[MSS 1.6] SKRZYNIA BIEGÓW - F5MR1 urwana śruba |
Autor |
Wiadomość |
adameklegoq
Nowy Forumowicz
Auto: MS SPACE STAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2016, 22:35 [MSS 1.6] SKRZYNIA BIEGÓW - F5MR1 urwana śruba
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów
W związku z chwilą wolnego czasu postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów oraz plastiki przy lewarku (zestaw naprawczy). Słabo wchodzi mi piątka i wsteczny.
Wszystko szło jak po maśle dopóki nie przekręciłem śruby spustowej. Potem jednak studiując service manuale okazało się że to nie korek tylko coś o znamionach "start point" lub "locating pin" czyli jakaś śruba pozycjonująca. Udało mi się również znaleźć kod M883136.
Teraz pytanie do was. Gdzie znajdę taką śrubę? I generalnie za co ona odpowiada i jak się nazywa w naszym pięknym języku?
Dla ułatwienia wstawię link do zdjęć - jedno mojego autorstwa, drugie znalazłem na zagranicznej stronie.
http://zapodaj.net/5e34e6aecc7dd.jpg.html
http://zapodaj.net/5724e1355b504.jpg.html
Z góry dziękuję za wszelką pomoc. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-02-2016, 22:48
|
|
|
To co wykręciłeś to nie śruba spustowa oleju tylko zatrzask jakiegoś biegu Masz francuską skrzynię od reno, więc jak dobrze pamiętam korek spustowy oleju jest plastikowy. Nie da się wkręcić tego zatrzasku na klej do gwintów, np. Loctite? |
|
|
|
 |
adameklegoq
Nowy Forumowicz
Auto: MS SPACE STAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2016, 22:57
|
|
|
Witam kolegę dzięki za odpowiedź.
Hmmm, nigdy nie próbowałem kleić gwintów. Mogę spróbować w sumie.
Sam trzpień jest rurką która osadzona jest na tym długim bolcu i ta rurka urwała się od główki.
Myślisz, że sklejenie przy charakterystyce pracy skrzyni zda rezultat? I jak już jaki klej dokładnie zastosować? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-02-2016, 23:07
|
|
|
Korek spustowy jest na spodzie obudowy w linii mechanizmu róznicowego, korek zalewowy jest plastykowy od strony chłodnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-02-2016, 07:04
|
|
|
Raczej zerwałeś gwint w obudowie skrzyni a nie na tej śrubie więc najpewniejszym wyjściem było by wstawienie w obudowie skrzyni tulejki z takim wewnętrznym gwintem jaki jet na tej śrubie. Oczywiście wiąże się to z rozwierceniem i nagwintowaniem otworu w skrzyni pod taką tulejkę. Raczej tylko sklejenie tego jakimś klejem nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem bo jeśli to się obluzuje i wypadnie to stracisz olej i być może skrzynię. |
|
|
|
 |
majstersim
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2016, 12:44
|
|
|
Hugo napisał/a: | To co wykręciłeś to nie śruba spustowa oleju tylko zatrzask jakiegoś biegu Masz francuską skrzynię od reno, więc jak dobrze pamiętam korek spustowy oleju jest plastikowy. Nie da się wkręcić tego zatrzasku na klej do gwintów, np. Loctite? |
według serwisówki http://zapodaj.net/f655f1dcd8c7f.png.html jest to korek spustowy , chyba że się mylę |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
majstersim
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3 2003r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 14 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-02-2016, 13:50
|
|
|
masz kolego rację to nie jest ta sama cześć , a wie może ktoś jakiego klucza trzeba użyć żeby odkręcić korek spustowy ? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 23-02-2016, 14:17
|
|
|
Z fotki wynika, że kwadrat jeśli taka sama skrzynia jak w renówce 19 to bodajże 13mm. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
adameklegoq
Nowy Forumowicz
Auto: MS SPACE STAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2016, 16:11
|
|
|
Dokładnie tam samo myślałem gdy spojrzałem na serwisówkę, że jest to korek spustowy.
Macie racje panowie niedaleko jest śruba z główką w kształcie kwadratu i to zapewne jest korek spustowy.
Po obdzwonieniu okolicznych szrotów itd niestety nie udało mi się kupić używki. Skontaktowałem się z ASO tam powiedzieli, że śruba dostępna w ciągu 2-3 dni. Zgodziłem się koszt nowej to bagatela 194 zł
No ale jak mus to mus autko jeździć musi
Co zabawne w serwisie ASO w Markach nie potrafili wytłumaczyć do czego służy śruba. Generalnie Pan się oburzył i powiedział, że nie jest encyklopedią żeby wszystko wiedział. Postanowiłem go dalej nie "męczyć".
Z moich obserwacji wynika że wystający wałek śruby jest osadzony na sprężynie i musi dociskać coś. Tylko co??
Teraz pytanie kluczowe Panowie: Z jakim momentem dokręcić nową śrubę (czujnik?)
I czy lewarek powinien być w jakiejś szczególnej pozycji podczas przykrecania?? Luz?
Dla wiadomości dodam, że numer części to: MW31256441
Link ze zdjęciem: http://zapodaj.net/a48d11712fe4f.jpg.html
Made in France :D
Dzięki za wszelką pomoc i zainteresowanie się tematem! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-02-2016, 18:33
|
|
|
Cześć zlokalizowana na obrazku jako 23192:
Z reguły wszelkie śruby ustalające, kołki, etc składa sie w pozycji neutralnej, pytanei tylko czy aby przypadkiem coś już w skrzyni się nie rozeszło i może lepiej złożyć bez ruszania czegokolwiek
Wg manuala, śruba do spuszcania oleju 38Nm
Śruba do usupełniania oleju 22Nm
adameklegoq napisał/a: | MW31256441 | 24Nm
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-02-2016, 19:59
|
|
|
adameklegoq napisał/a: | Zgodziłem się koszt nowej to bagatela 194 zł |
Trzeba było jeszcze spytać w ASO Renault bo to w końcu ich skrzynia . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
adameklegoq
Nowy Forumowicz
Auto: MS SPACE STAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-02-2016, 20:17
|
|
|
Super! Dzięki wielkie! Więcej Panowie wiecie niż ASO MS
Cytat: | Trzeba było jeszcze spytać w ASO Renault bo to w końcu ich skrzynia . |
Mega pomysł szkoda, że nie pomyślałem wcześniej. Prawdopodobnie u nich takie graty były by tańsze no ale... trudno w sumie bym zadzwonił z ciekawości do renówki ale z drugiej strony się tylko... zdenerwuje |
|
|
|
 |
|