Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sruba
07-08-2007, 09:34
[C52] Sprzęgło
Autor Wiadomość
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2006, 15:55   [C52] Sprzęgło

No więc tak:

Kilka lat temu zaczęło mi się ślizgać, typowy objaw - gaz i nie jedzie, obroty rosną. O forum nie wiedziałem, kupiłem w JC komplet docisk, tarcza, łożysko - nie wiem jak reszta tarcza koreańska (tfu). Po zdjęciu skrzyni okazało się że "łapa" a właściwie wałek sprzęgła - ten którym kręci wysprzęglik jest w obudowie skrzyni zatarty zdeczko. Penetratory poszły w ruch i rozruszane zostało. Komplet nowy też założony.
Po około 15kkm biegi zaczęły wchodzić cholernie ciężko i ruszał przy wciśniętym sprzęgle. Skrzynia w dół. Posypane tłumiki drgań blokowały docisk. Forum dalej nie znałem, kupiłem tarcze japońską - jakąś.
Po około 10-15kkm tarcza rozpadła się na 2 części i samochód przyholowałem.
Powiedziałem sobie - nie ma bata teraz kupię jakąś firmową tarczę. Wracam do domu i okazuje się że ojciec kupił mi wspaniałomyślnie bez pytania koreańską jaka była na początku.
No to założyłem. I tak jeżdżę jakieś 30kkm już.

PROBLEM:
-kilka dni temu biegi zaczęły ledwo wchodzić (nie wiem jaką tu emotikone wstawić), ale po 100m, wszystko wróciło do normy i pięknie działało. Dzisiaj na obwodnicy wrzuciłem luz, potem nie mogłem wbić już nić, z pomocą gazu udało się zapiąć 5ke. Na zjeździe stanąłem na poboczu i "pupa" nic nie wchodzi, pompowałem sprzęgłem - nic, znowu z pomocą gazu i zgrzytem zapiąłem 3 i nic nie kombinując tak ruszyłem i dokulałem do domu. Mówię sprawdzę czy rusza na wciśniętym sprzęgle - nie sprawdziłem bo przed domem biegi jak w masełko - małym paluszkiem można wszystkie wrzucić.

PYTANIE:
-od razu skrzynię ściągać czy to może znów zapiekł się wałek i nie do końca wysprzęgla - wtedy nie zasprzęglał.
-jaka jest szansa że to zapowietrzony układ?
-jak nie powyższe to jaką tarczę (konkretna firma) kupić i ile to kosztuje mniej więcej.

Się rozpisałem, sorry :wink:
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 07-04-2006, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2006, 15:57   

Dokładnie takie objawy miałem jak skończyła mi sie okładzina na tarczy sprzęgła Andrzej.
Tak czy inaczej - skrzynia w dół...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-04-2006, 15:59   

Jak dla mnie bez zdjęcia skrzyni "nie razbieriosz". Do wymiany polecam komplet Daikin. I zrobienie toru hydraulicznego na cacy.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2006, 16:00   

Tia samochód mam niecałe 4 lata, wychodzi że skrzynię będę ściągał średnio co rok :lol:
Tylko że jakby się okładzina skończyła to nie byłoby problemów z wrzuceniem biegu, raczej ślizgałoby się sprzęgło.
I czemu do cholery raz działa raz nie - ta pier... sprężynka pęknięta tam lata i blokuje docisk?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2006, 16:02   

U mnie częściowo pozrywała się okładzina i dlatego nie chciał jechac bo cos tam blokowała. ja mu w gaz a on nic albo w dugą stronę - ja sprzęgło a on jedzie. Oj wesoło było.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2006, 16:05   

Nie wiem czy mam się śmiać, płakać czy upić.
Mam jeszcze tarczę i docisk w zapasowym silniku, zaraz ją ściągnę, wkleję foto i ktoś zobaczy co to i czy się nada.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2006, 16:13   

josie napisał/a:
Nie wiem czy mam się śmiać, płakać czy upić

Płakać ze śmiechu pijąc piwo.
josie napisał/a:
Mam jeszcze tarczę i docisk w zapasowym silniku, zaraz ją ściągnę, wkleję foto i ktoś zobaczy co to i czy się nada

Dawaj.

Andrzej - ściągaj skrzynię i zrób - jeżeli moge poradzić - zgodnie z tym co mówi Darek.

I UŚMIECH :wink: zdarza się najlepszym

P.S.
jak mnie pamięc nie myli t z Dragha sie smiałeś :mrgreen:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-04-2006, 16:20   

Zależy jak długo drugi silnik stoi - u mnie zapasowy docisk stojący w idealnych warunkach (sucho i ciepło, ale wcześniej był używany) tak zardzewiał, że go wyrzuciłem. A jako MGP miałem tarczę, docisk i łożysko Aisan (który był stosowany zamiennie z Daikin).
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 07-04-2006, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2006, 16:38   

Wydłubałem tarczę. Silnik stoi 3-4 lata. Zdjęcia nie wkleję bo tarcza tragiczna.
Przypalona podrdzewiała, docisk też szrot totalny. Tarcza Exedy czy jakoś tak. Nie wiem czy to przypadkiem nie taka co mi się na 2 części połamała.

Jeszcze prośba - Bartek kiedyś pisał krok po kroku zdjęcie skrzyni - nie mogę znaleźć szukałem tu i na MKP i za *cenzura* znaleźć nie mogę. Chodzi o to że można było zdjąć skrzynię nie rozpinając całego zawieszenia - tylko z jednej strony, a ja zawsze wybijałem sworznie, końcówki drążków i obie półosie ściągałem - pomoże ktoś to znaleźć?
Darek - da radę kupić tego daikina gdzieś w 3m? Kupiłbym u Japaneze ale chciałbym mieć auto na poniedziałek. Chyba że zamówię i będę liczył że przez tydzień ta sprężynka poleży obok...
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 07-04-2006, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-04-2006, 16:43   

Wiesz - Daikin występował jako Daikin-Exeedy, więc jeśli masz złe z nim doświadczenia, to może lepiej kupić coś innego (Aisan?? a może to było Aisin???). No w Gdyni masz na Starowiejskiej sklep JC, kawałek dalej jest IC (na Władka 4 chyba). Musisz zadzwonić i zapytać (tel. pewnie w necie jest), bo nie wiem czy mają na stanie.

Edit:
http://www.mitsubishi-gra...a+zona&start=30
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 07-04-2006, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2006, 16:59   

Dzieki za linka, fajne słowo kluczowe:)

Tarcza z zapasowego silnika to chyba faktycznie Daikin. Znalazłem jeszcze wybity herb z literkami DK i made in Japan, i jakiś numer zaczynający się od MB... Czy to wskazuje na oryginalne sprzęło? Powiedziałoby to mi trochę o leżakującym silniku.
Ta co się posypała to nie był raczej Daikin, wyglądała inaczej. A Exedy z czymś mi się kojarzyło a nie wiedziałem z czym i tak mi się wydawało że może to tamto g...
W JC jak kupowałem ostatnio mieli tylko koreańskie, w gdańsku japońskie te co się rwą.
Nic, będę szukał.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-04-2006, 17:31   

Darku - gratulacje pamieci ;) .... Aisina jako nie MGP nie wolno nawet wziac do reki.... rozpada sie juz w pudelku...... Daikin/Exedy albo Sachs, ale nie najtanszy, bo najtansze Sachsy to tez badziew....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2006, 23:41   

No i zdjąłem. Blacha trzymająca sprężyny się ponadrywała i kawałek wpadł w docisk. Jak wziąłem tarczę to sprężyna wypadła, pęknięta zresztą.
A jak jest z Valeo - tarcza + docisk i łożysko Aisin?
Jutro poszukiwanie tarczy i możliwe że docisku i łożyska.
Ostatnio zmieniony przez josie 07-04-2006, 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kampi 
Forumowicz
ADMIN COLTMANII


Auto: CJ4A, C51A + MSS 1.3 [ojca]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 89
Skąd: Okolice Warszawy
Wysłany: 08-04-2006, 00:12   

Ludzie... u mnie tez sie sprzeglo slizga. Co jest grane czy to we wszystkich coltach tak jest... ;(
_________________
Masz Colta/Protona/Mirage? to zarejestruj się także na forum:
COLTMANIA.PL
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 08-04-2006, 08:56   

Ci co maja problemy ze sprzęgłem......

Słuchajcie porad... Bartka, Krzyżaka, Huberta... oni o słomie a Wy dalej o sianie....

Kupcie w końcu komplet porządnego sprzegła może być nawet NKK Mede in Japan - komplet coś tam koło 300PLN - i zapomnijcie w końcu o problemach ze sprzęgłem...

"""Bicza z gów..a nie ukręcicie... nie ma szans"""

A teraz do Josie...

SPRZĘGŁO WYMNIENIA SIE ZAWSZE W KOMPLECIE

a jak ktos robi inaczej to poźniej nie marudzić proszę...


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 08-04-2006, 08:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.