Szarpanie przy równomiernej jeździe |
Autor |
Wiadomość |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13-10-2013, 13:23 Szarpanie przy równomiernej jeździe
|
|
|
Witam. Jakiś czas temu zauważyłem niepokojący objaw, a mianowicie w czasie utrzymywanie prędkości poniżej 100 auto delikatnie poszarpuje, najbardziej odczuwalne jest to przy okolo 80-90 km/h, na zimnym silniku wszystko jest ok. Do niedawna palił się check, myślałem że to on jet przyczyną, ale po zmianie sondy problem pozostał. Nadmienie, że wydech przy ostatnim tłumiku ma sporą nieszczelność, ale wydaje mi sie że nie jest to istotne. Co może być tego przyczyną? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-10-2013, 19:56
|
|
|
kblaszczu napisał/a: | Witam. Jakiś czas temu zauważyłem niepokojący objaw, a mianowicie w czasie utrzymywanie prędkości poniżej 100 auto delikatnie poszarpuje, najbardziej odczuwalne jest to przy okolo 80-90 km/h, na zimnym silniku wszystko jest ok. Do niedawna palił się check, myślałem że to on jet przyczyną, ale po zmianie sondy problem pozostał. Nadmienie, że wydech przy ostatnim tłumiku ma sporą nieszczelność, ale wydaje mi sie że nie jest to istotne. Co może być tego przyczyną? |
Do sprawdzenia TPS , czyli czujnik połozenia przepustnicy , czy nie ma przypadkiem przerwy na ścieżce. |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13-10-2013, 20:48
|
|
|
Sprawdzenie ma się odbyć tylko organoleptyczne czy potrzebny jest komputer? Na co zwrócić uwagę? Tydzień temu samochód był podłączony pod zwykły komputer diagnostyczny, jedyny błąd jaki pokazał to sonda |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-10-2013, 21:12
|
|
|
kblaszczu napisał/a: | Sprawdzenie ma się odbyć tylko organoleptyczne czy potrzebny jest komputer? Na co zwrócić uwagę? |
Tylko komputer i do spr cały "przebieg" pracy pedału przyspieszenia , czy nie ma przerwy w całym zakresie . |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13-10-2013, 21:40
|
|
|
Zwykły komputer który czyta przez OBD wystarczy? Z tego co pamiętam wgrany miał tylko z galanta silnik 2.0, ale przy wyborze diagnozy ogólnej poprawnie pokazywał błedy. Na co zwrócić uwagę przy pomiarze i jakie powinny być wartości? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-10-2013, 21:46
|
|
|
kblaszczu napisał/a: | Zwykły komputer który czyta przez OBD wystarczy? Z tego co pamiętam wgrany miał tylko z galanta silnik 2.0, ale przy wyborze diagnozy ogólnej poprawnie pokazywał błedy. Na co zwrócić uwagę przy pomiarze i jakie powinny być wartości? |
Widze ze auto masz po drugim lifcie , czyli już OBD wiec kazdy czytnik OBD bedzie pracował . Interesuje cie parametr położenia przepustnicy , parametry mają być płynne i bez przerwy i wartości otwarcia w % . |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-10-2013, 11:48
|
|
|
Bartku, TPS mógłby być winien gdyby szarpał przy zmianie prędkości. Jeśli pedał gazu jest nieruchomo, a auto szarpie, to szukałbym przyczyny w wypadających zapłonach, sondach itd.
Która sonda została wymieniona i jaki błąd pokazał komputer? Masz 4 sondy i łatwo się pomylić. Tak czy inaczej zainwestuj w ELM327. Będziesz mógł sprawdzić wszystko co potrzebne, a koszt niewielki. |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15-10-2013, 13:54
|
|
|
Miałem okazję sprawdzić taki parametr jak "Bezwzględne położenie przepustnicy" na postoju i wygląda to następująco: (obr i wychylenie w %)
1750 - 5,5%
2700 - 11,4%
4200 - 19,2%
5600 - 24,3%
Sondę wymieniałem tą przy chłodnicy na zamiennik ntk, błąd zgasł od razu po wymianie i odpięciu aku. Nie sądzę żeby to była przyczyna, ponieważ przed wymianą również identycznie szarpało. Przy zmianie prędkości żadnego szarpania nie ma, auto przyspiesza równo |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2013, 14:02
|
|
|
TPS zostaw w spokoju, bo podczas jednostajnej jazdy przepustnica się nie prousza.
kblaszczu napisał/a: | Sondę wymieniałem tą przy chłodnicy na zamiennik ntk, błąd zgasł od razu po wymianie i odpięciu aku. |
Po odpięciu aku zgasłby nawet jak jej nie wymienisz.
Najlepszy sposób to sprawdzenie czy w pamięci komputera są jakieś błędy oraz co istotne- zamrożone ramki, a w zasadzie zamrożona ramka bo ECU w galancie zapisuje tylko jedną.
Jeśli nie ma to warto podejrzeć zarejestrować podczas jazdy takie parametry jak TPS, Korekty tft i ltft dla obu banków, wykresy sond przed katami, kąt wyprzedzenia zapłonu, odczyty przepływki. Na podstawie tych parametrów, gdy wystąpi szarpanie podczas logowania można wnioskować co jest przyczyną. Inaczej wróżymy z fusów. Przede wszystkim należy ustalić, czy przyczyną jest układ nastawczy w postaci ECU i czujników czy układ wykonawczy w postaci wtryskiwaczy i układu zapłonowego.
Ja do logowania używam elm327 i programu digi moto, a rejestruję Auto Screen recorderem.
Przykładowy film:
Przy czym logowanie zrób tylko podczas jednostajnej jazdy- najlepiej z czyjąś pomocą.
[ Dodano: 15-10-2013, 14:03 ]
kblaszczu napisał/a: | Nie sądzę żeby to była przyczyna, ponieważ przed wymianą również identycznie szarpało. |
Pytanie brzmi czy zmieniłeś dobrą sondę? Jest ich 4 i łatwo się pomylić. Kluczowy jest kod błędu. |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15-10-2013, 14:07
|
|
|
Czy wystarczy ten kabel? ELM
Sugeruję się tym, że po wcześniejszym odłączaniu aku błąd powracał po ok 10 km i było to podgrzewanie sondy, a teraz zrobiłem już ponad 200 km i check się nie pali, ale oczywiście radę z z monitorowaniem parametrów wykorzystam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-10-2013, 14:29
|
|
|
Tak, wystarczy ten, ale polecam na BT, bo można potem zapiąć do tel z Androidem itd. |
|
|
|
 |
kblaszczu
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.5 2002 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 18 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15-10-2013, 14:39
|
|
|
Kabel zamówiony, gdy przyjdzie dam znać co i jak wygląda. Ewentualnie proszę o inne rady gdzie upatrywać winowajcy
[ Dodano: 20-11-2013, 20:50 ]
Temat odświeżam, pojawiły się nowe informacje. Auto zostało zagazowane, objawy w czasie jazdy na gazie się nasilają. Przy jezdzie na 3 biegu przy około 50 szarpie, na 4 przy około 80. W czasie lekkiego wduszenia gazu auto lekko drga i czuć lekki brak mocy. Wymienione zostały wszystkie świece, przewody są ok. Od momentu jazdy na gazie pali sie check, elm wskazuje że jest to wyrzucanie zapłony na 4 cylindrze. |
|
|
|
 |
|