Wyświetlacz poziomu gazu w zegarach HC |
Autor |
Wiadomość |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 21-10-2011, 15:53 Wyświetlacz poziomu gazu w zegarach HC
|
|
|
Witam. Od niedawna mam w swoim Galancie zegary od wersji VR4 i planuje umieścić na nich jak najwięcej informacji. Zielone paski od AYC chcę wykorzystać jako wskaźnik poziomu gazu, bo denerwuje mnie zerkanie pod kierownicę na standardowy wyświetlacz od Staga i jest to trochę niebezpieczne. Na tym wyświetlaczu od staga są 4 diody zielone i jedna czerwona informujące (w przybliżeniu) o ilości gazu w butli, planuję wlutować się w tą płytkę i pociągnąć od niej kable do diód AYC, ale jest problem, te diody w stagu pracują na 5V (zmierzone 4.89V), a zegary potrzebują sygnału 12V w związku z tym potrzebuje przekaźników, ale chcę uniknąć montowania 4 takich przekaźników czy istnieje coś w stylu przekaźnika 4-ro lub więcej położeniowego? Czy może przekaźnik poczwórny? Bo montując 4 te standardowe przekaźniki czuję, że zaplątam się w kablach i nie znajdę sensownego miejsca na ich zamontowanie
Czy może macie jakiś inny pomysł na rozwiązanie tego problemu?
P.S
teraz pomyślałem, że ten zwykły przekaźnik obsłuży mi czerwoną i pierwszą zaieloną diodę (odpowiednio rezerwa i 1/4 butli) pozostają jeszcze 2 diody.
I jeszcze jedno, czy jest możliwość wybrania tych sygnałów do diód bezpośrednio z kabli idących do tego wyświetlacza, czy muszę wlutowywać się w płytkę? (idą tam 4 kable: czarny-masa, czerwony czyli +12V, biały +5V i brązowy i ten chyba steruje tym wszystkim, bo napięcie na nim jest zmienne od 1,8V do 2,2V) |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-10-2011, 18:06
|
|
|
a nie prościej wywalić diody ( ori ) pod zegarami i włożyć te od gazu ? |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 21-10-2011, 19:42
|
|
|
de ori diody to są takie małe smd (chyba) wlutowane na płytke, na której jest także przełącznik od trybu pracy gaz/Pb więc nie da rady, poza tym nie chce takich przeróbek w zegarach, wole dać sygnał tak jak fabryka chciała, czyli przez kostki w desce do zegarów.
czy taki przekaźnik zadziała? Wogóle jak on działa?:
http://obrazki.elektroda.net/53_1233319827.jpg
ewentualnie znalazłem coś takiego:
http://www.napad.pl/katal...a-ips4-5586.htm |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-10-2011, 20:05
|
|
|
sveno, a jest sens to robić jak masz zakładać ukp?
Ten przekaźnik R15 byłby ok, ale pracuje na 24V.
Ten drugi to już spora cena...
A nie lepiej dać 4 takie?
http://allegro.pl/przekaz...1881846730.html
One są dość małe.
[ Dodano: 21-10-2011, 20:08 ]
sveno napisał/a: | I jeszcze jedno, czy jest możliwość wybrania tych sygnałów do diód bezpośrednio z kabli idących do tego wyświetlacza, czy muszę wlutowywać się w płytkę? (idą tam 4 kable: czarny-masa, czerwony czyli +12V, biały +5V i brązowy i ten chyba steruje tym wszystkim, bo napięcie na nim jest zmienne od 1,8V do 2,2V) |
Musisz, bo sygnał z czujnika jest napięciowy, a układ przetwarza ten sygnał na wskazania przez zapalanie diod. Inna sprawa, to czy układ wytrzyma większe prądy. Jakby nie było, to ta dioda pobiera minimalną ilość prądu. Przez układ popłynie dużo większy prąd i coś może się przypalić. Lepszy sposób to ten o którym pisał szpala85. Zastąp fabryczne podświetlenie diodami. I sprawdź czy są zasilane bezpośrednio, czy jest jakiś rezystor. Jeśli jest to zrób zworkę. Tam są żarówki czy diody? |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-10-2011, 00:15
|
|
|
Owczar napisał/a: | Tam są żarówki czy diody? | diody LED 5mm ale po 2 na jeden pasek i przed nimi jest rezystor, widzę, że to wyższa szkoła jazdy i raczej mi się to nie opłaci, jak będzie ukp |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-10-2011, 00:41
|
|
|
Więc trzeba by zmierzyć napięcie zasilania i wstawić inny rezystor, albo całkiem go wywalić. Ale tak jak już pisałem, jak będzie UKP to nie ma to sensu
Ja teraz myślę nad zmianą koloru diod w sterowniku od STAGA bo te zielone nie pasują do niczego |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-10-2011, 00:54
|
|
|
powodzenia, te diody mają 1x1mm nie podejme się lutowania tego, podobnie jest z rezystorami w zegarach pomysł upadł, temat do wywalenia, bo i tak nic dobrego na forum nie wnosi |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 24-10-2011, 05:27
|
|
|
sveno napisał/a: | te diody mają 1x1mm |
to są 805? czy mniejsze? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
JarAsNo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2013 Posty: 29 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 03-11-2013, 17:38
|
|
|
Witam...chciałbym sie dopiąć do tematu na temat przełącznika lpg-pb o który piszecie...ponieważ kupiłem auto z gazem i świeciła górna lewa czyli gaz i dolna lewa czerwona czyli rezerwa...pojechałem na stacje wlałem do pełna i...ups?!weszło za 40zl gazu...a diody jak świeciły tak świecą czyli zielone wogóle nie świecą:-/raz tylko świeciły na przemian wszystkie zielone z rezerwą czerwoną i piszczalo...więc chyba wtedy już leciał na benzynie?:-)a więc pytania moje brzmią co zrobić by zielone diody świeciły prawidłowo po zatankowaniu?i czy gdy migają zielone z rezerwą to już jedzie na benzynie?czy da sie to samemu zrobić czy jechać do gazowni?:-)pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
JarAsNo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2013 Posty: 29 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 03-11-2013, 20:56
|
|
|
To jest stag...ale jaki to niewiem...musiałbym w papierach pokopać...prędzej dam radę zdjęcie tego przełącznika wstawić jeśli coś to da |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:07
|
|
|
dla mnie to wygląda na to, że pływak się przycina. Od zera do rezerwy pokazuje dobrze, potem ile byś nie wlał to zatrzyma się na tej rezerwie. Nie wiem jak to jest tam rozwiązane, ale wybierz się do gazownika niech sprawdzi. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
JarAsNo1
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2013 Posty: 29 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:11
|
|
|
Trzeba będzie tak zrobić:-)...porzekam jeszcze może ktoś ma jakiś jeszcze pomysł lub doświadczenie z tym...;-) |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 03-11-2013, 21:18
|
|
|
albo jest tak, jak pisze sveno, prze przyciął się, albo zepsuł pływak
albo się rozjechało wysterowanie diod
zdaje się w stagu była procedura ustawienia diod na nowo, (w ten sposób, że wyjeżdżasz gaz do zera, jedziesz na stacje, naciskasz przycisk przez x sekund, tankujesz do pełna, ... coś takiego w każdym razie)
ale to musi potwierdzić, ktoś kto ma staga, albo poszukasz w instrukcji
taka sytuacja |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Picakus
Mitsumaniak V8 Addicted

Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 165 Skąd: Pomiechówek
|
Wysłany: 03-11-2013, 22:00
|
|
|
Tyle jest w AC gas Synchro. |
|
|
|
 |
|