 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Całkowity brak wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2013, 16:44 [Cari 1.8 GDI] Całkowity brak wolnych obrotów
|
|
|
Witam,
dzisiaj pojawił się spory problem w działaniu Carismy. Straciła wolne obroty. Przy odpalaniu w ogóle nie ma podbicia, muszę dodać gazu, żeby silnik załapał, jeżeli go puszczę automatycznie gaśnie. Po przejechaniu około kilometra wolne obroty wracają, ale po zgaszeniu silnika jest tak jak opisałem wyżej. Trzeba używać gazu. Samochód nie stracił nic na mocy, oprócz wolnych obrotów wszystko działa. Czasami uda się, że załapie, ale bardzo rzadko. Wyczyściłem filtr powietrza, przepływomierz ok, przepustnica wyczyszczona, krokowiec wyczyszczony i nasmarowany. Co to może być? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-12-2013, 17:04
|
|
|
A czy zaświeciła Ci się może kontrolka silnika, jeśli tak, to warto sprawdzić błędy według tego opisu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Czy w ostatnim czasie odłączałeś akumulator lub czy coś było robione przy instalacji auta. Możliwe, że dziele się coś z zasileniem sterownika silnika i po zgaszeniu auta nie ma napięcia na podtrzymaniu jego pamięci przez co sterownik się resetuje i aby wolne obroty powróciły, to trzeba przeprowadzić "naukę wolnych obrotów" lub trzeba przejechać kilkanaście kilometrów aby sterownik sam się zaadaptował. |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2013, 17:12
|
|
|
Check nie zaświecił się nigdy.
Akumulator odłączałem tuż po przyjeździe do domu po wystąpieniu tych objawów. Nic to nie pomogło więc zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i krokowca. Po ponownym podpięciu problem trwał. Bez gazu i przejechaniu co najmniej 1km, wolnych obrotów nie było. Później przy próbie odpalenia bez gazu nadal nie było wolnych obrotów, ale po lekkim dodaniu gazu wracały. Jak mogę sprawdzić czy jest napięcie na podtrzymywaniu pamięci komputera? |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 04-12-2013, 17:26
|
|
|
Silnik krokowy do wymiany typowy objaw bez zapalającego sie check engine |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-12-2013, 17:32
|
|
|
Jest możliwość wcześniejszego upewnienia się, że to na 100% krokowiec? Jego się chyba nie da wymienić i trzeba kupować całą przepustnicę, a to już może być drogi interes.
EDIT:
Zauważyłem jeszcze, że zaraz po samoczynnym zgaśnięciu silnika i odcięciu zasilania poprzez przekręcenie kluczyka z przepustnicy słychać jakieś kilkusekundowe bzyczenie, brzęczenie. |
|
|
|
 |
|
|