 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS GDI] Katalizator. |
Autor |
Wiadomość |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 27-10-2013, 18:14 [MSS GDI] Katalizator.
|
|
|
Mój misio nakulane ma ponad 216kkm to pewnie bez konieczności badania katalizatora - opukiwania, czy wykręcania i zaglądania do środka czy jest prześwit, spokojnie w ciemno powinienem kupić i wymienić bez późniejszych wyrzutów sumienia, że wydałem kasę bez powodu.
Kupić i wymienić hmm ... jakie to proste, oj tak proste.
Myślę o jakimś uniwersalnym ceramicznym (tak poczytałem w Waszych postach) ale, no właśnie pojawia się ALE.
Wg katalogu części w moim GDI jest kat MR355919 => wlot i wylot 63,5mm.
Nie znalazłem takiego czy średnica musi być dokładnie taka sama?
A może macie namiar na jakiś zamiennik gotowy do montażu |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 413 Skąd: WPI
|
Wysłany: 28-10-2013, 23:07
|
|
|
Ale coś się konkretnego dzieje, czy tak sobie postanowiłeś wymienić ten katalizator z okazji okrągłego przebiegu 216kkm?
Przeglądu nie przeszedłeś ze względu na niewłaściwy skład spalin? Jak nie, to zostaw tego kata w spokoju tego się nie wymienia razem z rozrządem |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 28-10-2013, 23:54
|
|
|
No niby masz racje.
Problem jaki mnie nęka od pewnego czasu, czy raczej mojego MSS, to podbijanie obrotów przy zmianie biegów i nie rzadkie przymulenie przy wciskaniu gazu.
Sonda lambda wymieniona, przepustnica wyczyszczona, TPS ustawiony, nauka obrotów - tu pojawia się problem: po 4 min. wychodzi na ~1200 i tak zostaje.
Co do przeglądu i analizy spalin to (3 i 2 lata temu) wartości były przekroczone ale jakby nie było warunki pomiaru były niewłaściwe (o czym dopiero niedawno doczytałem):
nie był nagrzany (trasa dojazdu do SKP to ~7km)
i nie był wykręcony na odpowiednie obroty (zalecane 2500-3000)
Rozumiem. Podjechać ponownie na SKP po konkretnym butowaniu, noga na gaz 3000rpm. Jeżeli wartości będą przekroczone to wymiana kata?
[ Dodano: 30-10-2013, 22:57 ]
Halo pablo eldiablo proszę o porad ciąg dalszy
[ Dodano: 04-11-2013, 17:42 ]
No i po badaniu(spełnione warunki temp >85st i ~2700rpm):
CO(%) - 0,25
CO2(%) - 12,4
HC (ppm) - 46
O2 (%) - 0,42
LAMBDA - 1,01
COcorr. (%) - 0,30
... więc wszystko OK.
Ale pytanie co do średnicy wej/wyj uniwersalnego kata zostaje bez odpowiedzi.
Pewnie niejeden użytkownik MSS i nie tylko jest ciekawy odpowiedzi ze wzg na dostępność i cenę zamienników. |
|
|
|
 |
|
|