Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce ...
Autor Wiadomość
Pablinho1990 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: Włocławek
Wysłany: 20-10-2013, 21:29   Hamulce ...

Witam hamulce w mojej cari byly w oplakanym stanie wiec postanowilem je wymienic :)
Zmienilem tarcze klocki i ... moja cari hamuje o wiele gorzej niz przed wymiana czego to moze byc przyczyna klocki musza sie dotrzec lub tarcza ? nie mam pojecia ... dodam ze pedal nie wpada w podloge czyli uklad nie jest zapowietrzony. Mam nadzieje ze ktos pomoze z gory dzieki :)
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 21-10-2013, 11:05   

może słabej jakości tarcze bądź klocki jak wymienia się komplet tarcze i klocki na nowy markowy ułożenie się hamulców to kwestia kilkunastu - kilkudziesięciu hamowań, jest jeszcze druga sprawa niekiedy tarcze trzeba odtłuszczać bo są pokryte woskiem albo olejem w celu ochrony.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 21-10-2013, 11:15   

A ruszyłeś wszystkie tulejki w hamulcach te co są w zaciskach? One jak się zapieką to albo jedna strona hamuje albo wcale. Nie ważne jakie tarcze i klocki - jak założone nowe i układ działa prawidłowo to auto powinno stawać w miejscu od razu.
 
 
Pablinho1990 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: Włocławek
Wysłany: 21-10-2013, 14:42   

Bede mial wiecej czasu w weekend to to wszystko posprawdzam a jezeli nie dojde co tam sie dzieje podjade do tego mechanika co mi to robil i powiem mu poprostu ze ma tak zrobic zeby bylo dobrze i koniec .
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 21-10-2013, 15:03   

Wiesz zrobić hamulce to nie oznacza, że wystarczy zmienić tarcze i założyć klocki. Trzeba posprawdzać czy cylinder główny łądnie chodzi(ewentualnie go przesmarować) i sprawdzić prowadnice(tulejki), które popychają klocki do tarczy i też przesmarować. Jak to będzie sprawdzone tzn. że wina leży dalej w układzie np. odpowietrzenie itd. Dodatkowo należy sprawdzić czy klocki nie siedzą zbyt ciasno i czy nie trzeba ich przyszlifować bo to częsty ból jak się zakłada nówki z pudełka.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 21-10-2013, 15:25   

Ja myślę, że coś ekstra namieszł ten mechanik, nawet jak by tylko zmienił tarcze i klocki, to auto powinno hamować przynajmniej tak jak przed wymiana. Albo z jakiegoś powodu zapowietrzył układ ale wtedy pedał uciekał by w podłogę albo jest coś nie tak z serwem czyli podciśnieniowym wspomaganiem hamulców. Przy niedostatecznie lub wcale niedziałającym serwie trzeba dużo mocniej cisnąć na pedał aby zahamować.
 
 
Pablinho1990 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: Włocławek
Wysłany: 21-10-2013, 16:40   

dodam jeszcze ze przy ostrzejszym hamowaniu np ze 100 km/h tak do 40 to z kol leci dym i smierdzi taka spalenizna .
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-10-2013, 15:52   

no to wiadomo jakiś szmelc ci wrzucił pewnie albo tarcze i wszystko dookoła łapami od smaru pobrudził. wracaj do niego i niech poprawia! ja ostatnio wymieniałem manszetę przegubu bo była uszkodzona, przegub był na ten czas sprawny po pół roku przegub się rozpad okazało się że "mechanik" podczas zakładania przegubu nie wcisnął tuby ze smarem tylko założył gumę na suchy przegub, jednym słowem zadbał żeby klient po pół roku wrócił... ciężko teraz o dobrego i zarazem uczciwego mechanika bo większość takich z fachem w ręku trzepie potężną kasę na emigracji...
 
 
Pablinho1990 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 52
Skąd: Włocławek
Wysłany: 05-11-2013, 21:48   

Witam od wymiany hamulcow zrobilem jakies 200 Km i wszystko wrocilo do normy lapia od razu i nie trzeba mocno wciskac pedalu w podloge :) wszystko musialo sie tam widocznie dotrzec i odpowiednio ulozyc :)
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 06-11-2013, 10:15   

Zawsze po każdej wymianie klocków czy też klocków i tarcz razem powinno się przejechać około 200-300 km aby klocki i tarcze się dotarły. Ostatnio nawet gdzieś widziałem na opakowaniu (bodajże do toyoty) zapis w instrukcji na ten temat. W momencie gdy założysz nowe i od razu zaczniesz szarżować to możesz szukać nowego zestawu klocków bo te już nie będą nadawać (zeszklą się pod wpływem temperatury).
Dodam tylko tyle że jak wymieniam w jakimkolwiek samochodzie klocki i tarcze to zawsze staram się informować właściciela o tym. A tarcze czy bębny zawsze przed założeniem odtłuszczam białą benzyną lub rozpuszczalnikiem. Niby one są czyste ale nigdy nie jestem pewny tego czy nie są nasmarowane jakimś woskiem lub innym badziewiem w celu zabezpieczenia przed korodowaniem.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.