[O1T] rozrząd po 30 tyś km |
Autor |
Wiadomość |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 16-06-2019, 15:58 [O1T] rozrząd po 30 tyś km
|
|
|
Siemka,
Zakupiłem O1T który miał robiony rozrząd około 30 tyś km temu (w 2011 roku). Wiek podpowiada, że pasuje go wymienić, przebieg niekoniecznie.
Czy jest sens wymieniać cały rozrząd, czy może tylko sam pasek ?
Nie chodzi o Januszowanie, co o sam sens wymiany całego zestawu po małym przebiegu.
Z góry dziękuje za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 16-06-2019, 16:51
|
|
|
Ja bym wymienił całość i miał spokój na parę lat.
Chyba że jak mówią jest ryzyko jest zabawa . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-06-2019, 17:11
|
|
|
Za 7 stów kupisz kompletny rozrząd i masz spokój na 75.000km. Pasek powinno się wyrzucić po 5-6 latach. Nie wiem ile chcesz sie bujać O1T ale jak trochę dłużej to bym nie ryzykował. W razie czego nasz forumowy kolega odda Ci silnik za 4000pln więc możesz się bawić. A poza tym dla pewności odkręć osłonę paska i zobacz co tam zastaniesz. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-06-2019, 17:20
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | masz spokój na 75.000km. Pasek powinno się wyrzucić po 5-6 latach. |
Ciekawe, niektórzy mówią że na zamienniku 60 tys (mnie się wyciągnął po 63 tys jak dobrze pamiętam), w instrukcji i w programach używanych w warsztatach 90 tys... A wiek nigdzie nie jest podawany, jedynie można nadintepretować listę czynności i wymienić co 6-ty przegląd czyli w sumie po 6 latach jeśli ktoś robi poniżej limitu km w roku.
Skąd masz to 75 tys? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 16-06-2019, 18:09
|
|
|
krzychu, utrzymuję kontakt z właścicielami około 100 turbiaków, uznaliśmy metodą porównawczą że 120 tysięcy na oem to przesada, 90 na kalkulatorach warsztatów to nieco optymistyczne założenia, 60 tysięcy to zbyt krótko jak na Mitsubishi więc optymalnie jest 75.000. Przy zmianie po tym czasie aż tak nie boli a i stan części jest na tyle dobry że zapominalscy nie będą stratni. 6 lat to limit producenta większości pasków, jeżeli ktoś nie robi w tym czasie przebiegu to moim zdaniem nie jeździ i nie ma co się sugerować interwałem kilometrów.
Dodam że pierwsza wymiana rozrządu w moim aucie była przy 153.000 pasek był w fatalnym stanie, pompa wody ma prawie 200.000 i jest w stanie bardzo dobrym. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 16-06-2019, 18:34
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | 120 tysięcy na oem to przesada |
Może jest różnica między pakiem do Turbo a N/A, ale do N/A to 90 tys w 4G63.
Bzyk_R1 napisał/a: | więc optymalnie jest 75.000 |
No u mnie tyle nie wytrzymał.
Bzyk_R1 napisał/a: | 6 lat to limit producenta większości pasków |
Continental nie podaje żywotności w latach, podaje tylko żeby zamontować przed podaną datą.
Bardzo mnie dziwi ten temat, bo nigdzie nie ma w oficjalnych informacjach, że zamiennik trzeba wymieniać wcześniej niż oryginał. Dla mnie to jasne przegięcie dla producentów zamienników. Bo produkują produkt gorszej żywotności i nikt nie widzi w tym problemy bo przecież "wszyscy wiedzą że zamiennik trzeba wcześniej wymienić". To "wszyscy" jest dla mnie totalną abstrakcją. A potem pasek się wyciąga po 63 tys i nikt nie jest winny... |
|
|
|
 |
DAMON
Forumowicz
Auto: OT1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Kwi 2019 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-06-2019, 08:23
|
|
|
Witam
Miałem podobną sytuację.
W 2012 r. był wymieniany rozrząd, od tamtej pory auto przejechało też ok. 30 000km.
Wymieniłem na zestaw SKF z pompą wody, w serwisie powiedzieli że było widać przebijające ząbki na pasku. Myślę że nie warto ryzykować. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 17-06-2019, 17:21
|
|
|
Czy pompę wody tez wymieniać ? |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 17-06-2019, 19:00
|
|
|
Zmień kompletny rozrząd - pasek, napinacz, pompa wody chłodzącej, i co tam jeszcze u Ciebie jest. Dodatkowo za jednym podejściem proponuję także wymienić wszystkie paski klinowe.
Będziesz miał na długo spokój. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 17-06-2019, 19:10
|
|
|
koniu222, przy 153.000 wymieniałem rozrząd, kupiłem pompę GMB ale została na półce w garażu. W ocenie mojego mechanika nie warto było zmieniać. Krążą legendy o trwałości fabrycznych pomp wody w japończykach. Ile w tym prawdy nie wiem. Minęło 45.000 i nic się nie dzieje na razie ale decyzja należy do Ciebie. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-06-2019, 22:14
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ciekawe, niektórzy mówią że na zamienniku 60 tys (mnie się wyciągnął po 63 tys jak dobrze pamiętam), w instrukcji i w programach używanych w warsztatach 90 tys | Nie mam już instrukcji, ale wydawało mi się, że tam było napisane że wymieniamy co 90 tys, lub co 6 lat. |
|
|
|
 |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 17-06-2019, 22:55
|
|
|
Dzięki Panowie za pomoc zamówiłem komplet SKF (za 640 zł udało się znaleźć). Pompę wody zostawiam do oceny mechanikowi rozrząd wlatuje w przyszłym tygodniu |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 17-06-2019, 23:05
|
|
|
koniu222, pamiętaj o blokadzie wałka balansu żebyś nie przerabiał tego co większość posiadaczy 4G63T. |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-06-2019, 07:21
|
|
|
sla napisał/a: | krzychu napisał/a: | Ciekawe, niektórzy mówią że na zamienniku 60 tys (mnie się wyciągnął po 63 tys jak dobrze pamiętam), w instrukcji i w programach używanych w warsztatach 90 tys | Nie mam już instrukcji, ale wydawało mi się, że tam było napisane że wymieniamy co 90 tys, lub co 6 lat. |
Pisałeś to samo w temacie CS. Wtedy przewertowałem całą polską, brak wzmianki w instrukcji użytkownika o wymianie rozrządu.
W programach używanych w warsztatach jest 90 tys km niezależnie od wieku. |
|
|
|
 |
koniu222
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I 4G63T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2019 Posty: 12 Skąd: Skawina
|
Wysłany: 18-06-2019, 07:42
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | koniu222, pamiętaj o blokadzie wałka balansu żebyś nie przerabiał tego co większość posiadaczy 4G63T. |
Tzn czego ? |
|
|
|
 |
|