Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Bierze olej-proszę o fachowe opinie
Autor Wiadomość
MarekR 
Nowy Forumowicz
pałuczanin


Auto: galant 2.5 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-04-2014, 22:11   Bierze olej-proszę o fachowe opinie

Witam wszystkich

W wielkim skrócie postaram się opisać jak to wygląda na chwilę obecną.
Posiadaczem mojego miśka jestem od 2-m-cy i jak to zwykle bywa wydawałoby (mi) się że wygrałem los na loterii :wink:
Ale po kolei. Autko ściągnięte z Niemiec, stan wizualny bez zastrzeżeń przebieg raczej nieprawdziwy(127tys) jednak książka serwisowa wygląda wiarygodnie(ostatni wpis 2012r-116tys). Standardowo tylne nadkole-reperaturka, wymiana filtrów, oleju i takie tam.
No i właśnie po tej wymianie oleju zaczęło się dziać. Dodam ze olej elf 5w40, kartka pod maską również wskazywała pełen syntetyk, przed wymianą zrobione ok.100km po wymianie 500km.
Najważniejsze to objawy - co 15-20 km auto wypuszcza wydechem chmurę błękitnego, białego dymu(taką wielkości autobusu) by po 200m jechać już bezobjawowo.przez te 500km ubyło ok.0,5l oleju. Dodam że auto było na przeglądzie i spaliny były w normie.
Silnik 2.5 automat. (dodam że motor wg.mechanika był zaniedbany a wymiana oleju niesystematyczna gdyż wnętrze silnika_tj.pokrywy zaworów, cała klawiatura i pewnie cała reszta pokryta jest czarnym cienkim przypalonym nalotem,)
Za radą mechanika sprawdzono katalizator-drożny :) jasnobrązowy, wyczyszczono miskę olejową wraz ze smokiem, zmieniono olej na 15w40 co podobno może pomóc.
Napiszę jeszcze że misiek pali na dotyk silnik chodzi bezszelestnie przyspiesza płynnie i pięknie... gdyby nie ta chmura byłoby jak w bajce :biggrin:

proszę o opinie, sugestie itp
pozdrawiam
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-04-2014, 22:27   

MarekR napisał/a:
Najważniejsze to objawy - co 15-20 km auto wypuszcza wydechem chmurę błękitnego, białego dymu(taką wielkości autobusu) by po 200m jechać już bezobjawowo.przez te 500km ubyło ok.0,5l oleju. Dodam że auto było na przeglądzie i spaliny były w normie.


Spokojnie motor żyje. Problemem u ciebie jest zatkanie (Przycięcie) zawory PVC czyli odpowietrzenie miski korbowej . Zawory znajdują sie w każdej z pokryw głowicy . Do demontażu pokrywy zaworów i oczyszczenie wszystkiego z nagaru itp.

[ Dodano: 16-04-2014, 22:30 ]
MarekR napisał/a:
zmieniono olej na 15w40 co podobno może pomóc.


:roll:
 
 
MarekR 
Nowy Forumowicz
pałuczanin


Auto: galant 2.5 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Żnin
Wysłany: 16-04-2014, 23:23   

byłoby cudnie, jedną pokrywę i zawór już czyściłem(wiadomo którą :) ) a jak dotrę do tej drugiej i wyczyszczę to dam znać czy pomogło

póki co D Z I Ę K I
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-04-2014, 06:08   

U mnie pomogło - a oferowali mi za starego gala 6000 pln heh ;-) I do tej pory autko jeździ tyle że w Wawie ;-)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 17-04-2014, 07:36   

MarekR napisał/a:
zmieniono olej na 15w40 co podobno może pomóc


zmień tego mechanika lepiej ;)
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-04-2014, 07:38   

olej zmien na conajmniej 10W40. Mineralny sam z siebie zasyfi CI silnik
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wajcheusz 
Mitsumaniak
Ratownik


Auto: Galant Kombi 2.5 Avance K25AV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 125
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17-04-2014, 11:49   

15w40 to wlałem ostatnio do kadeta z 90 roku, do silnika 1,4.

Zmień to jak najszybciej, ja rozumiem, że on (mech) wlał go na chwilę, żeby przepchać wszystko?
Najgorsze co można zrobić takiemu silnikowi, to wlać w niego mineralny olej.
_________________
Ele-GALANT-cik 2.5 V6

Nie jeżdżę szybko, jeszcze nigdy nie miałem więcej niż na liczniku :-P
 
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-04-2014, 20:21   

U mnie było podobnie, strzał dymu raz na 2 tys kilometrów. Od czasu jak deejay, przeczyścił zawór wszystko jest pięknie cacy :) Ani razu się nie powtórzyło przez paręnaście tysięcy :)
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
mirex94 
Mitsumaniak

Auto: Złoty Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Zielona góra
Wysłany: 21-04-2014, 21:56   

podpinam sie pod temat z moim 2.0. srednio co 1 mies (1500km) musze dolac caly litr oleju i tu zagwozdka
1.uszczelka pokrywy zaworow przepuszcza bo silnik jest uwalony z gory ale moim zdaniem nie na tyle zeby tyle tego oleju znikalo
2. ostatnio wyjelem jeden kabel od swiecy i okazalo sie ze tam tez skads jest olej ( niewielka ilosc)
3. od jakiegos miesiaca zaczal mi przy odpalaniu wypuszcac chmure dymu potem wedlug mnie jak sie nagrzeje to juz delikatnie normalnie kopci

olej tak znika juz od jakiegos pol roku

co moze byc przyczyna znikania oleju? czy chodzi o tem zawor PVC czy on odpowiada tylko za ten dym z wydechu?

dodam ze misiek jezdzi na mobilu 5w40

do wymiany uszczelki zaworow niebawem sie szykuje i tych uszczelek od gniazd swiec (o ile takie sa ;D) ale nie wiem czy cos wiekszego tam nie bedzie trzeba pogrzebac bo jezeli tak to sam nie dam rady ;p mechanikiem nie jestem ;D
_________________
Wymarzony samochód sie buduje nie kupuje.

Mitsu Galant 97' 2.0 "Żółtek"

 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 22-04-2014, 07:29   

Pozbądź się wycieków, jak silnik będzie suchy jak pieprz to można rozkminiać. W sumie kopcić też nie powinien. Zweryfikuj stan uszczelniaczy zaworowych jak zdejmiesz pokrywę do uszczelnienia.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 22-04-2014, 08:14   

Kolego, napisz czy chmura niebieskiego dymku pojawia się po odpaleniu auta po nocy.
Jeśli tak to mogły zużyć się uszczelniacze trzonków zaworów (przy tym przebiegu to raczej niemożliwe jeśli jest wiarygodny ale lepiej wiedzieć). Przy zapchanym odpowietrzeniu skrzyni korbowej mogą polecieć uszczelniacze zaworowe. Co do oleju mineralnego to leje się go głównie do silników z nieszczelnościami, które ma zniwelować. Spuść to dziadostwo i zalej tak jak Ci Koledzy wyżej podpowiedzieli co najmniej 10W40.
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
mirex94 
Mitsumaniak

Auto: Złoty Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Zielona góra
Wysłany: 22-04-2014, 22:29   

SAJU przebieg raczej wiarygodny ok 217 tys ostatnio znalazlem nawet stara dwuletnia karteczke z niemieckiego serwisu ;D z przebiegiem chyba 198. dym ogolnie sie pojawia po odpalaniu np wieczorkiem tez jak gdzies jade to za kopci. ja jezdze na syntetyku ;) WITEK jak mozna wiedziec jak one ( uszcelniacze wygladaja i po czym to mozna ocenic? ;p) a i jeszcze jedno pytanie pokrywa zejdzie bez problemu czy trzeba obudowe rozrzadu jakos odchylic bo wyglada u mnie to tak jakby troche sie tam chowala
_________________
Wymarzony samochód sie buduje nie kupuje.

Mitsu Galant 97' 2.0 "Żółtek"

 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 23-04-2014, 05:58   

Uszczelniacze masz na trzonkach zaworów. (Takie gumki stożkowe). Jeśli puszcza dyma po odpaleniu to oznaka właśnie zużytych w pewnym stopniu uszczelniaczy zaworowych.
Uszczelniacz im twardszy tym słabiej trzyma i stąd olej przedostaje się do komory spalania skapując sobie po zaworze.
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
mirex94 
Mitsumaniak

Auto: Złoty Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Zielona góra
Wysłany: 23-04-2014, 14:17   

ostatnio tez zauwazylem ze na zimnym cos tam klekocze w silniku moga to byc popychacze? jak w wiekszosci miskow? ma to jakis zwiazek z tymi uszczelniaczami albo tym przepalaniem oleju?
_________________
Wymarzony samochód sie buduje nie kupuje.

Mitsu Galant 97' 2.0 "Żółtek"

 
 
Saju 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 37
Skąd: Świerzawa
Wysłany: 23-04-2014, 15:42   

Jezeli slyszalne jest cykanie to popychacze klepia zanim dostana oleju. Uszczelniacze jak sama nazwa wskazuje uszczelniaja trzonki zaworow aby olej nie przedostawal sie przez pracujacy zawor do komory spalania. Mozesz zrzucic dekiel klawiatury i organoleptycznie sprawdzic w jakim stanie sa uszczelniacze co oczywiscie nie wykluczy ich zuzycia, lecz przynajmniej bedziesz wiedzial czy nie skamienialy.

Zbierajac wszystko w jedna calosc. W silniku benzynowym spalanie oleju nastepuje przy zuzyciu pierscieni badz przez zuzyte uszczelniacze zaworowe. Trzeba zadbac o odpowietrzenie skrzyni korbowej bo jego brak doprowadzic moze do uszkodzenia simeringow badz uszczelniaczy zaworowych. Nie raz odma moze narobic balaganu w silniku a skutki moga byc kosztowne.
_________________
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.