Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głośno przy 4tyś. obrotów
Autor Wiadomość
damian1510 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 12-11-2013, 16:50   Głośno przy 4tyś. obrotów

Witam,

Od soboty stałem się posiadaczem Mitsubishi Lancera 2.0. Auto ma potwierdzony przebieg książką serwisową i niemieckim TUV , więc jest na pewno realny. Po zakupie wracałem nim 200km i przy prędkości ok 140km/h i obrotach 4tyś. jest bardzo głośny w środku. Jechałem po prawda bez radia i być może dlatego tak mocno zwróciłem na to uwage, ale według mnie poziom hałasu jest zbyt wysoki. Przeszukałem forum w tym temacie i niestety nic nie znalazłem. Co Waszym zdaniem może wpływać na tak głośną prace? Przy 5tyś obrotów dodatkowo powstaje jakieś metaliczne stukanie, ale to prawdopodobnie osłona na kolektor.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-11-2013, 18:30   

Silnik pracuje bardzo gładko, sprawdź czy nie ma powtarzających się drgań przy np. 2 tys i 4 tys... To oznacza źle ustawiony wałek balansowy. A metaliczne stukanie to raczej nieciekawie...
 
 
pablini 
Forumowicz

Auto: Lancer 2,0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-11-2013, 20:17   

Lancer do najcichszych samochodów nie należy i to, że przy większych prędkościach jest głośno jest normalne
 
 
damian1510 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 12-11-2013, 21:02   

krzychu napisał/a:
Silnik pracuje bardzo gładko, sprawdź czy nie ma powtarzających się drgań przy np. 2 tys i 4 tys... To oznacza źle ustawiony wałek balansowy. A metaliczne stukanie to raczej nieciekawie...


To metaliczne stukanie nie jest groźne. To ewidentnie przez luźną osłonę, więc jak to dokręcę to wszystko będzie ok. W jaki sposób mogę sprawdzić ten wałek balansowy?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-11-2013, 07:19   

pablini napisał/a:
Lancer do najcichszych samochodów nie należy i to, że przy większych prędkościach jest głośno jest normalne


Ale nie od silnika....

[ Dodano: 13-11-2013, 07:20 ]
damian1510 napisał/a:
W jaki sposób mogę sprawdzić ten wałek balansowy?


Już napisałem. Silnik chodzi normalnie bardzo stabilnie. Przy źle ustawionym balansie trzęsie się w bardziej lub mniej w zależności od obrotów. Powstają spore wibracje odczuwalne np. na kierownicy, jest głośniejszy i gorzej wkręca się na obroty...
 
 
damian1510 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 13-11-2013, 09:35   

krzychu napisał/a:
pablini napisał/a:
Lancer do najcichszych samochodów nie należy i to, że przy większych prędkościach jest głośno jest normalne


Ale nie od silnika....

[ Dodano: 13-11-2013, 07:20 ]
damian1510 napisał/a:
W jaki sposób mogę sprawdzić ten wałek balansowy?


Już napisałem. Silnik chodzi normalnie bardzo stabilnie. Przy źle ustawionym balansie trzęsie się w bardziej lub mniej w zależności od obrotów. Powstają spore wibracje odczuwalne np. na kierownicy, jest głośniejszy i gorzej wkręca się na obroty...


Ok, dziękuję bardzo za poradę. Sprawdzę to na pewno, tym bardziej, 22 tyś temu był wymieniany rozrząd. Czy możecie mi polecić kogoś kto w odległości do 100km od Warszawy potwierdzi tą diagnozę i ustawi wałek prawidłowo? Czy każdy mechanik powinien dać sobie z tym radę?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-11-2013, 09:39   

Ale pierwsze sprawdź objawy.... A mechanik może być każdy byle tylko popatrzył do dokumentacji, którą możesz nawet wydrukować mu z forum.
 
 
A'Tom 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Intense kombi 2006
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 18
Skąd: Pabianice
Wysłany: 13-11-2013, 20:27   

W tym temacie masz wszystko na temat źle ustawionego wałka balansu i tego jak dobrze go ustawić [CS9 2.0DOHC] Problem po wymianie rozrzadu w 4G63
Sam też przez to przechodziłem.
 
 
damian1510 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 14-11-2013, 15:00   

Dziękuję bardzo za pomoc. Auto kupiłem w sobotę i dziś pierwszy raz od soboty do niego wsiadłem. Do lacnera przesiadłem się z Seata Ibizy FR 1,8t, brak doświadczenia w użytkowaniu japońskich aut dał znać o sobie. Byłem u dwóch mechaników, którzy stwierdzili, że silnik jest w jak najlepszym porządku, ewentualnie można sprawdzić tłumik bo to od wydaje dość głośne dźwięki. Być może brak radia spowodował, że bardziej niż zwykle zwracałem uwage na dźwięk. Silnikiem nie trzęsie tylko pracował dość głośno. Mam kolegę, który posiada lancera z tym samym silnikiem, dlatego w weekend postaram się przejechac jego bestią i porównać do mojej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.