Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
22-11-2007, 15:14
[4G18] Nierówna praca silnika na luzie
Autor Wiadomość
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2006, 22:03   [4G18] Nierówna praca silnika na luzie

Jakoś tak coraz bardziej nerwowo pracuje silnik mojego Lancerka (4G18) na luzie co mnie dodatkowo wkurza jak stoje w korkach. Jak byl nowy to nic nie czulem, a teraz od pół roku coraz czesciej wystepuje takie lekkie poszarpywanie, jakby zapłony gubil. Obroty niby stoją, a to poszrapywanie jest sporadyczne (co 1 - 2 sekundy).

Co to może byc i czy należałoby pofatygować się do serwisu?
- Benzynę tankuję dobrej jakości (przynajmniej z nazwy).
- 90% przebiegu to korki miejskie, zużycie paliwa 9,3 l/100km w miescie (silnik 1.6)
- brak jakichkolwiek innych niepokojących objawów.
- te podrygi wystepuja po jakiejs kilkusekundowej chwili od zatrzymania jak komputer obniża obroty do minimum.

Dzisiaj kumpel wiózł mnie fordem fokusiem i nic mu nie dygotało...wrrrr

Proszę zatem o radę
Ostatnio zmieniony przez gigant87 12-08-2009, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-04-2006, 09:37   

Nie wiem jak jest w nowszych, ale w moim trzeba samochód nauczyć obrotów. Wyciągasz bezpiecznik ECI, czekasz około 10 sekund i wkładasz go z powrotem. Jeżeli jeździsz na światłach, odpal silnik i włącz światła. Pozwól mu pracować bez przyciskania pedału gazu, aż do momentu włączenia wentylatora chłodnicy. Nie mam prawa drżeć na wolnych obrotach. :wink:
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 02-05-2006, 20:45   

Z tego co wiem to nierówna praca silnika na wolnych obratach może być skutkiem problemu z silnikiem krokowym, albo przepływką - ale to tylko taka luźna myśl. Co prawda ja mam 2,0 ale na P (automat równo pracuje), na D przy trzymaniu hamulca czuc delikatne drgania - ale zauważyłem że w każdym automacie jest to odczuwalne- w niektórych mocniej w niektórych słabiej.
Mam nadzieje że znajdziesz przyczynę i szybko ją wyeliminujesz.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 04-05-2006, 10:25   

Świece, przewody WN, kopułka
 
 
raddex 
m3m&mitsumaniak


Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Sie 2005
Posty: 1239
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-05-2006, 20:58   

Josie to co napisałeś to ok, ale w Lancerniku który ma dopiero 2 lata?? Jakoś nie chce mi się wierzyć. Może wystarczy jakaś komputerowa diagnostyka silnika?
_________________
Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2006, 23:58   

Objawy "nerwowej szkapy" znikły nagle po zatankowaniu Shell V-Power zamiast VP Racing.
:?:
Podejrzewam, że jakieś dziwne frakcje sa w tej wersji wyścigowej, albo za długo się kisi w zbiornikach na stacjach bo mało kto kupuje...
Potwierdzę jak zatankuję z powrotem VPR albo to drugie "cudo" z BP.
 
 
gobe
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2006, 17:11   

josie napisał/a:
Świece, przewody WN, kopułka


No cóż, przyznam, że jak mój Lancerek jest zimny również ma problemy z utrzymaniem równych obrotów na N. Czy może to być spowodowane którymś z powyższych jeżeli świece i przewody wymieniane byly w 2002?

Co to jest kopulka :?: :)

Pozdrowienia
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 30-11-2006, 22:15   

A czysciles przepustnice i regulacja obrotow ? nie piszesz od kiedy moze to byc kwestja podsysan moze jakis spadl
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
gobe
[Usunięty]

Wysłany: 01-12-2006, 00:01   

gobe napisał/a:
No cóż, przyznam, że jak mój Lancerek jest zimny również ma problemy z utrzymaniem równych obrotów na N.

Przepraszam, mialo byc jak jest ciepły! :!: W momencie kiedy jest zimny ssanie trzyma go na rownych obrotach do czasu az temparatura silnika osiagnie norme. W momencie kiedy ssanie sie wylacza obroty sobie fikaja na N. To 600, to 700, roznie...
Co ciekawe odrobine sie zmniejszaja przy wcisnieciu hamulca, pracy wspomagania kierownicy? :shock:

wojmi1 napisał/a:
A czysciles przepustnice i regulacja obrotow ? nie piszesz od kiedy moze to byc kwestja podsysan moze jakis spadl

Przepustnicy nie czyscilem i jak zgaduje poprzedni wlasciciel rowniez nie (auto posiadam od niedawna), regulacji rowniez nie dokonowalem.
Co oznacza podsysanie, bo nie znam tego terminu? :?:
Myslalem rowniez o komputerze, ktory reguluje obroty. Gdzies mi kiedys wpadlo w oczy cos o jego resetowaniu, zeby ustalic odpowiednia wartosc. Niestety zgubilem post :cry:

Pozdrawiam
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2009, 08:59   

Wracając do tematu:

Właśnie zaobserwowałem w swoim Lancerze to samo (poszarpywanie podczas postoju na luzie - najczęściej w korkach). Trochę mnie to irytuje kiedy stojąc na światłach auto całe dygocze.
Czy wyjęcie bezpiecznika ECI i zostawienie auta na kilka minut na wolnych obrotach rozwiąże problem?
Czy ktoś uporał się z tym we własnym zakresie czy trzeba lecieć do serwisu na jakieś specjalne zabiegi?

Przepustnica była czyszczona w marcu na przeglądzie.

Pozdrawiam!
 
 
 
gringo66 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 139
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-08-2009, 17:48   

zulu napisał/a:
Objawy "nerwowej szkapy" znikły nagle po zatankowaniu Shell V-Power zamiast VP Racing.
:?:
Podejrzewam, że jakieś dziwne frakcje sa w tej wersji wyścigowej, albo za długo się kisi w zbiornikach na stacjach bo mało kto kupuje...
Potwierdzę jak zatankuję z powrotem VPR albo to drugie "cudo" z BP.


Po ostanim przeglądzie serwisowym ale nie w ASO w moim również występują drgania.Nawet znacznie spadały obroty na biegu jałowym.Obroty się unormowały po zatankowaniu 98 na Statoil Ja ostanio jeżdżę przeważnie na VP Racing .Po tej wizycie przeglądowej wydaje mi się ,że wiecej pali.Ale nie mogę tego potwierdzić bo nie można zatankować do pełna ( zapowietrzony).Staram się dobić do końca a tu wychodzi np: miasto 6,9 - trasa 9,9.
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-08-2009, 22:42   

Na opadające obroty pomogło jakiś czas temu porządne czyszczenie przepustnicy - do tej pory jest w porządku. Natomiast drganie pojawiło się niedawno i nie chce ustąpić - chyba spróbuję sztuczki z bezpiecznikiem ECI. Mam nadzieję że nie będę musiał holować auta do serwisu.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-08-2009, 19:08   

Nie wiem o jaki bezpiecznik ECU Ci chodzi ale ECU możesz po prostu wyciągnąć... Ja zrobiłem to przez przypadek bo myślałem że to osłona jakiś bezpieczników :mrgreen: Wyszło bez problemu, a po włożeniu zresetowały się zegary liczniki użytkownika itd.
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 05-08-2009, 02:39   

A masz wlaczona klime jak ci tak sposzarpuje?
_________________
 
 
 
.TM 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 298
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2009, 08:18   

Czy klima jest włączona czy wyłączona jest to samo, więc jak dojeżdżam do czerwonego na skrzyżowaniu już jestem przygotowany na nową porcję drgawek.

O bezpieczniku ECI (czy też ECU) wyczytałem trochę wyżej w poście wichura1, tyle że nie wiem czy to coś pomoże - spróbować warto.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.