 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z piątym biegiem |
Autor |
Wiadomość |
Sajko
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 GLX '96 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 10 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 21-10-2013, 19:48 Problem z piątym biegiem
|
|
|
Mój pierwszy temat, więc cześć wszystkim.
Mam problem z moja carismą. Odkąd ją kupiłem, piątka wchodziła nieco opornie, czasem dopiero za drugim razem. Jednak wczoraj w trasie, bez uprzedzenia, całkowicie odmówiła posłuszeństwa. Bez żadnych ostrzeżeń, objawów złej pracy skrzyni, gwizdów, zgrzytów, niczego - piątka przestała wchodzić. na początku walczyłem, za około 20 walnięciem drążkiem o prawą ściankę ulokował się on w dobrym miejscu i wszystko nadal pracowało normalnie. Jednak po redukcji do czwórki ten sam problem. W ogóle nie wyczuwam rowka na piąty bieg.
Na pewnym forum znalazłem takie rozwiązanie problemu:
"(...) to się reguluje.Ale na podnośniku.
Poluzować mocowanie lewarka od dołu, lewarek bardziej przemieścić w LEWO (patrząc w kabinie), dokręcić i będzie piątka."
I teraz moja prośba. Nigdy wcześniej nie grzebałem sam przy samochodach, ale to nie wydaje mi się zbyt trudne (poprawcie mnie, jeśli się mylę). Tylko czy ktoś mógłby mi powiedzieć krok po kroku, jak dziecku, co ja mam dokładnie zrobić? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-10-2013, 20:02
|
|
|
Możliwe, że wyrobiły się tulejki wybieraka bo to o czym napisałeś samo się raczej nie mogło przestawić. Tu masz temat o tych tulejkach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305 A na dwóch ostatnich stronach jest o tym o co pytałeś. |
|
|
|
 |
Sajko
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 GLX '96 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 10 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 22-10-2013, 18:37
|
|
|
Byłem dziś u mechanika. Za nową tulejkę do skrzyni biegów i robociznę zażyczył sobie 480 zł. W takiej cenie mogę mieć całą skrzynię biegów, więc coś mi tu nie gra. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-10-2013, 18:47
|
|
|
Te tulejki wybieraka, jeśli to ich wina, spokojnie wymienisz sam na kanale. W podanym wyżej temacie jest wszystko dokładnie opisane. |
|
|
|
 |
Batmanikus
Mitsumaniak CHORY ALE NATCHNIONY

Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 530 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 22-10-2013, 18:59
|
|
|
Z 480 odejmij 4 i wszystko będzie grać |
_________________ www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem
Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009) |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-10-2013, 09:36
|
|
|
480PLN za 10 minut pracy no no, to musi być jakiś super warsztat. Jeżeli to tulejki to na fotce poniżej widać jak się zużywają, te mniejsze są ok, a te większe wytarły się tak że wystaje tulejka stalowa (brzegi powinny być tak grube, jak w tych małych). Jeżeli dzieje się to na 5, a nie na 1 i wstecznym to może być uszkodzona też tulejka osi drążka biegów. Czy jak poruszasz drążkiem porusza się jak Ikarusie? (tzn. że ma duże luzy na boki i nie zostaje w ustawionej pozycji). Jeżeli tak to na 90% tulejki, ale na pewno komplet nie kosztuje 400PLN, bo rozumiem, że 80 to robocizna? Poszukaj w ASO, albo w ASO VOLVO od V40, S40 1gen i po liftingu.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 25-10-2013, 13:11
|
|
|
popieram poprzedników. Koszt jakieś 100 zł z przesyłką i 20 min w kanale. Tylko wszystko dobrze wyczyść i daj trochę smaru. Będzie działało. A tak na marginesie to kto mi zmieni tulejki??? 5 już celuję , i tak tym razem wytrzymały 2,5 roku. |
|
|
|
 |
|
|