[EA5A/W 2.5] Szuranie i szarpanie przy niższych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
rafał_89
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Coupe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-06-2018, 15:56 [EA5A/W 2.5] Szuranie i szarpanie przy niższych obrotach
|
|
|
W końcu stałem się dumnym posiadaczem Mitsubishi Galanta
Jest w nim parę rzeczy do zrobienia, ale na początek chcę się zająć jeszcze niezidentyfikowanym problemem, a mianowicie: przy obrotach w zakresie 1250-2000 przy dodawaniu gazu słychać takie "szuranie" (nie wiem jak to lepiej określić, jest ciche i trzeba specjalnie zwrócić uwagę).
Oprócz tego, w tym samym zakresie, też przy dodawaniu gazu, auto wyraźnie szarpie. Dzieje się tak na każdym biegu, ale z tego, co zaobserwowałem to tylko na LPG.
Świeci się kontrolka "check engine" - poprzedni właściciel twierdzi, że to sonda lambda.
Galant 2.5 V6 2003r.
Zanim wybiorę się do mechanika, macie może jakieś pomysły?
Z góry dzięki! |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2018, 16:49
|
|
|
problemy pewnie są dwa:
szuranie - albo łożysko na sprzęgle, albo w skrzyni ma już dość (przy wciśniętym sprzęgle tez szura?)
szarpanie na LPG - w zależności od instalacji moga być różne problemy, ale na początek sprawdzenie wszystkich filtrów byłoby wskazane...
a skoro świeci się check, to można go sprawdzić komputerem, jaki kod błędu wyrzuca |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 05-06-2018, 10:24
|
|
|
z szuraniem to bym szukał przyczyny w skrzyni, a dokładniej łożyskach skrzyni biegów na wałkach
można jeźddzić dopóki nie dokucza podczas jazdy, z czasem się tak wyjadą, że niestety będziesz musiał je pewnie zmienić, nawet radio 25+ nie wystarcza....
check engine w galancie to chyba standard u mnie świeci się i gaśnie i tak w kółko, pewnie lambda
1250-2000 albo świece albo kable w tak niskich zakresach obrotu, ostatnio miałem podobny problem przy przyspieszaniu |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-06-2018, 10:55
|
|
|
Ja widzę Checka tylko kilka sekund po uruchomieniu silnika i tyle, więc nie wiem czy taki standard |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2018, 11:18
|
|
|
Jak się świeci kontrolka silnika to się sprawdza błędy które sygnalizuje a to dość proste w Miśkach więc jazda z usterkami to bezsensowne zaniedbanie które może doprowadzić do jakiejś poważnej awarii. |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-06-2018, 11:38
|
|
|
Ja dotychczas miałem Check'a tylko z jednego, a w sumie dwóch powodów. Popsuta grzałka dwóch sond lambda. Tylko Check nie znikał sam z siebie, trzeba go było usuwać za każdym razem. |
|
|
|
 |
Lucek_37
Forumowicz

Auto: Galant EA5W 2.5 V6 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Lip 2016 Posty: 124 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 05-06-2018, 12:18
|
|
|
Sorry chłopaki za OT ale denerwuje mnie jak ktoś mówi że Check to standard a zwłaszcza przy gazie. Jeśli masz prawidłowo zestrojony gaz to sonda niepowinna sprawiać problemow chyba że jest naprawdę wysluzona. |
|
|
|
 |
rafał_89
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Coupe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-06-2018, 12:42
|
|
|
Ja jestem zdania, że kontrolka sama z siebie się nie świeci, a po coś są te kontrolki. Jeśli się świeci, nawet gdy "nie przeszkadza to w jeździe", to znaczy, że trzeba sprawdzić. Po podłączeniu do kompa okaże się czy to mniejsza czy większa usterka (niby lambda). Ale to jednak usterka, jeśli teraz się ją oleje, to potem będzie płacz.
Mam rzeczy, które nie działają i faktycznie nie przeszkadza to w jeździe: antena się nie wysuwa (mechanizm słychać) |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2018, 15:45
|
|
|
nawet jak samemu nie umiesz ogarnąć tematu z podłączeniem się pod komp, to chyba dzisiaj każdy magik "kasujący błędy" chociaż powie Ci gdzie szukać problemu, a później błąd Ci skasuje.
cena dwóch podłączeń, max 100PLN |
|
|
|
 |
-Fenek-
Forumowicz

Auto: Galant EA5A 6A13 2001r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sty 2018 Posty: 172 Skąd: Opole
|
Wysłany: 05-06-2018, 15:52
|
|
|
W internecie można kupić wtyczki OBDII już za 30-40zł i odczytywać/kasować błędy apką na smartfonie.
Przy okazji jest kilka innych opcji, jak na przykład odczyt parametrów silnika na bieżąco. |
_________________ Moje jeździdełko =)
 |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2018, 16:14
|
|
|
przy czym nie zawsze to u nas zadziała.
Najpewniej jest ELM327 + EvoScan
ale to już offtop, więcej info na forum |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2018, 17:48
|
|
|
Tomasz87, jaki Elm i Evoscan? Z Evoscanem działa VAG KKL a Elm działa z autami od 2001 w górę. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 05-06-2018, 18:18
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Tomasz87, jaki Elm i Evoscan? Z Evoscanem działa VAG KKL a Elm działa z autami od 2001 w górę. |
e, tak. Oczywiście masz racje, pokiełbasiło mi sie już... dwie linie K |
|
|
|
 |
|