Zakup Mitsu Grandisa 2.0 diesel |
Autor |
Wiadomość |
asgaard
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda 5
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Ireland
|
Wysłany: 11-05-2013, 11:42 Zakup Mitsu Grandisa 2.0 diesel
|
|
|
Witam
Od dłuższego już czasu rozglądam się za mini-vanem i miałem parę marek na uwzględnieniu, ale zdecydowałem się na 2: Mazda i Mitsu. Za Mitsu przemawia fakt, że od 2006 roku jestem posiadaczem Lancerk-a a teraz przyszedł czas na zakup czegoś większego. Jutro jadę obejrzeć Miśka Grandisa 2.0 diesel, 2 właściciel, przebieg 185.000 km., 2006 rok produkcji, w ogłoszeniu napisane, że po wymianie paska rozrządu, pompy wodnej i sprzęgła. Na co zwracać uwagę i jakie są Wasze opinie?
Dziękuję |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 11-05-2013, 21:28
|
|
|
Sprawdź kolor płynu chłodzącego i zbiorniczka. Powinien być jasno różowy. No i czy nie kopci na zimnym. Jak jest ok to głowica nie jest pęknięta.
Druga sprawa to turbo, trzeba na hamownię lub podpiąć komputer i na 3 biegu od 1500 obr. wcisnąć gaz do dechy i zobaczyć jakie jest doładowanie.
TRZY to luzy na drążkach kier. czyli na zgaszonym gwałtowne ruchy kierownicą w prawo i w lewo i słuchać czy nic nie stuka.
Dwumas - czy przy gaszeniu nie rzęsie autem, i czy na wciśnęitym sprzęgle do połowy mocno nie terkocze.
Ja jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 11-05-2013, 22:55
|
|
|
Z racji tego,że naprawiam auta i w 90% to są diesle a w 10% benzynki,zastanawiam się co w tych czasach kieruje ludźmi,że wybierają gruźliki Żeby teraz utrzymać nowej generacji diesla to naprawdę trzeba być zamożnym człowiekiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
asgaard
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda 5
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Ireland
|
Wysłany: 11-05-2013, 23:00
|
|
|
skull napisał/a: | Z racji tego,że naprawiam auta i w 90% to są diesle a w 10% benzynki,zastanawiam się co w tych czasach kieruje ludźmi,że wybierają gruźliki Żeby teraz utrzymać nowej generacji diesla to naprawdę trzeba być zamożnym człowiekiem |
Już odpowiadam: nie stać mnie na płacenie TAX-u rocznie, który wynosi 1500 jurków za pojemność 2.5. A jeśli chodzi o ceny to Miśka w benzynie 2.4 z 2005 roku można wyrwać za 4000 jurków. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 12-05-2013, 02:33
|
|
|
nie zwróciłem uwagi,że kolega w Irlandii no to w takim wypadku benzynkę do 2,0 np. Mazdę 5 |
_________________
 |
|
|
|
 |
asgaard
Nowy Forumowicz
Auto: Mazda 5
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 3 Skąd: Ireland
|
Wysłany: 12-05-2013, 03:32
|
|
|
skull napisał/a: | nie zwróciłem uwagi,że kolega w Irlandii no to w takim wypadku benzynkę do 2,0 np. Mazdę 5 |
Też poważnie nad tym myślałem, ale po pierwsze: sentyment do marki Mitsu, a po drugie zaś więcej miejsca w 3-cim rzędzie siedzeń.
A tak przy okazji rozważałem też zakup Mazdy w dieslu (nie wiem jak jest dokładnie ze spalaniem w wersji 1.8-czy są o wiele wyższe wskaźniki niż w wersji 2.0 benzyna)
[ Dodano: 13-05-2013, 11:03 ]
skull, Jeśli polecasz Mazdę 5 (jeśli nie trafi się w tym czasie Grandis) to na którą wersję mam zwrócić uwagę: 2.0 benzynowa czy diesel lub 1.8 benzyna. Kto jest producentem w.w. silników do Mazdy 5?
Dziękuję
[ Dodano: 25-05-2013, 09:15 ]
Witam wszystkich
Mam na oku takiego Grandis-a http://cars.donedeal.ie/for-sale/cars/5086347 . Przebieg to około 190000 km. Jakie jest Wasze zdanie na temat przebiegów w Mitsu i ile na liczniku jak można wiedzieć jest u Was?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
nodan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: 27-06-2013, 22:52
|
|
|
Ja również przymierzam się do zakupu Grandisa . Z uwagi tego że na firmę będzie do diesel. Będę szukał modelu poniżej 150tyś km przebiegu.
Czy może ktoś z was wie czy silniki 2.0 did wychodziły z różnymi kodami(oznaczeniami) i które są trwalsze, a może których unikać
Piszą , że są bardzo usterkowe - ciekawe czy to oznacza , że każdy praktycznie się sypie...głowica |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-06-2013, 09:52
|
|
|
Były dwa diesle:
1. BSY - 136 KM produkowany do 2007 r., problemy z turbiną
2. BWC - 140 KM z DPF-em, od 2007 roku. problemy z DPF-em, lepsza turbina niż w BSY.
Ogólnie głowica nie pęknie jak nie podniesiesz mocy.
Natomiast jak już pęknie to jest dostępny trwalszy zamiennik za ok 1500 pln netto w IC.
Ja mam teraz 205 PS silnik BWC , i na tej głowicy zrobiłem już 40tys km.
(oryginał pękł w 4 miejscach, nie dało się pospawać moc miałem wtedy 180 KM)
Ogólnie jak kupisz BWC z przebiegiem 150tys, to DPF trzeba usunąć w programie i fizycznie koszt to ok 800 pln, ja miałem przyrost mocy do 157KM na fabrycznych ustawieniach po usunięciu tego ustrojstwa.
Także polecam BWC bez DPF-a. |
|
|
|
 |
desti
Forumowicz
Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Sty 2011 Posty: 327 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 28-06-2013, 16:46
|
|
|
patrycjuszek,
BSY 136KM do 2007 r mojego ojca ma już najechane ponad 200kkm i jakoś nie ma problemu z Turbem a raczej delikatnie go nie użytkuje także trochę wyssane z palca |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 28-06-2013, 20:12
|
|
|
Właśnie, jak się turbo dieslem jeździ dynamicznie to i turbina będzie żyła.
Chodzi mi o auto z cofniętym licznikiem lub po taxi lub ciężarówka z Danii itd. A takich w Polsce do sprzedaży nie brakuje. |
|
|
|
 |
nodan
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 12 Skąd: Grudziadz
|
Wysłany: 30-06-2013, 11:28
|
|
|
Nigdy Auta z Danii, mieszkałem tam 5 lat. Po pierwsze nie dbają o auta w większości, o druge i przede wszytskim wilgoć. Miałem tam 5 lat Space stara.
Po auto sam pojadę do niemiec lub belgii.
A propo podkręcenia. Jak zmienia się spalanie auta po podkręceniu - chodzi szczególnie o jazdę autostradami z prędkościami 140-160km/h |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 30-06-2013, 16:37
|
|
|
U minie co do spalania to jest tak przy 120-140 km/h od 7,5 do 8 , zależy ile osób. Powyżej 140 pali 10l, więc nie opłaca się przekraczać 140km/h. |
|
|
|
 |
|