[Cari 1.8 GDI] Dziwna sprawa z CHECK ENGINE. |
Autor |
Wiadomość |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 03-04-2013, 17:20 [Cari 1.8 GDI] Dziwna sprawa z CHECK ENGINE.
|
|
|
Witam Panowie,
jeżeli był temat to przepraszam. Mój problem polega na tym, że po czyszczeniu przepustnicy i nauczeniu obrotów auto chodzi lepiej tzn jest bardziej czułe na gaz i bardziej żwawe, mniej pali o około 0,5l. Gdy jest na wolnych obrotach wskazówka zatrzymuje się na chwilę na 1500rpm i później spada na około 750-800rpm i trzyma obroty zero falowania. Check zapala się przy 1500rpm i później gaśnie. Czasem zapala się przy 750-800.
Czy macie jakieś pomysły? |
_________________
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2013, 18:26
|
|
|
sebkin napisał/a: | Czy macie jakieś pomysły? |
Tak, odczytać co to za błąd:
http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0
Po odczytaniu będziemy myśleć co dalej. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 03-04-2013, 20:43
|
|
|
Mój błąd to 14.
Rzeczywiście na chwilę odkręciłem TPS, czyli mógł się przestawić.
Mam postąpić zgodnie z instrukcją w temacie, który podałeś?
Czy można na tym jeździć ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:16
|
|
|
Odkręcałeś czujnik czy tylko zdejmowałeś wtyczkę ? Jeśli czujnik, to trzeba go teraz odpowiednio ustawić. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
sebkin
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.8 GDI LS 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 216 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:21
|
|
|
Wtyczkę zdejmowałem do czyszczenia przepustnicy. Z ciekawości odkręciłem TPS z tych dwóch śrubek, czyli teraz muszę go ustawić w pozycji, z której go przestawiłem. Zgadza się? Czy mogę poczekać z ustawieniem czy lepiej nie zwlekać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-04-2013, 21:51
|
|
|
sebkin napisał/a: | Z ciekawości odkręciłem TPS z tych dwóch śrubek |
No i wszystko jasne. Teraz musisz się pomęczyć Przepustnica na linkę ? Potrzebujesz multimetr bądź EvoScana i kabelek. Jeśli opcja z multimetrem, to musisz wbić igły multimetru w odpowiednie piny wtyczki(oczywiście wtyczka podłączona). Stacyjka w pozycję ON(nie odpalaj auta), mierzysz napięcie na pinach TPS(nie pamiętam które, musisz poszukać na forum), kręcąc samym TPS'em ustawiasz 640mV. Później skręcasz, sprawdzasz jeszcze raz napięcie, odpinasz klemy i później uczysz obrotów.
A na przyszłość jak czegoś nie jesteś pewien to nie kręć, bo niestety możesz wiele szkód narobić. Przed ruszaniem takich rzeczy jak TPS, jakieś regulatory, najpierw poczytaj forum. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
c2rlos
Nowy Forumowicz c2rlos
Auto: cari 1.8 gdi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 04-04-2013, 10:08
|
|
|
Witam.Jak w prosty sposób sprowokować cari 1.8 gdi 2003r. do wyświetlenia się lampki CE(pomijając rozkręcanie licznika i sprawdzenie żarówki). Pytam ponieważ ostatnio miałem, z 2-3 razy po odpaleniu silnika, obroty gwałtownie wzrosły do ok 3tys obr i spadały prawie do zera a lampka CE nie zapaliła się. I druga sytuacja. Podczas jazdy, obojętnie na jakim biegu cari chwilowo nie reagowała na gaz, tak jakby nagle zabrakło paliwa. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-04-2013, 10:23
|
|
|
c2rlos napisał/a: | Jak w prosty sposób sprowokować cari 1.8 gdi 2003r. do wyświetlenia się lampki CE(pomijając rozkręcanie licznika i sprawdzenie żarówki). |
Możesz odłączyć przepływomierz bądź wtyczkę od przepustnicy.
Ale ogólnie podczas odpalania po przekręceniu stacyjki w pozycję ON powinna na parę sekund zaświecić się kontrolka silnika.
c2rlos napisał/a: | Podczas jazdy, obojętnie na jakim biegu cari chwilowo nie reagowała na gaz, tak jakby nagle zabrakło paliwa. |
Do sprawdzenia:
- przepustnica(brudna, przestawiony TPS, bądź roskleił się elektromagnes)
- ciśnienie paliwa za pompą WC |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 04-04-2013, 10:25
|
|
|
volve czy jesteś pewny, że to ustawienie TPSu na 640mV jest prawidłowe i wszystko działa? Czy sprawdziłeś to w praktyce czy też podajesz z jakiegoś wiarygodnego źródła? Pytam absolutnie niezłośliwie, gdyż sam mam problemy z ustawieniem TPSu. Ściągnąłem Service Manuala dla GDI przed liftem i tam ustawianie TPSu podają zupełnie inaczej. A napięcie zgodnie z tym co tam piszą jest prawidłowe gdy mieści się w przedziale 0,4-1V. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-04-2013, 11:10
|
|
|
Dudi84 napisał/a: | volve czy jesteś pewny, że to ustawienie TPSu na 640mV jest prawidłowe i wszystko działa? Czy sprawdziłeś to w praktyce czy też podajesz z jakiegoś wiarygodnego źródła? |
Rosyjskie fora. Tam są dość dobre opracowania. Natomiast to napięcie może się różnić, jeśli ktoś ruszał też śrubkę FixedSAS. Ogólnie jeśli była ruszana ta śrubka i TPS to później ciężko jest to dobrze ustawić... |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
c2rlos
Nowy Forumowicz c2rlos
Auto: cari 1.8 gdi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 04-04-2013, 14:32
|
|
|
licznik rozebrany. żarówka z CE wyciągnięta więc jak ma świecieć!(z czujika poziomu płynu do spryskiwaczy również)CE świeci(nie mruga)więc coś jest na rzeczy. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-04-2013, 15:19
|
|
|
c2rlos napisał/a: | CE świeci(nie mruga)więc coś jest na rzeczy. |
Cóż, więc trzeba sprawdzić, co to za błąd(nie ściągaj klem!!!). Niestety, widze, że masz Cari z 2003r, więc mam złą wiadomość. Odczyt możliwy albo w ASO albo poprzez kabelek i EvoScana. Popytaj na forum regionalnym, może ktoś ma kabelek i EvoScana, wtedy z tego rocznika spokojnie można zczytać błędy. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
c2rlos
Nowy Forumowicz c2rlos
Auto: cari 1.8 gdi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 04-04-2013, 16:57
|
|
|
[quote="volve"] c2rlos napisał/a: | CE świeci(nie mruga)więc coś jest na rzeczy. |
Cóż, więc trzeba sprawdzić, co to za błąd(nie ściągaj klem!!!). Niestety, widze, że masz Cari z 2003r, wię
c mam złą wiadomość.
volvedzięki za podpowiedzi. pozdro
[ Dodano: 04-04-2013, 17:02 ]
trochę dziwne że to się ujawnia podczas dużej wilgotności(deszcz,śnieg). |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2013, 21:07
|
|
|
c2rlos napisał/a: | żarówka z CE wyciągnięta więc jak ma świecieć! |
Naprawa auta przed sprzedażą. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
c2rlos
Nowy Forumowicz c2rlos
Auto: cari 1.8 gdi 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 8 Skąd: rybnik
|
Wysłany: 05-04-2013, 18:04
|
|
|
cari zrobiona. na kompie pokazało że przepływka. wyczyścili wtyczkę z przepływki i sondy lambda bo też świrowała(nie chodziła płynnie) przy okazji przepustnice.
nie na sprzedaż |
|
|
|
 |
|