[Cari 1.9DI-D] Paliwo się skończyło? Czy co się stało? |
Autor |
Wiadomość |
miland92
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-10-2013, 23:33 [Cari 1.9DI-D] Paliwo się skończyło? Czy co się stało?
|
|
|
Witam. Mam taki problem z Cari 1,9 DID '03. Pewnego razu jechałem autem na rezerwie i podczas jazdy poczułem, że "odcięło" gaz, po czym silnik zgasł, ja zjechałem na pobocze i spróbowałem odpalić - bezskutecznie. Uznałem, że być może skończyło się paliwo, bo rezerwa była już dość mocno zaawansowana, mimo tego, że wcześniej zdarzało mi się na takiej rezerwie jeździć, aczkolwiek nie przydarzyła mi się taka sytuacja nigdy. Poszedłem na stację benzynową i zatankowałem 4 litry, wlałem do baku i niestety samochód dalej nie odpala. Czy powinienem jeszcze coś sprawdzić, albo powód może być inny, niż paliwo? ok. 2 tyg temu odpadła mi osłona silnika na parkingu, ale to chyba nie powinno mieć większego wpływu (?). Dolewanie większej ilości paliwa nie ma sensu chyba, skoro na 4 litrach nie odpala?
Niecały miesiąc temu samochód miał robiony rozrząd i przy okazji były sprawdzane różne pierdoły takie jak poziom oleju i ten również był w porządku.
Pomożecie?
Pozdrawiam wszystkich czytających |
Ostatnio zmieniony przez londolut 23-10-2013, 09:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 18-10-2013, 23:44
|
|
|
Masz zapowietrzony układ paliwowy. Producent przewidział takie sytuacje i w książce instrukcji obsługi od Cari w dziale SYTUACJE AWARYJNE masz opisany ten problem - jak się odpowietrza. Wygląda to tak, że otwieramy machę i pomiędzy bezpiecznikami a filtrem powietrza jest ręczna pompka paliwa przy filtrze paliwowym taka gumowa czarna gruszka. No i:) pompujesz aż się zrobi twarda, nastepnie odpalasz rumaka (czyt.Carismę). Jak zachwyci rumak to puszczasz gaz na jałowe obroty i cały czas pompujesz dalej no i tak z pół minuty aż układ się odpowietrzy:) wsiadasz i jak się następnym razem zaświeci rezerwa to jedziesz na stację co by ręki nie zamęczyć ciągłym pompowaniem gruchy. |
|
|
|
 |
miland92
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-10-2013, 01:38
|
|
|
POMPOWAĆ GRUCHĘ :DDD
Dzięki bardzo ! Niestety, książkę serwisową mam po duńsku. Macie może linka do PL wersji językowej? Będę dźwięczny. Tfu, wdzięczny.
|
|
|
|
 |
wojzi
Mitsumaniak

Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 1713 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-10-2013, 03:45
|
|
|
Rozumiem, że się po prostu przejęzyczyłeś pisząc benzyna? Bo przy silniku DID to chyba się ropę leje. |
_________________
Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy , a nie za to że mało je.
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21026 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
miland92
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-10-2013, 17:41
|
|
|
Pewnie, że się przejęzyczyłem, słuszna uwaga |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 20-10-2013, 00:47
|
|
|
4litry może być mało staremu w C II gdi kiedys jak wyjezdzil do zera musiałem dwa razy dymac na stację po paliwo bo po 5 litrach nie miała zamiaru zaskoczyć cisnelem ze dwie minuty na kablach ze swojej prądu użyczając po czym pojechałem po drugi kanister i wtedy bez jekniecia 30 sekund i zaskoczyło. Morał z tego taki ze jak nie chcesz gruszyć gdzieś na poboczu to tylko jak rezerwa się zaświeci pędz na najbliższą benzynarnie. |
|
|
|
 |
miland92
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID'03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 6 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-10-2013, 00:33
|
|
|
Panowie, problem jest następujący:
Postarałem się zastosować do powyższych zasad związanych z ręcznym pompowaniem, poczytałem instrukcję , itp. Jest jednak jeden zasadniczy problem, otóż dostanie się do tej gruszki jest niemożliwością... Znajduje się ona w tak paskudnym miejscu, że za Chiny nie idzie tam wsadzić ręki, bo od góry jest spora skrzynka (bezpieczniki?), wokół mnóstwo innych pierdół, a gruszka jest nieco pod spodem. Udało mi się tam jedynie zmieścić 3 palce i wykonać ruchy, które z pompowaniem nie miały wiele wspólnego, w efekcie to sobie rękę poharatałem bardziej, niż cokolwiek osiągnąłem. Może ja coś źle robię? Zastanawiam się, czy nie ma tu jakiegoś Mitsumaniaka z Wrocławia, bo wygląda na to, że samemu sobie nie poradzę, a może da się jeszcze coś zrobić. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 21-10-2013, 01:42
|
|
|
Postaraj się bardziej. Zdejmij obudowy z filtra powietrza i bezpieczników, znacznie ułatwi sprawę:) |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-10-2013, 15:57
|
|
|
tak jak wyżej kolega napisał i tak jak w starym mercedesie była taka pompka wykręcana koło pompy wtryskowej pompowało się aż tłoczek zrobił się twardy później jedna osoba kręciła rozrusznikiem a druga cały czas pompowała i tak z przerwami co 10 sek na grzanie świec i aż do skutku |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-10-2013, 19:31
|
|
|
Bież go na hol i powoli z 4-3-2 biegu odpalaj, a jak to nie pomoże to wymień filtr paliwa. Prawdopodobnie przy malej ilości paliwa w zbiorniku cały syf poszedł ci na filtr i ropa nie może się przebić przez zatkany filtr |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 27-10-2013, 12:09
|
|
|
ja by nie ryzykował odpalania na hol cari bo pasek rozrządu może nie wytrzymać. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 27-10-2013, 23:47
|
|
|
spróbuj tak jak napisałem odkręć puszkę z bezpiecznikami bo to przeszkadza i podepnij kablami pod drugie auto i niech jedna osoba kręci cały czas rozrusznikiem a druga niech pompuje na okrągło gruszką jak jest sprawny nie ma bata musi zaskoczyć, odpalanie na pycha ponoć nie jest bezpieczne dla nowych diesli |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21026 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 28-10-2013, 07:50
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | odpalanie na pycha ponoć nie jest bezpieczne dla nowych diesli |
Żadnego w miarę nowoczesnego auta nie powinno się odpalać na pych . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 28-10-2013, 08:34
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Żadnego w miarę nowoczesnego auta nie powinno się odpalać na pych |
Dlaczego Rafał? Jeśli prądu jest na tyle by się lampki zapaliły i zgasły (cyli na podtrzymanie ECU) iwrzuci się odpowiednio wysoki bieg (3 np.) by wał się swobodnie i spokojnie obrócił to ja nie widzę przeciwwskazań. Bo jak to różnica, czy tym samym wałem o zbliżonej prędkości obrotowej zakręci rozrusznik czy skrzynia? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|