Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Duzy pobór oleju
Autor Wiadomość
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 16-02-2025, 20:17   Duzy pobór oleju

Czesc. Mam lancer 1.6 117 km z 2010 roku. Podczas normalnej jazdy nie bierze nic oleju albo w takich ilościach że nie widać. Jednak dzisiaj stwierdziłem, że go trochę upale. Silnik oczywiście wpierw nagrzalem a później na 3 biegu czasem jeździłem na 5-6 tys obrotów. Ale nie że cały czas. Zdziwienie mega bo po powrocie zjadl okolo 0,7 litra na niecałe 100 km. Dym jako taki jest. Ale to zima i może ten typ tak ma. Nawet pomimo tej jezdzie był dym, ale nie powiedziałbym że był niebieski. Co to może być? Brak plam. Zauważyłem że jak odkręcę korek od oleju to mocno wydmuchuje powietrze, aż olej leci. Czy możliwe że to odma? Jesli tak to gdzie sie znajduje? W starszych modelach widze że jest na górze silnika jako wężyk, ale w moim tego nie ma. Czy jednak szykowac sie ze to pierscienie i czeka duzy wydatek. Ale wtedy chyba powinien bardzo mocno kocic i praca silnika powina byc nierowna. Samochod ma moc a silnik roqno chodzi.Z góry dzieki za pomoc

[ Dodano: 17-02-2025, 00:17 ]
Chciałbym tylko się poprawić, że chodziło mi o pcv. Szukam w internecie i nie mogę znaleźć gdzie się znajduje i czy w tym silniku jest odma
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-02-2025, 08:01   

Niektóre silniki przy wysokich obrotach biorą olej - nic nie szykuj, po prostu nie jeździj na takich obrotach i obserwuj, bo może sprawdzałeś poziom zbyt szybko.
 
 
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 17-02-2025, 11:19   

Ale aż prawie litr na 100 km? To jak będę chciał pojechać na autostradzie tak około 140 km to mi zje olej w ciagu 500 km pewnie
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 18-02-2025, 13:13   

Takie spalanie oleju jak podajesz nie jest normalne. Sprawny silnik nie może spalić 0.7l oleju na 100km, bo parę razy wskazówka była w górnym zakresie obrotów. Niektóre silniki przy wysokich obrotach faktycznie biorą olej, ale nie wiem czy akurat Twój należy do tych niektórych :wink: A nawet gdyby należał, to na litość nie 7 litów na 1000km...
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
  
 
 
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 18-02-2025, 21:14   

Przejechałem 100 km przy obrotach około 3,5 tys. Nic nie wzial. Jednak widzę, że nawet po godzinnej jezdzie leci bialy dym z rury. Nie ubywa plynu chłodniczego. Czego to może być przyczyną? Czy tylko w grę wchodzi że jednak ubywa olej i plyn chlodniczy. Czy coś innego jeszcze? Wydaje mi się że o wiele mocniej dymi jak damw styczny ale pewnie tylko złudzenie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-02-2025, 07:29   

Onager napisał/a:
leci bialy dym z rury
latem to sprawdź
teraz to może być para wodna - efekt katalizy spalin
 
 
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 19-02-2025, 10:09   

Ok dzięki. Będę obserwowac i jakby co dam znac co sie dzieje. Dzięki za odpowiedzi.

[ Dodano: 19-02-2025, 18:30 ]
Sorry ze tak pisze ciągle ale teraz zauważyłem że mam olej valvoline 5w30 c3 a widzę że ma być norma a3/b3 czy to może być przyczyną? Należy zmienić olej czy może być taka norma.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 19-02-2025, 21:38   

Sprawdził bym czy przedmuch skrzyni korbowej i zawór PCV jest drożny i czy pracuje prawidłowo.
Nie wiem jak jest u ciebie ale zazwyczaj w mitsubishi jest on w pokrywie zaworów.

Olej C3 stosuje się tam gdzie są DPF-y GPF-y i inne eko bzdety ma on mniejszą ilość popiołu w celu ochrony w/w elementów. Nie podejrzewałbym że ma to wpływ na spalanie oleju przez silnik.
  
 
 
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 27-02-2025, 07:59   

Przejechane około 300km. Nic nie zuzywa, ale jazda na niskich obrotach. Tak około 3,5k obrotów. Pcv widzę że czasem nic a czasem minimalnie przepuszcza od tej strony gdzie jest wężyk. Chyba zależy jak te w środku ustrojstwo się ustawi. Czyli do wymiany pcv?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-02-2025, 08:26   

Wymontuj i sprawdź dmuchając czy przepuszcza tylko w jedną stronę. Jak tak, to jest sprawny.
  
 
 
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 16-03-2025, 18:14   

Przejechane 700 km nic nie wzial. Max obroty to 4 tys. Wiec możliwe, że ten typ tak ma na wysokich obrotach. Jednak nie chce zakładać kolejnego tematu. Chciałbym wymienić uszczelka pokrywy zaworow. Swiece trochę w oleju jakby ciekło właśnie od góry. Tylko jak szukam uszczelki to bez uszczelniaczy swiec zaplonowych. Sama uszczelka obudowy beż tych okrągłych uszczelniaczy. Czy ktoś wie gdzie można to kupic? Albo coś źle patrzę?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-03-2025, 20:20   

Wbij na partsouq.com, wpisz VIN, poszukaj numeru uszczelki a potem wpisz go w allegro.
 
 
Onager 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi lancer 1.6 117 km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2025
Posty: 7
Skąd: Jelenia Gora
Wysłany: 16-03-2025, 20:49   

Dzięki. Jest tylko uszczelka 1035A991. Na to wychodzi ze do uszczelniania swiec nie ma oringu.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 290
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 16-03-2025, 21:54   

Możliwe że jest tylko opcja w postaci nowej kompletnej pokrywy klawiatury.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.