Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyświetlacz poziomu gazu w zegarach HC
Autor Wiadomość
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
  Wysłany: 21-10-2011, 15:53   Wyświetlacz poziomu gazu w zegarach HC

Witam. Od niedawna mam w swoim Galancie zegary od wersji VR4 i planuje umieścić na nich jak najwięcej informacji. Zielone paski od AYC chcę wykorzystać jako wskaźnik poziomu gazu, bo denerwuje mnie zerkanie pod kierownicę na standardowy wyświetlacz od Staga i jest to trochę niebezpieczne. Na tym wyświetlaczu od staga są 4 diody zielone i jedna czerwona informujące (w przybliżeniu) o ilości gazu w butli, planuję wlutować się w tą płytkę i pociągnąć od niej kable do diód AYC, ale jest problem, te diody w stagu pracują na 5V (zmierzone 4.89V), a zegary potrzebują sygnału 12V w związku z tym potrzebuje przekaźników, ale chcę uniknąć montowania 4 takich przekaźników czy istnieje coś w stylu przekaźnika 4-ro lub więcej położeniowego? Czy może przekaźnik poczwórny? Bo montując 4 te standardowe przekaźniki czuję, że zaplątam się w kablach i nie znajdę sensownego miejsca na ich zamontowanie :(

Czy może macie jakiś inny pomysł na rozwiązanie tego problemu?

P.S
teraz pomyślałem, że ten zwykły przekaźnik obsłuży mi czerwoną i pierwszą zaieloną diodę (odpowiednio rezerwa i 1/4 butli) pozostają jeszcze 2 diody.

I jeszcze jedno, czy jest możliwość wybrania tych sygnałów do diód bezpośrednio z kabli idących do tego wyświetlacza, czy muszę wlutowywać się w płytkę? (idą tam 4 kable: czarny-masa, czerwony czyli +12V, biały +5V i brązowy i ten chyba steruje tym wszystkim, bo napięcie na nim jest zmienne od 1,8V do 2,2V)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 21-10-2011, 18:06   

a nie prościej wywalić diody ( ori ) pod zegarami i włożyć te od gazu ?
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 21-10-2011, 19:42   

de ori diody to są takie małe smd (chyba) wlutowane na płytke, na której jest także przełącznik od trybu pracy gaz/Pb więc nie da rady, poza tym nie chce takich przeróbek w zegarach, wole dać sygnał tak jak fabryka chciała, czyli przez kostki w desce do zegarów.
czy taki przekaźnik zadziała? Wogóle jak on działa?:
http://obrazki.elektroda.net/53_1233319827.jpg

ewentualnie znalazłem coś takiego:
http://www.napad.pl/katal...a-ips4-5586.htm
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 21-10-2011, 20:05   

sveno, a jest sens to robić jak masz zakładać ukp?

Ten przekaźnik R15 byłby ok, ale pracuje na 24V.
Ten drugi to już spora cena...

A nie lepiej dać 4 takie?
http://allegro.pl/przekaz...1881846730.html

One są dość małe.

[ Dodano: 21-10-2011, 20:08 ]
sveno napisał/a:
I jeszcze jedno, czy jest możliwość wybrania tych sygnałów do diód bezpośrednio z kabli idących do tego wyświetlacza, czy muszę wlutowywać się w płytkę? (idą tam 4 kable: czarny-masa, czerwony czyli +12V, biały +5V i brązowy i ten chyba steruje tym wszystkim, bo napięcie na nim jest zmienne od 1,8V do 2,2V)


Musisz, bo sygnał z czujnika jest napięciowy, a układ przetwarza ten sygnał na wskazania przez zapalanie diod. Inna sprawa, to czy układ wytrzyma większe prądy. Jakby nie było, to ta dioda pobiera minimalną ilość prądu. Przez układ popłynie dużo większy prąd i coś może się przypalić. Lepszy sposób to ten o którym pisał szpala85. Zastąp fabryczne podświetlenie diodami. I sprawdź czy są zasilane bezpośrednio, czy jest jakiś rezystor. Jeśli jest to zrób zworkę. Tam są żarówki czy diody?
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 24-10-2011, 00:15   

Owczar napisał/a:
Tam są żarówki czy diody?
diody LED 5mm ale po 2 na jeden pasek i przed nimi jest rezystor, widzę, że to wyższa szkoła jazdy i raczej mi się to nie opłaci, jak będzie ukp :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-10-2011, 00:41   

Więc trzeba by zmierzyć napięcie zasilania i wstawić inny rezystor, albo całkiem go wywalić. Ale tak jak już pisałem, jak będzie UKP to nie ma to sensu :)

Ja teraz myślę nad zmianą koloru diod w sterowniku od STAGA bo te zielone nie pasują do niczego ;)
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 24-10-2011, 00:54   

powodzenia, te diody mają 1x1mm nie podejme się lutowania tego, podobnie jest z rezystorami w zegarach :( pomysł upadł, temat do wywalenia, bo i tak nic dobrego na forum nie wnosi :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 24-10-2011, 05:27   

sveno napisał/a:
te diody mają 1x1mm

to są 805? czy mniejsze?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
JarAsNo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 29
Skąd: zabrze
Wysłany: 03-11-2013, 17:38   

Witam...chciałbym sie dopiąć do tematu na temat przełącznika lpg-pb o który piszecie...ponieważ kupiłem auto z gazem i świeciła górna lewa czyli gaz i dolna lewa czerwona czyli rezerwa...pojechałem na stacje wlałem do pełna i...ups?!weszło za 40zl gazu...a diody jak świeciły tak świecą czyli zielone wogóle nie świecą:-/raz tylko świeciły na przemian wszystkie zielone z rezerwą czerwoną i piszczalo...więc chyba wtedy już leciał na benzynie?:-)a więc pytania moje brzmią co zrobić by zielone diody świeciły prawidłowo po zatankowaniu?i czy gdy migają zielone z rezerwą to już jedzie na benzynie?czy da sie to samemu zrobić czy jechać do gazowni?:-)pozdrawiam
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-11-2013, 17:48   

JarAsNo1, jaka instalacja?
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
JarAsNo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 29
Skąd: zabrze
Wysłany: 03-11-2013, 20:56   

To jest stag...ale jaki to niewiem...musiałbym w papierach pokopać...prędzej dam radę zdjęcie tego przełącznika wstawić jeśli coś to da
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 03-11-2013, 21:07   

dla mnie to wygląda na to, że pływak się przycina. Od zera do rezerwy pokazuje dobrze, potem ile byś nie wlał to zatrzyma się na tej rezerwie. Nie wiem jak to jest tam rozwiązane, ale wybierz się do gazownika niech sprawdzi.
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
JarAsNo1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 v6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 29
Skąd: zabrze
Wysłany: 03-11-2013, 21:11   

Trzeba będzie tak zrobić:-)...porzekam jeszcze może ktoś ma jakiś jeszcze pomysł lub doświadczenie z tym...;-)
 
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 03-11-2013, 21:18   

albo jest tak, jak pisze sveno, prze przyciął się, albo zepsuł pływak
albo się rozjechało wysterowanie diod
zdaje się w stagu była procedura ustawienia diod na nowo, (w ten sposób, że wyjeżdżasz gaz do zera, jedziesz na stacje, naciskasz przycisk przez x sekund, tankujesz do pełna, ... coś takiego w każdym razie)

ale to musi potwierdzić, ktoś kto ma staga, albo poszukasz w instrukcji

taka sytuacja
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
Picakus 
Mitsumaniak
V8 Addicted


Auto: Lexus GS430 '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2011
Posty: 165
Skąd: Pomiechówek
Wysłany: 03-11-2013, 22:00   


Tyle jest w AC gas Synchro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.