Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Engine check - twardy pedał hamulca, obroty,
Autor Wiadomość
nawe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Wysłany: 04-11-2013, 21:02   [Cari 1.8 GDI] Engine check - twardy pedał hamulca, obroty,

Witam,

Posiadam Carismę 1.8GDI z 1999r. po lifcie. Po dłuższym okresie bezawaryjnej jazdy przyszła pora na pierwszą, według mnie poważniejszą usterkę.

Dziś rano bez problemu dotarłem do pracy, jednak po południu po odpaleniu Cari zaczęła się dziwnie zachowywać. Obroty wzrosły do ok 3000rpm i tak trzymały. Kontrolka engine check mruga regularnie.

Dodatkowo miałem wrażenie, że auto lekko wibruje. Ale ok ruszam... do domu niedaleko. Auto muł jak nigdy, ledwo co z miejsca ruszył, dodanie gazu nic nie daje, prawie brak reakcji. Dodając lekko stopniowo powoli osiągnąłem 30-40 km/h.

Zauważyłem też, że hamulec nożny twardy, tak jakbym próbował hamować na wyłączonym silniku.

Proszę pilnie o pomoc, co może być przyczyną problemu i w jaki sposób go wyeliminować?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-11-2013, 21:34   

Sprawdź kody błedów, mozliwe, że przepustnica odmawia posłuszeństwa, co do hamulca, to nalezy sprawzić układ podciśnienia pomiędyz kolektorem a serwem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
nawe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Wysłany: 04-11-2013, 21:38   

Możliwe, że dwie rzecze padły dokładnie w tym samym czasie? Wcześniej z hamulcami nic się nie działo.

[ Dodano: 05-11-2013, 11:49 ]
Wymruguje mi tylko jeden błąd: 92. Co to może być?
 
 
Bismarck 
Forumowicz

Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 193
Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
Wysłany: 05-11-2013, 12:14   

wychodzi na czujnik połozenia zaworow albo pasek rozadu Ci sie posypal i poprzestawial sie rozad co skutkuje pokrzywieniem zaworów i utrata mocy oraz podcisnienia (hamulce)

http://imageshack.us/f/18/galant003.gif/

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xEGvaJMDia8
 
 
nawe 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 21
Skąd: Świdnica
Wysłany: 05-11-2013, 12:33   

dzięki za info. Pasek rozrządu nie jest aż tak stary (40tys. przebiegu) wymieniany razem napinaczem i rolkami, więc aż dziwne by było by poszedł.

Zgodnie z tym co wysłałeś to kod 92 dotyczy zaworu przepustnicy jak dobrze rozumie a nie zaworów silnika.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 05-11-2013, 14:11   

Problem z przepustnicą, być może magnes się rozkleił, ale ciężko sprawdzić na odległość. Auto wchodzi Ci w tryb awaryjny, dlatego ma takiego "muła". Na Dolnym Śląsku we Wrocławiu działa mechanik klubowy - Bartek deejay - http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=2251 . Jak masz jak, to dojedź do niego, niech sprawdzi, czy to magnes, czy też inny problem z przepustnicą.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-11-2013, 14:13   

Jakby dostał po zaworach, to raczej był by problem z odpaleniem. Ten błąd dotyczy raczej przepustnicy, skontaktuj się z forumowiczem Bartkiem, on naprawia przepustnice i wie o nich wszystko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.