Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
24-02-2007, 11:43
Komputer w M. PININ - usterka
Autor Wiadomość
gregorio
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 20:49   Komputer w M. PININ - usterka

Posiadam to autko rocznik 2000 silnik 1,8. Po mojej głupocie!!!!(pomyliłem wtyczki od położeni a wału z wtyczką od zasilania cewki) komputer po części zaniemógł. Autko pali na dwa cylindry, jedna cewka nie dostaje napięcia wyzwalającego ( 5 V ). Po otwarciu komputerka padło że uwalony ( zwarty ) jest tranzystor???? Q47. Na tym 6-nóżkowym układziku jest symbol XI. Teraz pytanie do ekspertów - co to jest za układ?? lub kto jest w stanie to naprawić w na górnym śląsku??
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-01-2007, 07:39   

Proponuje doswiadczonego mechanika. Co Ci powiedzieli w ASO, wymiana kompa? Drogo? Wbij na forum regionalne tam powinienes cos trafic.
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3761

p.s. Pajero Pinin tak nazywa sie auto, nie Pagero :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
gregorio
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2007, 16:56   

ASO?? Chm... tam pracują chyba ludziki z łapanki. Najprościej iść na łatwiznę i wymienić komputer... czekam jeszcze na ofertę pewnego szrociku ponieważ mają cynk o jakimś rozbitym autku do kasacji i może uda się wyjąć sterownik. Wolałbym jednak wymienić ten element bo to zawsze mniejsze koszty niż adaptacja nowego ECU.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2007, 18:11   

Co do ASO to zalezy, ja mam dobre odczucia. Nie moge zlego slowa powiedziec o moim autoryzowanym serwisie.
Powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2007, 22:05   

gregorio, specyfikacji elementow polprzewodnikowych uzytych do budowy ECU Mitsu nigdy dla zadnego modelu nie podalo. Marne szanse sa aby zrobili wyjatek dla Ciebie. Niestety ale na Twoim miejscu szukalbym nowego/uzywanego ECU.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-01-2007, 10:31   

ja tez musze Cie zmartwic - nie ma czegos takiego jak schemat ECU - przynajmniej nie ogolnie dostepnego
ponadto symbolem Q nie oznacza sie tylko tranzystorow bipolarnych, lecz rowniez unipolarne, foto-, tyrystory, diaki i triaki
a jak to cos ma 6 nozek, to juz zupelna zagwozdka...
 
 
gregorio
[Usunięty]

  Wysłany: 27-01-2007, 18:18   

Autko śmiga:) W sam raz na tą pogodę. Układzik wyjęty ze "szrocika". Po obmierzemiu wychodzi że jest to jakiś podwójny FET...Jak będzie chwilka czasu to poeksperymentujemy z tym zapasowym podstawiająć różne elementy...Tak na marginesie to dobrze że tak do końca gość nie był zorientowany ile może wziąść za stary komputer...600 zł + lutownica + godzinka nerwów + 2 kawy to chyba dobry interes?? Pozdrawiam. PS. Nauczka na przyszłość: Kupić marker za 3,5 zł i oznakować wtyczki :D
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2007, 18:25   

gregorio napisał/a:
...600 zł + lutownica + godzinka nerwów + 2 kawy to chyba dobry interes??
bardzo dobry - komputery do starych C5x (Coltow z lat 88-92) chodza w tej cenie
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
nsx
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2007, 21:54   

Hej Gregorio jak nie chcesz eksperymentowac przyslij tego ECU mi .Posiadam wlasny firmowy LAB elektroniczny ,zajmujemy sie zawodowo elektronika i automatyka.Oczywiscie mozemy sprobowac .Chlopaki pomierza co to za double FET i sprobuja cos dopasowac przynajmniej po parametrach .Dobrze by bylo chociaz na sucho pomierzyc dobry tranzystor na dobrym ECU-najlepiej wylutowujac go. Czy probowales mierzyc ten tranzystor na sucho i robiles porownania niby z tym zlym.A wogole to jest SMD czy klasyk.Ma radiator, jakas koncowka mocy.?? Moze przeslij fote z tym elementem.
Nie gwarantuje Ci ze to naprawimy ale w wielu przypadkach okazalismy sie magikami.
Dominges NSX
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.