Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.0] Problem z sonda + interjfejs
Autor Wiadomość
Guttek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-04-2010, 08:36   [3.0] Problem z sonda + interjfejs

Bylem u gaziarza, na kompie wyszło błąd sondy. Kupilem nowa sonde i dalej echo.
W sumie 3 sprawdzilem i nic, mierzone zaraz za sonda i przed emulatorem, przewody sa ok i jest przejscie :(
Sonda 2 przewodowa, mierzone w miejscach zaznaczonych na czerwono



EDIT: jakim skanerem dobiore sie do kompa w pojarce?
_________________
"...ci którzy zamulają nigdzie nie dochodzą, ci co działają osiągają kolejny poziom"
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 14-04-2010, 23:40   Re: Problem z sonda + interjfejs

[ Dodano: 14-04-2010, 23:42 ]
Guttek napisał/a:
Bylem u gaziarza, na kompie wyszło błąd sondy. Kupilem nowa sonde i dalej echo.
W sumie 3 sprawdzilem i nic, mierzone zaraz za sonda i przed emulatorem, przewody sa ok i jest przejscie :(
Sonda 2 przewodowa, mierzone w miejscach zaznaczonych na czerwono
[url=http://img406.images...dak.jpg]Obrazek[/URL]


EDIT: jakim skanerem dobiore sie do kompa w pojarce?

Jak przewody do sądy nie zamienione to sonda musi coś dawać...no chyba że sygnał z sądy idzie na masę to nie dziwne ze nic nie ma...Odepnij sondę od instalacji i zmierz napięcie z sady woltomierzem. Najlepiej jakbyś to robił podczas pracy na benzynie, bo LPG może być tak ustawione ze lambda rzeczywiście pokarze 0V, no i trzeba chwilę poczekać aż się rozgrzeje. Powodzenia :arrow:
Skanera nie ma jako takiego ...z tego co się orientuję to żaróweczkę, albo diodę podłączasz do wtyków i w ten sposób odczytujesz jedynie błędy. Do błędów styki po zewnętrznym, to trybu serwisowego(ustawianie obrotów,zapłonu) zwierasz te blisko siebie...ot cały bajer. :wink:
Tu możesz sobie poczytać na ten temat...
http://www.4x4wire.com/mi...roubleshooting/
Jaką masz instalację LPG że taka usterkę pokazał komp temu gaziarzowi... :?:
 
 
 
Guttek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-04-2010, 08:09   Re: Problem z sonda + interjfejs

Przewody na 100% sa dobrze podlaczone, mierzylem tez bezpośrednio ale tak to chyba sonda niema prawa nic pokazac, bo sama z siebie chyba nie generuje napieci i musi byc wzbudzona( tak mi sie wydaje) Mierzylem na PB i Lpg na rozgrzanym silniku. Instalacaja II generacji stag 50.

Edit: Czy komputer zapamiętuje błędy chwilowe czy tylko stale? Jaka jest procedura kasowania błędu po wymianie np. uszkodzonego czujnika?
_________________
"...ci którzy zamulają nigdzie nie dochodzą, ci co działają osiągają kolejny poziom"
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 15-04-2010, 23:33   Re: Problem z sonda + interjfejs

Guttek napisał/a:
Przewody na 100% sa dobrze podlaczone, mierzylem tez bezpośrednio ale tak to chyba sonda niema prawa nic pokazac, bo sama z siebie chyba nie generuje napieci i musi byc wzbudzona( tak mi sie wydaje) Mierzylem na PB i Lpg na rozgrzanym silniku. Instalacaja II generacji stag 50.

Edit: Czy komputer zapamiętuje błędy chwilowe czy tylko stale? Jaka jest procedura kasowania błędu po wymianie np. uszkodzonego czujnika?

Sonda lambda jest ogniwem i generuje napięcie...przy pewnych warunkach.
Przy prawidłowym składzie mieszanki sonda generuje napięcie ok 0.5V i w tych granicach powinno oscylować. U nas jest lambda 1V-a czyli max powinna dać napięcie przy bogatej mieszance ok 1V. Dlaczego miernik nic nie pokazuje tego nie wiem może na złym zakresie przeprowadzasz ten pomiar. Co do samego sterownika gazu to wydaje mi sie że gazownik nie miał sygnału z lambdy i wcisnął Ci taką bajkę...teoretycznie każda lambda coś będzie dawała nawet ta padnięta. Przy benzynie nic nie zrobisz ale na gazie można przełączyć zmienić próg przełączania między mieszanka bogata a ubogą i samochód powinien jako tako pracować. Może kable masz porwane...jeden ma być połączony z masą, a drugi to ten nieszczęsny sygnał który musisz znaleźć...
Co do błędów to komputer łapie przy każdej nadarzającej się okazji i automatycznie przechodzi w tryb awaryjny. Tak jak zauważyłem u siebie to pieruńsko nie lubi LPG i na każde błędne odczyty z czujników wywala błąd...ja wałczę z 41-wtryski. Błędy kasujesz przez zdjęcie klemy, albo pierwszej wtyczki którą będziesz mógł zdjąć przy sterowniku EFI. Każde chwilowe odłączenie napięcia wykasuje błędy...dłuższy brak zasilania skasuje parametry auto adaptacji silnika. Po tym trzeba "nauczyć" silnik wolnych obrotów...robi się to bardzo prosto odpalasz zimny silnik bez obciążenia (wszystko powyłączane) i nie ruszając gazem pozwalasz mu się rozgrzewać i uczyć. Trzeba tak czekać do momentu włączenia wentylatora.
 
 
 
Guttek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-04-2010, 00:06   Re: Problem z sonda + interjfejs

dzisiaj bylem znow pod autem wywaliłem ta wtyczkę i zaciekawiła mnie jedna rzecz, mianowicie kabel czarny to masa i generalnie powinno dac sie go przedzwonić z masa auta lub minusem na aku(tak mi sie wydaje) a tu echo, muszę dorwać schemat instalacji i zobaczyć gdzie ten nieszczęsny kabelek ma swoj koniec

[ Dodano: 29-04-2010, 08:25 ]
po 3 tygodniach walki, dziala. Instalacja zrobiona bez wtyczek, zakupiona kolejna nowa sonda Magneti, teraz mozna jechac na regulacje gazu i moze spalanie zejdzie ponizej 30l :mrgreen:
_________________
"...ci którzy zamulają nigdzie nie dochodzą, ci co działają osiągają kolejny poziom"
 
 
sylwa-x 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I '90r. 3.0 V6 L141G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 13
Skąd: Lębork
Wysłany: 14-12-2013, 17:35   Re: Problem z sonda + interjfejs

Guttek napisał/a:

EDIT: jakim skanerem dobiore sie do kompa w pojarce?


z uniwerslanych np. Carman Scan
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.