[2.5 TD] Pajero II 2,5 TDI GLX |
Autor |
Wiadomość |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 17-09-2013, 14:19 [2.5 TD] Pajero II 2,5 TDI GLX
|
|
|
Szukam informacji o Pajero II 2,5 TDI GLX LONG rocznik 1992-1993 kolega proponuje mi z Francji zakup takiego miska
Szukam informacji ile ma koni , na co zwrócić uwagę oprócz korozji ramy
Skrzynia biegów SS trochę elektroniki lusterka szyby centralny.
Prosiłbym o informacje |
|
|
|
 |
SUCHARUS
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2013 Posty: 24 Skąd: Biedrzychowice
|
Wysłany: 17-09-2013, 20:47
|
|
|
kolego 18 % akcyzy chyba ze ciezarowy:) mnie to juz odrzuca:)...a tak na powaznie hmm niedawno zakupilem i troche wczesniej sie najezdzilem szukalem krotkiego ale dlugie tez dwa ogladalem...i generalnie moge powiedziec ze standardem jest rama do roboty ... w niektorych przypadkach jest wiecej do wycinania i wstawiania ale generalnie nie widzialem zeby przy tylnich kolach bylo zdrowo kazdy co ogladalem mial dziure lub paluszki wchodzily (moze dlatego ze szukalem w przedziale do 8500)....podloga to juz sprawa dziwna bo np. moj ma cala zdrowa ale widzialem takie ktore nie mialy jej i progow takze i pewno przez nie wlasnie leci.......takze korozja wystepuje praktycznie w kazdym i odrazu najlepiej to zrobic......co do motoru kolega z pracy ma longa z 2.5 hmm i jedzie to na miare mozliwosci motoru oczywiscie ....on jezdzi jako mysliwy po lasach mu wystarcza... to zalezy do czego ma to sluzyc.....jesli do robienia tras to jak ktos lubi relaksujaca jazde bez wyprzedzania to tak:) bo wyprzedza to on dobrze ale tak do 80km/h .....motor chyba jeden z najtanszych w utrzymaniu usterki jak juz sa mozna spokojnie naprawic samemu....co do skrzyni jeszcze wszystkiego moze nie ogarnalem ale to co u mnie jest do zrobienia a przynajmniej bedzie to tulejowanie obudowy walka zdawczego tylniego walu (koszt nowej jakies 500zl) w longu chyba jest wal wraz z podpora walu take pewnie obudowa mniej dostaje....skrzynia ma chodzic gladko bez wycia biegi wchodzic bez oporow przelaczanie napedow miedzy 2h a 4h bez zgrzytow podczas jazdy....warto sprawdzic czy lancuch w reduktorze nie przeskakuje (drogi gips) ale to trzeba juz zrobic w terenie ...kontroli na desce od napedow lepiej zeby dzialaly (u mnie nie dzialalo nic) a jak juz to prawidlowo bez ciaglego migania ktoregos z podzespolu (najlepiej przeczytac instrukcje prawidlowej pracy i samemu sprobowac pozalaczac)... przesiadlem sie na miska z plaskacza i ogolnie bardzo jestem zadowolony ale tanie auto nie jest sam ogarniam wszystko co trzeba zrobic poczawszy od spawania malowania skonczywszy na ogolnej obsludze...takze tu troche oszczedzam...niestety lata juz to swoje jednak ma i trzeba troche zrobic zeby spokojnie jezdzic....szczegolnie w terenie .... autko godne naprewde polecenia przynajmniej ja tak sadze ktos kto niedawno nabyl:) |
|
|
|
 |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-09-2013, 08:43
|
|
|
Witam jest to ciężarowy na siedem osób
Ale poczytałem trochę w necie i nie mogę znaleźć żadnej wersji w tym przedziale wiekowym tj.1991 -1996 Pajero z silnikiem 2,5 TD GLX tylko GL a jeśli już GLX to silnik 2,8 TD
Ten silnik ma 2,5 TDI ze I jako intercooler na co zwrócić uwagę w tym silniku?
Znalazłem w internecie podobnego ale właściciel milczy |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-09-2013, 09:20
|
|
|
lappiotr napisał/a: | jest to ciężarowy na siedem osób | tzn że jest to LONG i z silnikiem 2,5 (nie wyobrażam sobie tych 7-miu osób w krótkim ) to lekkie nieporozumienie różnica w konikach pod maską z pełną obsadą na pokładzie = ciężka mułowata jazda. Każdy silnik, czy to jest 2,5 czy 2,8 , jak zapala na zimnym ? i jakie lecą spaliny z rury wydechowej ? Po dodaniu gazu może polecieć czarny "bączek" ale po chwili już normalnie. Po zakupie radzę jednak wymienić rozrząd ->> taniej to wyjdzie niż ew. remont silnika. Oprócz sprawdzenia silnika ważne są sprawne działające napędy. Blacharkę można zakupić za niewielkie pieniądze np tylna uzbrojona klapa kosztowała kolegę całe 150zł. Fakt że z anglika ale nie robi to aż tak dużej różnicy a nawet żadnej. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-09-2013, 09:52
|
|
|
A możesz mi powiedzieć coś o intercooler jak z doładowaniem koników w 2,8 to wygląda ? na co zwrócić uwagę ?
Ten posiada jeszcze klimę możne dorzucona dodatkowo bo nie widziałem w opisach w Pajero z silnikiem 2,5 TDI |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-09-2013, 10:10
|
|
|
lappiotr napisał/a: | Ten posiada jeszcze klimę możne dorzucona dodatkowo bo nie widziałem w opisach w Pajero z silnikiem 2,5 TDI | nie jest to przypadkiem "sport" No tak napisałeś już jaki to jest Klimatyzacja też "zabiera" koniki. Intercooler nie ma się jak zepsuć bo jest to chłodnica jedynie wiatrak pod nią lub czujnik. Ważna jest turbina. Rożnica w konikach pomiędzy 2,5 a 2,8 to 30koników. 2,5 krótki jest lekkim samochodem, w porównaniu do 2,8 long. Istotne jest przeznaczenie samochodu bo na piknikowy wyjazd wystarczy krótki. Na dalsze to już zdecydowanie LONG a dla czego to zobacz http://www.youtube.com/user/mudmania4x4
Tak jak wcześniej pisałem uruchamianie na zimnym. Ostro bym się zastanawiał nad zakupem z rozgrzanym silnikiem no i kolor spalin jest wykładnią co do stanu silnika. Co prawda mogą lać wtryski i stad może być ciągłe dymienie ale też może siadać już turbina. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 18-09-2013, 10:12
|
|
|
Krutki na 2.5 jeszcze jest żwawy ale długim nie jeździłem |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-09-2013, 10:21
|
|
|
pawel80 napisał/a: | Krutki na 2.5 jeszcze jest żwawy ale długim nie jeździłem | i jest to fakt. Mamy oba tj 2,5 krótki i 2,8 long. Jest bardzo bardzo żwawy ale i takie samo spalanie, przynajmniej w naszych +/- 12.
Co oznacza skrót GLX nie znalazłem w zadnym opisie. Czy jest to skrót opisujący wyposażenie ??? |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
pawel80
Forumowicz
Auto: L200 '11 178hp
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 144 Skąd: racibórz
|
Wysłany: 18-09-2013, 10:23
|
|
|
Krutki na 2.5 jeszcze jest żwawy ale długim nie jeździłem |
|
|
|
 |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 18-09-2013, 10:33
|
|
|
GLX mają Pajero II z silnikiem 2.8 TD taki znalazłem ale 2.5 NIE |
|
|
|
 |
zzt
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5TD V40
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2011 Posty: 10 Skąd: Jaworzno/Kraków
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:10 Re: Pajero II 2,5 TDI GLX
|
|
|
lappiotr napisał/a: | Szukam informacji o Pajero II 2,5 TDI GLX LONG rocznik 1992-1993 kolega proponuje mi z Francji zakup takiego miska
Szukam informacji ile ma koni , na co zwrócić uwagę oprócz korozji ramy
Skrzynia biegów SS trochę elektroniki lusterka szyby centralny.
Prosiłbym o informacje |
Moje autko w papierach i na tylnej klapie ma oznaczenie GLX.
Wersja long (7 miejsc), silnik 2,5 TD, Super Select, klimatyzacja, ogrzewanie tylu, dwa akumulatory. A co do minusów to ma siedzenia i tapicerkę z kiepskiego materialu i brak poszerzeń - ale to chyba jednak na plus . I jest troszkę mlodszy bo przyszedl na świat w 96r a sprzedany został poprzedniemu właścicielowi w 97roku. |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-09-2013, 20:27
|
|
|
Cytat: | Witam jest to ciężarowy na siedem osób |
Czyli osobowy dla podatku akcyzowego. Do zapłaty 18,6%.
By był ciężarowy dla potrzeb akcyzy musiałby być dodatkowo dwuosobowy. |
|
|
|
 |
satyricon
Forumowicz
Auto: pajero2clasic 2.5 es
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: nehrybka/radzymin
|
Wysłany: 18-09-2013, 21:30
|
|
|
Witaj ,sprawdź też po rozegraniu silnika czy nie ma lokomotywy z korka wlewa oleju i z bagnetu ,jak leci dymek to już silnik pada.W moim,poeci się z uszczelki miski oleju i przy czujniku ,tragedii nie ma.turbo ciągnie ok 1800 obr/min.Co do wyprzedzania tragedii nie ma jak już jadę 80 km/h wciskam gaz i tira biorę.W moim jest pompa elektroniczna i ma 115 km,szału nie ma ale da się jechać.Przy prędkości 100/h mam 2800 obr/min,pewnie są mosty 4.65.Czy niema wyciekow z silnika,może być z pod pokrywy zaworów i z pod podkład ek srob chłodnicy oleju.Luzy na wałach to sprawa oczywista,blokada mostu czy działa.Chyba tyle,pozdrawiam. |
|
|
|
 |
adam_ruski
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD 92
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 4 Skąd: Sortland
|
Wysłany: 08-10-2013, 22:37
|
|
|
ja mam long 92 2.5 GLX 99KM, uciąg 3,3T. Masa 2650kg. Skrzynia ss, za mało koni do jazdy pod górę.
Wersja long jedynie 2.8.
Mój max speed 135 na liczniku z góry. |
|
|
|
 |
lappiotr
Forumowicz
Auto: Pajero 2,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 54 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 09-10-2013, 08:26
|
|
|
Ok dzięki |
|
|
|
 |
|