 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Engine check - twardy pedał hamulca, obroty, |
Autor |
Wiadomość |
nawe
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2009 Posty: 21 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 04-11-2013, 21:02 [Cari 1.8 GDI] Engine check - twardy pedał hamulca, obroty,
|
|
|
Witam,
Posiadam Carismę 1.8GDI z 1999r. po lifcie. Po dłuższym okresie bezawaryjnej jazdy przyszła pora na pierwszą, według mnie poważniejszą usterkę.
Dziś rano bez problemu dotarłem do pracy, jednak po południu po odpaleniu Cari zaczęła się dziwnie zachowywać. Obroty wzrosły do ok 3000rpm i tak trzymały. Kontrolka engine check mruga regularnie.
Dodatkowo miałem wrażenie, że auto lekko wibruje. Ale ok ruszam... do domu niedaleko. Auto muł jak nigdy, ledwo co z miejsca ruszył, dodanie gazu nic nie daje, prawie brak reakcji. Dodając lekko stopniowo powoli osiągnąłem 30-40 km/h.
Zauważyłem też, że hamulec nożny twardy, tak jakbym próbował hamować na wyłączonym silniku.
Proszę pilnie o pomoc, co może być przyczyną problemu i w jaki sposób go wyeliminować? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-11-2013, 21:34
|
|
|
Sprawdź kody błedów, mozliwe, że przepustnica odmawia posłuszeństwa, co do hamulca, to nalezy sprawzić układ podciśnienia pomiędyz kolektorem a serwem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
nawe
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2009 Posty: 21 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 04-11-2013, 21:38
|
|
|
Możliwe, że dwie rzecze padły dokładnie w tym samym czasie? Wcześniej z hamulcami nic się nie działo.
[ Dodano: 05-11-2013, 11:49 ]
Wymruguje mi tylko jeden błąd: 92. Co to może być? |
|
|
|
 |
Bismarck
Forumowicz
Auto: SdKfz 181
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 193 Skąd: Vorpommern-Stettin-Löcknitz
|
|
|
|
 |
nawe
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2009 Posty: 21 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 05-11-2013, 12:33
|
|
|
dzięki za info. Pasek rozrządu nie jest aż tak stary (40tys. przebiegu) wymieniany razem napinaczem i rolkami, więc aż dziwne by było by poszedł.
Zgodnie z tym co wysłałeś to kod 92 dotyczy zaworu przepustnicy jak dobrze rozumie a nie zaworów silnika. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:11
|
|
|
Problem z przepustnicą, być może magnes się rozkleił, ale ciężko sprawdzić na odległość. Auto wchodzi Ci w tryb awaryjny, dlatego ma takiego "muła". Na Dolnym Śląsku we Wrocławiu działa mechanik klubowy - Bartek deejay - http://forum.mitsumaniaki...wprofile&u=2251 . Jak masz jak, to dojedź do niego, niech sprawdzi, czy to magnes, czy też inny problem z przepustnicą. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-11-2013, 14:13
|
|
|
Jakby dostał po zaworach, to raczej był by problem z odpaleniem. Ten błąd dotyczy raczej przepustnicy, skontaktuj się z forumowiczem Bartkiem, on naprawia przepustnice i wie o nich wszystko. |
|
|
|
 |
|
|