Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpania skrzyni podczas jazdy na 1,2,3 Galant 2,0 16V Kom.
Autor Wiadomość
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 06-11-2013, 16:57   Szarpania skrzyni podczas jazdy na 1,2,3 Galant 2,0 16V Kom.

Witam.
Podłączając się pod temat opisze wam szumne działanie mojej skrzyni, bo juz sam nie wiem co ja boli.
Przy zimnym silniku i jedzie wrzucając biegi 1 , 2 , 3 biegi wchodzą łatwo, prócz jak zawsze od roku 1-nki ( trójka troszkę skrzypi na zimnym silniku ). Gdy silnik rozgrzeje sie po paru kilometrach jadąc na 1,2 ,3 i puszczając gaz następuje szarpnięcie i kołysanie jakby przód,tył - bardzo delikatne. Następnie po ponownym naciśnięciu gazu bez naciskania sprzęgła np.
na 2,3 i 4 - ciągłej jeździe na dłuższym odcinku następuję ponownie szarpnięcie i to dosyć mocne ( komfort jazdy wówczas = dno ), nie wciskając gazu dynamicznie spokojnie i cały czas bez użycia sprzęgła na jednym z wyżej opisanych biegów.
Nie wiem co dokładnie może być przyczyną( łożyska wałka sprzęgła, sprzęgło, mechanizm różnicowy, przeguby - wątpię ) Wymieniłem już olej w skrzyni, dolałem uszczelniacza WINNS ,jednak szumy i szarpnięcia dalej się powtarzają.
Dodatkowo przy wciśniętym pedale sprzęgła jest cisza na biegu jałowym , po jego odpuszczeniu mniej więcej na 3/4 wysokości skoku pedała pojawia się jakby metaliczny szum( lekko metaliczny ). Mam już tak od półtora roku.
Zastanawiam się nad wymiana skrzyni lub regeneracją obecnej, co waszym zdaniem jest lepsze, pewniejsze.
Doradźcie coś proszę, bo sam już głupieję.
Chętnie ogarnąłbym to sam, ale jako warsztatowiec eksperymentator nie wiem czy podołam. :|

Pozdrawiam. :|
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 06-11-2013, 19:39   

jedynka nie wchodzi, bo nie wysprzegla do konca, czyli zle odpowietrzone sprzeglo lub zle wyregulowane, lub duzy luz na walku sprzeglowym

klekotanie skrzyni na nie wcisnietym sprzegle to lozysko na walku sprzeglowym

szarpnięcia to problem z silnikiem raczej
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Stmitsu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2013, 15:12   

Zacznij od odpowietrzenia sprzęgła.
Później się zobaczy.
 
 
malina_drizzt 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 453
Skąd: Tam gdzie szczury są większe od kotów
Wysłany: 07-11-2013, 16:03   

Co do szarpania to u mnie jest podobnie i winny jest mechanizm różnicowy skrzyni.
Stuka i szarpie na każdym biegu, przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu i przy puszczaniu sprzęgła.
Przy zimnej skrzyni i silniku ledwo wyczuwalne, po rozgrzaniu na jedynce nie da się jechać bez szarpania i kołysania.
Co najśmieszniejsze łożyska w skrzyni robią takie wrrr wrrr wrrr. :D
_________________
...
Każdy się spina jak plandeka na żuku.
...
 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-11-2013, 21:00   

Witam.
Z góry dziękuję za wskazówki . We wtorek jadę do mechanika w sprawie skrzyni, zobaczymy czy powie coś sensownego. Jestem raczej przygotowany na zmianę skrzyni lub jej generalny remont, martwi mnie jednak tak jak opisałeś mechanizm różnicowy, czy to jego tryby czy inne elementy są winne temu szarpaniu, dodatkowo doszły jeszcze jakieś stuki w zawieszeniu ( być może stabilizator, łączniki lub gumy, w weekend będę to badał )
Co waszym zdaniem jest bardziej sensowne - wymiana skrzyni czy też remont stare, wymiana łożysk, sprzęgło jest ok - tak myślę)
Szkoda mi w chwili obecnej sprzedawać auto, włożyłem w nie mnóstwo roboty ( blacharka, fatalny stan podwozia - już ogarnięte, 5 miechów pracy w weekendy ), to co zostało to tylko nadkola tylne i trochę rudego pod przednimi nadkolami.
i jeszcze jedno pytanie- jak skutecznie odpowietrzyć sprzęgło ( wysprzęglik ) bo to w zasadzie w nim znajduje się do tego odpowietrznik, i z jakimi przewodami płynu jest sprzęgło połączone.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-11-2013, 07:49   

Zakładasz kluczyk na odpowietrznik, zakładasz wężyk na odpowietrznik, węzyk wkładasz do butelki, w lewym rogu, za kielichem na ścianie grodziowej znajduje się pompka ze zbiorniczkiem na płyn, otwierasz go, uzupełniasz płyn, luzujesz odpowietrznik, płyn sobie grawitacujnie spływa do butelki a Ty jedynie uzupełniasz poziom płynu w zbiorniczku.
Mozna to też zrobić w dwie osoby z naciskaniem pedału sprzegła, analogicznie jak z odpowietrzaniem hamulcy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 09-11-2013, 08:27   

Bardzo przyda mi się ta wskazówka, to forum jest nieocenione, prosiłbym jedynie o informację jaki rodzaj płynu zastosować.

Pozdrawiam i dziękuję.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-11-2013, 08:52   

DOT4
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.