Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z piątym biegiem
Autor Wiadomość
Sajko 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GLX '96 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Radomsko
Wysłany: 21-10-2013, 19:48   Problem z piątym biegiem

Mój pierwszy temat, więc cześć wszystkim.
Mam problem z moja carismą. Odkąd ją kupiłem, piątka wchodziła nieco opornie, czasem dopiero za drugim razem. Jednak wczoraj w trasie, bez uprzedzenia, całkowicie odmówiła posłuszeństwa. Bez żadnych ostrzeżeń, objawów złej pracy skrzyni, gwizdów, zgrzytów, niczego - piątka przestała wchodzić. na początku walczyłem, za około 20 walnięciem drążkiem o prawą ściankę ulokował się on w dobrym miejscu i wszystko nadal pracowało normalnie. Jednak po redukcji do czwórki ten sam problem. W ogóle nie wyczuwam rowka na piąty bieg.
Na pewnym forum znalazłem takie rozwiązanie problemu:

"(...) to się reguluje.Ale na podnośniku.
Poluzować mocowanie lewarka od dołu, lewarek bardziej przemieścić w LEWO (patrząc w kabinie), dokręcić i będzie piątka."

I teraz moja prośba. Nigdy wcześniej nie grzebałem sam przy samochodach, ale to nie wydaje mi się zbyt trudne (poprawcie mnie, jeśli się mylę). Tylko czy ktoś mógłby mi powiedzieć krok po kroku, jak dziecku, co ja mam dokładnie zrobić?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2013, 20:02   

Możliwe, że wyrobiły się tulejki wybieraka bo to o czym napisałeś samo się raczej nie mogło przestawić. Tu masz temat o tych tulejkach http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30305 A na dwóch ostatnich stronach jest o tym o co pytałeś.
 
 
Sajko 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GLX '96 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 10
Skąd: Radomsko
Wysłany: 22-10-2013, 18:37   

Byłem dziś u mechanika. Za nową tulejkę do skrzyni biegów i robociznę zażyczył sobie 480 zł. W takiej cenie mogę mieć całą skrzynię biegów, więc coś mi tu nie gra.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 22-10-2013, 18:47   

Te tulejki wybieraka, jeśli to ich wina, spokojnie wymienisz sam na kanale. W podanym wyżej temacie jest wszystko dokładnie opisane.
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22-10-2013, 18:59   

Z 480 odejmij 4 i wszystko będzie grać ;)
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-10-2013, 09:36   

480PLN za 10 minut pracy no no, to musi być jakiś super warsztat. Jeżeli to tulejki to na fotce poniżej widać jak się zużywają, te mniejsze są ok, a te większe wytarły się tak że wystaje tulejka stalowa (brzegi powinny być tak grube, jak w tych małych). Jeżeli dzieje się to na 5, a nie na 1 i wstecznym to może być uszkodzona też tulejka osi drążka biegów. Czy jak poruszasz drążkiem porusza się jak Ikarusie? ;) (tzn. że ma duże luzy na boki i nie zostaje w ustawionej pozycji). Jeżeli tak to na 90% tulejki, ale na pewno komplet nie kosztuje 400PLN, bo rozumiem, że 80 to robocizna? Poszukaj w ASO, albo w ASO VOLVO od V40, S40 1gen i po liftingu.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 25-10-2013, 13:11   

popieram poprzedników. Koszt jakieś 100 zł z przesyłką i 20 min w kanale. Tylko wszystko dobrze wyczyść i daj trochę smaru. Będzie działało. A tak na marginesie to kto mi zmieni tulejki??? 5 już celuję :-( , i tak tym razem wytrzymały 2,5 roku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.