Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Paliwo się skończyło? Czy co się stało?
Autor Wiadomość
miland92 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-10-2013, 23:33   [Cari 1.9DI-D] Paliwo się skończyło? Czy co się stało?

Witam. Mam taki problem z Cari 1,9 DID '03. Pewnego razu jechałem autem na rezerwie i podczas jazdy poczułem, że "odcięło" gaz, po czym silnik zgasł, ja zjechałem na pobocze i spróbowałem odpalić - bezskutecznie. Uznałem, że być może skończyło się paliwo, bo rezerwa była już dość mocno zaawansowana, mimo tego, że wcześniej zdarzało mi się na takiej rezerwie jeździć, aczkolwiek nie przydarzyła mi się taka sytuacja nigdy. Poszedłem na stację benzynową i zatankowałem 4 litry, wlałem do baku i niestety samochód dalej nie odpala. Czy powinienem jeszcze coś sprawdzić, albo powód może być inny, niż paliwo? ok. 2 tyg temu odpadła mi osłona silnika na parkingu, ale to chyba nie powinno mieć większego wpływu (?). Dolewanie większej ilości paliwa nie ma sensu chyba, skoro na 4 litrach nie odpala?

Niecały miesiąc temu samochód miał robiony rozrząd i przy okazji były sprawdzane różne pierdoły takie jak poziom oleju i ten również był w porządku.

Pomożecie?

Pozdrawiam wszystkich czytających
Ostatnio zmieniony przez londolut 23-10-2013, 09:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 18-10-2013, 23:44   

Masz zapowietrzony układ paliwowy. Producent przewidział takie sytuacje i w książce instrukcji obsługi od Cari w dziale SYTUACJE AWARYJNE masz opisany ten problem - jak się odpowietrza. Wygląda to tak, że otwieramy machę i pomiędzy bezpiecznikami a filtrem powietrza jest ręczna pompka paliwa przy filtrze paliwowym taka gumowa czarna gruszka. No i:) pompujesz aż się zrobi twarda, nastepnie odpalasz rumaka (czyt.Carismę). Jak zachwyci rumak to puszczasz gaz na jałowe obroty i cały czas pompujesz dalej no i tak z pół minuty aż układ się odpowietrzy:) wsiadasz i jak się następnym razem zaświeci rezerwa to jedziesz na stację co by ręki nie zamęczyć ciągłym pompowaniem gruchy.
 
 
miland92 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-10-2013, 01:38   

POMPOWAĆ GRUCHĘ :DDD

Dzięki bardzo ! Niestety, książkę serwisową mam po duńsku. Macie może linka do PL wersji językowej? Będę dźwięczny. Tfu, wdzięczny.

:D
 
 
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2013, 03:45   

Rozumiem, że się po prostu przejęzyczyłeś pisząc benzyna? Bo przy silniku DID to chyba się ropę leje.
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21026
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 19-10-2013, 06:46   

miland92, mówisz i masz:
Instrukcja obsługi carisma 99-04.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
miland92 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-10-2013, 17:41   

Pewnie, że się przejęzyczyłem, słuszna uwaga :D
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-10-2013, 00:47   

4litry może być mało staremu w C II gdi kiedys jak wyjezdzil do zera musiałem dwa razy dymac na stację po paliwo bo po 5 litrach nie miała zamiaru zaskoczyć cisnelem ze dwie minuty na kablach ze swojej prądu użyczając po czym pojechałem po drugi kanister i wtedy bez jekniecia 30 sekund i zaskoczyło. Morał z tego taki ze jak nie chcesz gruszyć gdzieś na poboczu to tylko jak rezerwa się zaświeci pędz na najbliższą benzynarnie.
 
 
miland92 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-10-2013, 00:33   

Panowie, problem jest następujący:

Postarałem się zastosować do powyższych zasad związanych z ręcznym pompowaniem, poczytałem instrukcję , itp. Jest jednak jeden zasadniczy problem, otóż dostanie się do tej gruszki jest niemożliwością... Znajduje się ona w tak paskudnym miejscu, że za Chiny nie idzie tam wsadzić ręki, bo od góry jest spora skrzynka (bezpieczniki?), wokół mnóstwo innych pierdół, a gruszka jest nieco pod spodem. Udało mi się tam jedynie zmieścić 3 palce i wykonać ruchy, które z pompowaniem nie miały wiele wspólnego, w efekcie to sobie rękę poharatałem bardziej, niż cokolwiek osiągnąłem. Może ja coś źle robię? Zastanawiam się, czy nie ma tu jakiegoś Mitsumaniaka z Wrocławia, bo wygląda na to, że samemu sobie nie poradzę, a może da się jeszcze coś zrobić. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 21-10-2013, 01:42   

Postaraj się bardziej. Zdejmij obudowy z filtra powietrza i bezpieczników, znacznie ułatwi sprawę:)
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-10-2013, 15:57   

tak jak wyżej kolega napisał i tak jak w starym mercedesie była taka pompka wykręcana koło pompy wtryskowej pompowało się aż tłoczek zrobił się twardy później jedna osoba kręciła rozrusznikiem a druga cały czas pompowała i tak z przerwami co 10 sek na grzanie świec i aż do skutku
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-10-2013, 19:31   

Bież go na hol i powoli z 4-3-2 biegu odpalaj, a jak to nie pomoże to wymień filtr paliwa. Prawdopodobnie przy malej ilości paliwa w zbiorniku cały syf poszedł ci na filtr i ropa nie może się przebić przez zatkany filtr
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 27-10-2013, 12:09   

ja by nie ryzykował odpalania na hol cari bo pasek rozrządu może nie wytrzymać.
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-10-2013, 23:47   

spróbuj tak jak napisałem odkręć puszkę z bezpiecznikami bo to przeszkadza i podepnij kablami pod drugie auto i niech jedna osoba kręci cały czas rozrusznikiem a druga niech pompuje na okrągło gruszką jak jest sprawny nie ma bata musi zaskoczyć, odpalanie na pycha ponoć nie jest bezpieczne dla nowych diesli
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21026
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-10-2013, 07:50   

rasiak1980 napisał/a:
odpalanie na pycha ponoć nie jest bezpieczne dla nowych diesli

Żadnego w miarę nowoczesnego auta nie powinno się odpalać na pych :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 28-10-2013, 08:34   

Bizi78 napisał/a:
Żadnego w miarę nowoczesnego auta nie powinno się odpalać na pych :wink:

Dlaczego Rafał? Jeśli prądu jest na tyle by się lampki zapaliły i zgasły (cyli na podtrzymanie ECU) iwrzuci się odpowiednio wysoki bieg (3 np.) by wał się swobodnie i spokojnie obrócił to ja nie widzę przeciwwskazań. Bo jak to różnica, czy tym samym wałem o zbliżonej prędkości obrotowej zakręci rozrusznik czy skrzynia?
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.