Dziwi mnie to że on się grzeje jeśli cari 1.3 ma taką samą chłodnicę to na dobrą sprawę czujniki mgą oszukać ecu i wskazówkę ale jak pompa i termostat działają to nie powinien się raczej grzać. Np. u mnie w 1.6 na słońcu jak w cieniu było 30 stopni turlając się w korku nawet się wentylator nie załączał a wskazówka stała w miejscu.
Martwi mnie to dławienie silnika |
_________________ Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-09-2013, 20:20
|
|
|
obroty już są ok trzeba było tylko odłączyć aku i nauczyć ecu obrotów teraz jedynie problem tego grzania no zobaczymy może po kilkunastu kilometrach minie. |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-09-2013, 20:55
|
|
|
loki7777, Jak nasz taką możliwość to podłącz samochód pod komputer i zobacz jaką tam temperaturę będziesz widział. |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-09-2013, 20:56
|
|
|
mam taką możliwośc -błędów nie wykrył a gdzie dokładnie w evoscan w której zakładce to monitorować? |
|
|
|
 |
kamir
Mitsumaniak TK

Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 727 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-09-2013, 21:00
|
|
|
zaznacz parametr "coolant temp"
W Evoscan 2.6 jest on trzeci na liście |
_________________
Pozdrawiam
Kamir
 |
|
|
|
 |
|