Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik gaśnie i ... dlaczego?
Autor Wiadomość
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 12-10-2012, 16:34   Silnik gaśnie i ... dlaczego?

Szanowni Forumowicze, mam cholerną zagwozdkę z "Spejstarem".
Misiek to 1,9 DID i od jakiegoś już czasu pojawia się z nim problem gaśnięcia podczas jazdy.
Najpierw myślałem, że wynika to z zawilgocenia bo pojawiło się "to" raz czy drugi po wjeździe w większą kałużę. Zdarzało się również -ale było już sucho- podczas wyprzedzania!
Przedwczoraj przez 300 km ciągnąłem sporą przyczepkę. Na 5 biegu niemal nie dało się jechać, gasł co chwila. Na czwórce też, ale bardzo rzadko, jak było pod górkę.
Generalnie zauważyłem, że samochód potrafi zgasnąć kiedy zwiększa mu się obciążenie, wyprzedzanie, podjazd kiedy dołożyłem mu ciężaru (przyczepka) stało się to oczywiste.
Do ASO nie jeździłem, ale podczas sprawdzania przez złącze diagnostyczne w warsztacie potrafiła ukazać się cała litania możliwych usterek. Kiedy komp "zapomniał" błąd, wszystko z tej listy okazywało się OK.
I co to może być?
Za wszelkie sugestie będę bardzo zobowiązany.
Ostatnio zmieniony przez Gaweł 13-10-2012, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-10-2012, 16:49   

Sprawdź wtryski
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 12-10-2012, 19:27   

Kiedy przez jakiś czas gaśnięcie nie miało miejsca, bo tak też się zdarza, sprawdziłem go przez złącze, to komp nie wykazywał żadnych problemów z wtryskami. Wszystkie wartości były OK.
Pierwsza "diagnoza" mówiła o wtryskach ( ewentualnie o filtrach), kiedy jednak miał miejsce wynik jak wyżej, moi mechanicy zgłupieli. A to niegłupie chłopaki...
Czyli co? Nie patrzeć na wskazania kompa tylko wymontować wtryski i dać do sprawdzenia?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 12-10-2012, 20:30   

Na początku test przelewowy wystarczy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 13-10-2012, 11:27   

Proponuję, żebyś wyedytował temat z "Co to może być?" na np. "Silnik gaśnie" lub coś podobnego to w przyszłości jeśli ktoś będzie miał podobny problem łatwiej znajdzie temat :-)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Gaweł 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 39
Skąd: Białogard
Wysłany: 13-10-2012, 13:12   

sie robi
 
 
namuzoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-10-2013, 09:12   

Odświeżam

Oddałam samochód do mechanika wymienić tarcze, i klocki z tyłu , po odebraniu (samochód stal 3 dni bez odpalania) , że nie odpalił , więc akumulator. Okej.
Podładował mi go trochę mechanik, dojechałam do domu , wyjęłam akumulator, stał na prostowniku cały dzień, naładował się .
Rano dziś włożyłam, wszystko cacy , odpaliłam samochód. Pochodził koło 10 minut. Zgasiłam, poszłam na chwile do domu.Podczas jazdy do pracy gaśnie , jak schodzi na niskie obroty, cały czas muszę albo gazować, albo odpalać np na światłach, paliwa nigdy nie mam na kontrolce, zawsze jak się tylko zapali to tankuję,więc chyba wtryski się nie zepsuły? :/
Niemożliwe, żeby akumulator był źle podpięty , sprawdzone, poza tym to chyba nie ma nic do tego ...
Odebrałam samochód w sobotę od mechanika, i dziś chyba znowu muszę jechać
Mam silnik GDI 1.8 , kupiłam samochód miesiąc temu i same problemy, zaczynam, żałować.
Ktoś się orientuje co to może być ?? Dodam, że nie zawsze samochód gaśnie.. raz zgaśnie raz nie.

W sumie mechanikami nie jesteście , a może? :)
Ktoś podpowie co Spejsikowi może dolegać ;)
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 21-10-2013, 12:41   

Hm jak to GDI to po odpięciu akumulatora chyba trzeba wolnych obrotów nauczyć o ile dobrze pamiętam. Koledzy od GDI lepiej podpowiedzą.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
namuzoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-10-2013, 13:08   

Hm..tylko, że on zawsze miał wolne obroty, zanim odpięłam akumulator miał od 500 do 900 myślę, rzadko kiedy powyżej, chyba że zaraz po odpaleniu , przez chwilę, na ssaniu.
A tutaj jak wrzucam na luz, to obroty spadają powoli praktycznie do zera, i gaśnie, lub też sie trzymają, i udaje mi się ruszyć dalej.

Rozumiem , że to normalne i samochód sam musi się przyzwyczaić ??
Wątpię.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 21-10-2013, 19:29   

oczywiście że się musi nauczyć obrotów , jeździj bez gaszenia około 1-2 godziny i powinno być ok, a do kolegi Gaweł, sprawdź przewody od czujnika temperatury silnika bywają że a DID się przecierają przy kostce, i wtedy jest brak mocy i gaśnie lub mogą być chłodnice zawalone kurzem miedzy sobą i taki sam efekt , mieliśmy takie usterki już kilka razy
_________________

 
 
namuzoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-10-2013, 19:45   

Jak wracałam z pracy po południu , to zgasł ,tylko raz odpaliłam , przejechałam jakieś 150 metrów , i przy krzyżówce zgasł. Później już jak jechałam to przy hamowaniu i staniu np na światłach/korek było okej , nie gasł tylko obroty miał od 700 do 900 ( jak na moje oko)
Jadę krótkie trasy , w jedną stronę 12 km,zapewne za krótka, żeby się to tak szybko ustabilizowało.
Dziękuję za opinię, jutro przetestuję jeszcze jadąc do pracy rano.

Możliwe , że panikuję, wcześniej 7 lat jeździłam Corsą , nie miałam takich problemów , bo praktycznie w ogóle nie było w niej elektryki ;)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2013, 20:13   

Możesz też sam nauczyć go wolnych obrotów na postoju, tu masz o tym temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305
A te też przejrzyj, bo kiedyś mogą się przydać
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
 
 
namuzoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-10-2013, 20:26   

Bardzo dziękuję :)
Przyda się ta pomoc, bo jest tego MEGA dużo :)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2013, 20:41   

Nie ma za co :)
To tylko podstawa jeśli chodzi o ten silnik :) ale na początek powinno wystarczyć.
Jeśli byś chciał LPG, to też do tego nie założysz, ja z tego powodu sprzedałem GDI i kupiłem Carismę ze zwykłym silnikiem.
 
 
namuzoo 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 18 Wrz 2013
Posty: 8
Skąd: Będzin
Wysłany: 21-10-2013, 21:24   

Jak byś chciała ;)
Jestem kobietą :-)
Nie potrzebuję LPG , do pracy mam 12 km, poza tym samochodu używam tylko do pracy, i czasami na zakupy, plus wycieczka na krótką trasę, max 100-200 km :)
Więc spokojnie, chciałam samochód z LPG , ale ciężko było kupić jak na mój budżet ostatnio , i dlatego wybrałam space Stara GDI.
Bo reszta samochodów w tej kwocie była bita, lub pognita ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.