[EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h |
Autor |
Wiadomość |
konwen
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.0 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-05-2009, 08:29 [EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h
|
|
|
Witam mam małe problemy. Przy jeździe 110km/h bije mi lekko kierownica.
zmieniałem oponki z przodu na tył. Jak i przed i po wymianie mam tak samo.
Czy ktoś może mi poradzić co w takiej sytuacji mogę zrobić??
Dodatkowo ściąga mi lekko na prawo. Ale tu podejrzewam drążki - które w najbliższym czasie chce wymienić. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.0 GLX 16V kombi 1998 + LPG
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-05-2009, 11:04
|
|
|
Co do bicia, czy tylko przy tej prędkości Ci bije kierownica?
Poza tym co napisał akbi, przyczną mogą być półosie... Ale najpierw sprawdź zawieszenie i wyważenie kół.
Co do ściągania, to sprawdź prawy dolny, wahacz prosty... Takie ściąganie powoduje luz sworznia tego wahacza. |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 25-05-2009, 13:32
|
|
|
Jak wyżej oraz.... czy średnica otworu na piastę w feldze jest 67,1 mm Podejrzewam, że raczej nie i stąd to bicie.
Sprawdź najpierw zawieszenie. Jeżeli masz coś do wymiany to najpierw to zrób bo drżenie kierownicy może wtedy ustapić. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
morosophem
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2009, 19:03
|
|
|
Mama podobne objawy. Wymienione prawie wszystko w zawieszeniu, koła wyważone, felgi proste. |
_________________ morosophem |
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 25-05-2009, 21:31
|
|
|
ja miałem podobnie nie moglem dojść przyczyn drgań. już prawie bylem pewny ze coś mam do wymiany dopiero zakup dobrych nowych opon wszystko zmienił na leprze i przy każdej prędkości cisza i jazda jak po maśle. oczywiście na ''trochę'' innych niż w Polsce drogach. |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
pepi
Forumowicz

Auto: gitarowe
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 519 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 25-05-2009, 22:27
|
|
|
morosophem napisał/a: | Mama podobne objawy. Wymienione prawie wszystko w zawieszeniu, koła wyważone, felgi proste. |
jesli to jest oki to najprawdopodobniej masz wyrąbane przeguby
jesli masz kanal to wskakujesz w niego i obiema lapkami lapiesz za oski i zobacz czy sie ruszaja i czy jest luz jesli tak to :
w przegubach "wyjezdza" sie jedna scianka kiedy tra o nie lozyska i robia sie takie wyżłobienia to powoduje bicie
najlepiej wymienic cale pol oski ale jesli nie masz to mozesz chwilowo je po zamieniac rozwalasz te oski i zamieniasz je lewa idzie na prawo itd. wtedy lozyska beda sie slizgac po nie wyjechanych sciankach bicie bedziesz mial wtedy na wstecznym
mialem to samo i tak wlasnie zrobilem a w miedzy czasie szukalem kompletu i kupilem obie pol oski wymienilem i jest juz oki
nie jest to specjalnie skomplikowane ale jesli nie masz kanalu to raczej malo wygodna operacja
gdzies juz opisywalem jak to robilem musisz poszukac
pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-05-2009, 07:54
|
|
|
a sprawdzales drazki kierownicze? - nie koncowki lecz cale drazki
przez nie tez moze byc bicie w okolicach 110 km/h |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2009, 09:30
|
|
|
Jest to typowa prędkość bicia źle wyważonych kół. Też to miałem, wulkanizator zaklinał się że wszystko jest ok - pojechałem do innego zakładu wyważyć i problem zniknął. |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 26-05-2009, 18:41
|
|
|
mi też jakoś kierownica bije przy tej prędkości, felgi mam wyważone i proste, drążki kierownicze wymienione...więc nie wiem o co chodzi |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
konwen
Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant 2.0 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 97 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-05-2009, 20:14
|
|
|
drązki będe chciał ogólnie wymienić w najbliższym czasie jak wpadnie troche kasy.
będe sprawdzał ogólnie wszystko po kolei.
Ostatnio miałem bliskie spodkanie z krawężnikiem mimo że niewielka prędkośc ale zawsze coś juz myślałem że coś poleci a tu mnie miło zaskoczyło a mianowicie to że przestałem odczuwać jakiekolwiek drgania na kierownicy nie mam pojęcia w czym tkwił dokładnie problem.
Ogólnie pierwszą rzeczą jaką chciałem zrobił to podjechać na wyważenie kółek, później bawić się dalej.
będe zdawał relacje co wymieniam i co sprawdzam czemu się tak dzieje. |
_________________ Mitsubishi Galant 2.0 GLX 16V kombi 1998 + LPG
 |
|
|
|
 |
steve69
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant EA3A `01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Szczecin/Piła
|
Wysłany: 28-05-2009, 12:11
|
|
|
Miałem podobny problem w przedziale 90-110km/h, wyważałem ponownie koła, zamieniałem przód - tył i dalej nic, kupiłem nowe opony i ani śladu po drganiach |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2009, 20:10
|
|
|
u mnie rózwnież drgania występują od 100 do 150 km/h. Koła wyważone, felgi proste, opony nowe Kleber. jak sobie przypominam to drganie zaczęły się właśnie po założeniu nowych opon Kleber. Drgania i przerażliwy hałas... |
|
|
|
 |
metzger
Mitsumaniak a.k.a Jedi
Auto: EA2A 4G63 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lut 2008 Posty: 199 Skąd: Malbork/Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2009, 23:59
|
|
|
źle założone, opony bądź też wadliwe opony mi się trafiły takie firestony, koleś w warsztacie męczył się trochę i klął pod nosem "... obręcze proste a opona lata" te lepsze założył na przód te gorsze na tył. Nie chciało mi się reklamować potem. Gdzieś przeczytałem że to może być też kwestia ułożenia, ale niech ktoś to potwierdzi, bo nie jestem co do tego przekonany. |
_________________ To, co nie istnieje, musimy czasem sami stworzyć w naszych marzeniach i snach i pozwolić im inspirować się do większego wysiłku.
Piszę poprawnie po polsku |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 31-05-2009, 16:55
|
|
|
witam żeby wykluczyć wadę opon krzywych lub źle wyważonych felg trzeba pojechać do warsztatu gdzie wyważają koła na aucie rozpędzają koło do 120km/h na aucie i wtedy wychodzi wszystko czy opona czy felga |
|
|
|
 |
|