Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2 pytania, oba z innej beczki
Autor Wiadomość
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2013, 07:42   2 pytania, oba z innej beczki

Hej

Wczoraj byłem u ojca, wjechaliśmy na rampę (strasznie stresujące przeżycie, zwłaszcza, że rampa trochę za wąska)

1. Obejrzeliśmy podwozie w celu sprawdzenia co trzeba zrobić przed zimą i tato wskazał mi prawdopodobny brak osłony, gdyż jest plastik pod zderzakiem a nie ma nic dalej co by osłaniało skrzynię i widać na wierzchu pracujące elementy :/ Ma może ktoś z Was zdjęcie podwozia swojej cari? bo grafika google mało w tym temacie mi mówi. Moja Carisma to 1.6 90km 1998 rok. Na logikę, to tam faktycznie tej osłony brakuje. Chciałbym ewentualnie przed zimą dokupić i założyć tylko nie wiem jaką :/ Może też podrzucicie jakiś link do takiej osłony pasującej do mojej cari.

2. No i drugie pytanie. Pojeździłem już trochę i wychodzę w mieście 9-9,5 litra na 100 a staram się jeździć jak najbardziej ekonomicznie. Czy to nie za duże spalanie jak na to autko? Może trzeba coś podregulować w silniku? Jak sądzicie?
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-11-2013, 08:11   

Ad1: Ta plastikowa osłona jest taka krótka i raczej niczego nie brakuje. Chroni chłodnice a nie silnik czy skrzynię.

Ad2: Przeczytaj instrukcje obsługi (w instrukcji od FL jest w rozdziale 5-12), w której jest tabelka: oszczędna jazda:
1>2 = 30km/h
2>3 = 55kmh
3>4 = 80km/h
4>5 = 110kmh

Dla silnika 1,6 :twisted: Popróbuj pokręcić go ciut wyżej, by docelową prędkość uzyskać jak najszybciej i utrzymywać stałą prędkość. I zaczynając od tych wartości szlifuj swój styl jazdy eco :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-11-2013, 08:18   

Spalanie raczej jest OK, zależy od stylu jazdy i warunków w mieście. Jeśli chcesz oszczędności, to załóż LPG, świetnie się sprawdza w tych autkach z silnikami 1.6.
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2013, 08:22   

Staram się trzymać obroty 2-3k, tj zmieniam biegi przy 3-3,5 tak, żeby wyższy bieg nie ciągnął z niższych niż 2k. Staram się jeździć ekonomicznie wg zasad Eco drivingu! :D


Spróbuję kręcić wyżej.


A co do osłony to ojciec twierdzi, że takie elementu zwykle są osłonięte no chyba, że mitsubishi tak robi. Na plastikach po bokach i na końcu osłony pod zderzakiem są otwory które sugerują, że coś jeszcze można tam dokręcić. Zerknijcie na foto. Jedno od góry widać gdzie kończy się osłona pod zderzakiem i dwa od spodu gdzie widać odsłonięty mechanizm skrzyni. Też tak macie?

Od góry


w lewym górnym rogu widać koniec osłony pod zderzakiem dalej reszta odsłonięta


no i sam odsłonięty mechanizm
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 03-11-2013, 09:55   

i9i napisał/a:

4>5 = 110kmh

Czyli co? W tym kraju 5 tylko na autostradzie? :mrgreen: 8)

mwitek - jest tam jeszcze dodatkowa osłona
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2013, 09:59   

Kurcze nie mogę nigdzie znaleźć foty jak to powinno wyglądać. Na allegro jest trochę tych osłon, każda inna :d Jakby całość miała się składa ćz kilku elementów. Hmmm
 
 
Batmanikus 
Mitsumaniak
CHORY ALE NATCHNIONY


Auto: Galant VIII / C5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 530
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 03-11-2013, 10:26   

Są dwie:
http://www.magazyn.czesci...000004522-.aspx

http://www.magazyn.czesci...000004523-.aspx
_________________
www.mOTO-batman.pl - moje przygody nie tylko z motocyklem ;)

Mitsubishi Galant VIII 2.0 LPG (2017-...)
Citroen C5 X Break 2.0 LPG (2016-...)
Chrysler Neon II 2.0 SE LPG (2015-2018)
VW Polo II Coupe LPG (2015-2015†)
Mitsubishi Carisma II 1.6 LPG (2013-2016)
Yamaha TDM 900 (2011-2018 :[ )
Yamaha XJ 600 N (2009-2011)
Opel Vectra A 1.6 (2008-...)
Jawa TS 350 (2008-2009)
 
 
 
daniel0011 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 GLX + LPG 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 48
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 03-11-2013, 19:31   

Taką powinieneś mieć blende pod silnikiem http://allegro.pl/oslona-...3649284611.html nie wiem czy to można nazwać bledą, bo tylko 1/3 powierzchni pod silnikiem zakrywa :D Mogłem zrobić fotke jak to u mnie wygląda, bo akurat auto stoi w garażu na kanale - jak chcesz mogę ową fotke zrobić jutro.
 
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-11-2013, 20:51   

Ten plastik to mam.

Zrób proszę zdjęcie, porównam jak u ciebie wygląda jak u mnie
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 04-11-2013, 01:16   

Co do osłony, to ostatnio połamałem swoją, szukałem na allegro, alie i tak kupiłem na szrocie. Ja kupiłem tylko taką co połamałem, czyli tą pod zderzak, żadnej innej nie mam. Jednak na allegro widziałem, że są dostępne trzy elementy, właśnie ta pod zderzak i jeszcze twa takie skrzydełka co zakrywają dalej, jednak one są dostępne tylko jako nowe elementy, nie widziałem w używce. A tak poza tym to nie ma nic gorszego niż eco-driver, no chyba że eco-driver wegetarianin. :-) pozdrawiam.
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2013, 07:44   

remi

Twoja Carisma ile pali?
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 04-11-2013, 09:05   

moja na benzynce paliła 8 l. Jednak prawie nie jeździła po mieście. Ja mam do roboty jakieś 25 km przez wiochy, więc zero stania w korkach. Na gazie sekwencyjnym BRC bierze trochę ponad 9l. Kiedyś sprawdziłem ile można zejść na spalaniu i przy delikatnej jeździe wzięła mi 7,2l benzyny, to było minimum które osiągnąłem. Na autostradzie przy dobrym ciśnięciu wzięła mi 16l gazu. W trasie przy delikatnej jeździe, przy dobrze dociążonym aucie z włączoną klimą spaliła mi 8,8l gazu, bez klimy mieści się w trasie w 8l.
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2013, 09:58   

fakt, ja ciągle po mieście. to i może te 9 benzyny jest w normie. ciekawe ile podaje producent :) a no i powiedzcie mi jak wygląda kwestia regulacji/ sprawdzenia czy jest dobrze wyregulowany silnik jak to w instrukcji podają że trzeba w ASO. na czym mniej więcej to polega? ile może kosztować?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-11-2013, 11:00   

Silnikiem steruje komputer i nie ma możliwości żadnej regulacji. Ważne aby silnik nie miał żadnych usterek ale te najczęściej sygnalizuje kontrolka silnika. W razie zapalenia się tej kontrolki można w łatwy sposób sprawdzić z jakim błędem - usterką mamy do czynienia. Tu masz opisane jak sprawdzać błędy w Carismie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
mwitek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-11-2013, 11:19   

to może spróbować reset komputera? tak profilaktycznie :) bo to chyba w niczym nie zaszkodzi prawda? p.s. czy każdorazowo wyjecie akumulatora też resetuje komputer? czy warunkiem jest podłączony + odłączony tylko - ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.