Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Jak wam zapala diesel zimą?
Autor Wiadomość
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
  Wysłany: 15-12-2009, 20:05   [2.8 TD] Jak wam zapala diesel zimą?

Jak podczas przymrozków startują wasze diesle, czy nie macie większych problemów z rozruchem silnika?
Może macie jakieś filmiki robione zimową porą, które ukazują poranny start waszego Pajero po nocnych przymrozkach?

W moim przypadku jak na razie jest ok, ale temperatura spada jak dotąd do -2C.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
rogal16-91 
Forumowicz
Pajero 4x4


Auto: Pajero II GLX 2.5 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Majdan OBL
Wysłany: 15-12-2009, 20:52   

filmiku nie mam ale z moim jest ok jak na razie nie mam problemów ( to jego pierwsza zima ) także się okaże :)
_________________

 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2009, 21:11   

Wszystko jest OK. A jednej zimy nie było, gdy nasz kochany simmering prosił się o wymianę na nowy. Największy mróz przy jakim startował to -28st.C (taką temperaturę pokazał pokładowy termometr). Zapalił "od pierwszego".

Tyle, że zaraz po starcie nierówno załapie. Ale nie gaśnie, pochodzi 10s i "się wyrówna".
BTW Co to może być?
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 15-12-2009, 21:29   

@bartek - nie chodzi na wszystkich cylindrach

[ Dodano: 15-12-2009, 21:50 ]
A tutaj filmik, który nakręciłem przed chwilką :)

Link do filmiku
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
Ostatnio zmieniony przez stegano 01-01-2010, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
behemot 
Forumowicz
bubu


Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 88
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 15-12-2009, 21:50   

tak samo jest u mnie podejrzewam że któryś garnek sie po prostu wychuśtał bo świeczki wszystkie sprawne
_________________
Stokrotka
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 16-12-2009, 17:28   

u mnie też po starcie trochę nierówno chodzi jak jest całkiem zimny, jak był odpalany kilka godzin wcześniej to nie ma tego efektu
 
 
 
mike123 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: UK
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: kalisz/newcastle
Wysłany: 16-12-2009, 18:10   

moj tez pracuje nierowno przez chwile,swiece grzeje na 2 razy i odpala od cykniecia,jak na raz to musze troche pokrecic
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 16-12-2009, 18:21   

mike123 napisał/a:
moj tez pracuje nierowno przez chwile,swiece grzeje na 2 razy i odpala od cykniecia,jak na raz to musze troche pokrecic


Nierówna praca to też niewłaściwie dobrany olej, proszę o tym pamiętać!
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-12-2009, 19:49   

Przy tych nierównych pracach silnika to kiedy były wymieniane filtry paliwa?? Może być tak że filtr brudny to i parafina (co prawda nie było aż tak wielkich mrozów-no zależy jeszcze gdzie->"ja" zaliczyłem już na minusie 18 stopni) łatwiej się osadza utrudniając przepływ paliwa.Często niestety winne są w tym temacie nieuczciwe stacje benzynowe które różne wynalazki potrafią dodać :twisted: i ....... potem szukamy co się z naszymi samochodami dzieje a to tylko paliwo. Może warto było by zajrzeć też do filtra powietrza ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 17-12-2009, 11:35   

Po wymianie filtra i wstawieniu na wszelki wypadek zaworka zwrotnego nie mam problemów z zapalaniem. Świece grzeję dwa razy.
_________________
leśniczy22
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 17-12-2009, 11:44   

leśniczy22 napisał/a:
Po wymianie filtra i wstawieniu na wszelki wypadek zaworka zwrotnego nie mam problemów z zapalaniem. Świece grzeję dwa razy.


Gdzie nabyłeś zaworek?
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 17-12-2009, 16:29   

Ja nie kupowałem tylko chłopak który robi mi samochód ale kupił go chyba w zwykłym sklepie z częściami. Wiem tylko, że trzeba zwrócić uwagę na odpowiednią przepustowość zaworka. koszt około 20zł.
_________________
leśniczy22
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 17-12-2009, 17:01   

leśniczy22 napisał/a:
Ja nie kupowałem tylko chłopak który robi mi samochód ale kupił go chyba w zwykłym sklepie z częściami. Wiem tylko, że trzeba zwrócić uwagę na odpowiednią przepustowość zaworka. koszt około 20zł.


W którym miejscu Ci ten zaworek zamontował?
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 17-12-2009, 17:48   

stegano,
u mnie zaworek jest wstawiony między filtrem a pompą wtryskową - od czasu wstawienia nie mam problemu z zapowietrzaniem

leśniczy22,
jeżeli musisz grzać świece 2 razy to coś masz nie tak ze świecami albo sterownikiem
 
 
 
leśniczy22 
Forumowicz

Auto: pajero 2,8 96r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 45
Skąd: Widawa
Wysłany: 17-12-2009, 18:14   

Na wężu zaraz pod pompą paliwową. Świece doradził mi grzać dwa razy przy mrozie może również chodzić o pobudzenie układu elektrycznego ogólnie i nie twierdzę, że muszę grzać dwa razy żeby odpalić. Jest to jednak zwykły, stary diesel za co mu zresztą chwała bo ja już się najadłem comanrailem. Przy problemie z zapalaniem trzeba zawsze zacząć od początku czyli po prostu sprawdzić filtr paliwa i w razie jakichkolwiek wątpliwości odżałować kilkadziesiąt zł.
_________________
leśniczy22
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.