Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1,8 GDI 98rok przedlift
Autor Wiadomość
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18-11-2013, 20:46   Carisma 1,8 GDI 98rok przedlift

Sprawa ma się tak - wszystko jest niby w porządku (wymieniona przepustnica, wymieniona pompa WC - stara siała ciśnieniem teraz ok), silnik na biegu jałowym ładnie trzyma obroty, ale mam problem z dojeżdżaniem np do świateł - hamuje biegami, wyrzucam już na luz z 2 lub 3 biegu i silnik sam podbija obroty na 2 tysiące falując ze dwa razy i dopiero schodzi na bieg jałowy. To jeszcze by mnie nie irytowało, ale jest gorsza rzecz - ciężko autem jechać na 1 biegu na biegu jałowym, tudzież z lekko naciśniętym gazem, bo w tym przypadku też zaczyna podnosić i zniżać obroty, co nie jest zbyt bezpieczne, jadąc np. w koreczku za kilkoma autami - co chwile muszę wciskać sprzęgło, bo auto samo przyspiesza i hamuje - faluje 1000-2000 obrotów. Co jeszcze jest źle? Przy normalnej jeździe, i zmianie biegów 1-2-3-4-5 przy każdej zmianie podbija mi obroty.
Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, co przeczyścić, bądź wymienić? Nie mam pomysłu - myślałem może o silniczku krokowym, ale tak mi się zdaje, że przy otwartej przepustnicy on by nie robił chyba takich przebojów, tylko typowo "bez gazu".
Pozdrawiam!
 
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 20-11-2013, 22:53   

U mnie takie akcje się dzieją jak mam mało paliwa w zbiorniku, wskazówka blisko 0 ale jeszcze bez rezerwy. Może zbiornik się zapowietrza?
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 21-11-2013, 07:39   Re: Carisma 1,8 GDI 98rok przedlift

Peedro napisał/a:
Sprawa ma się tak - wszystko jest niby w porządku (wymieniona przepustnica, wymieniona pompa WC - stara siała ciśnieniem teraz ok), silnik na biegu jałowym ładnie trzyma obroty, ale mam problem z dojeżdżaniem np do świateł - hamuje biegami, wyrzucam już na luz z 2 lub 3 biegu i silnik sam podbija obroty na 2 tysiące falując ze dwa razy i dopiero schodzi na bieg jałowy. To jeszcze by mnie nie irytowało, ale jest gorsza rzecz - ciężko autem jechać na 1 biegu na biegu jałowym, tudzież z lekko naciśniętym gazem, bo w tym przypadku też zaczyna podnosić i zniżać obroty, co nie jest zbyt bezpieczne, jadąc np. w koreczku za kilkoma autami - co chwile muszę wciskać sprzęgło, bo auto samo przyspiesza i hamuje - faluje 1000-2000 obrotów. Co jeszcze jest źle? Przy normalnej jeździe, i zmianie biegów 1-2-3-4-5 przy każdej zmianie podbija mi obroty.
Na co zwrócić uwagę, co sprawdzić, co przeczyścić, bądź wymienić? Nie mam pomysłu - myślałem może o silniczku krokowym, ale tak mi się zdaje, że przy otwartej przepustnicy on by nie robił chyba takich przebojów, tylko typowo "bez gazu".
Pozdrawiam!
"
Próbowałeś resetować komputer poprzez odłączenie akumulatora ? Jak nie to to zrób, potem nauka obrotów. Być może masz podwyższone "trimy" ew. obniżony "octane level" Reset kompa przywróci na jakiś czas wartości optymalne. W moim przypadku obr nie falowały, ale po dojeździe do skrzyżowań podbijał do 2000tyś przez kilka sekund. Po resecie ustało. Na forum jest trochę info o programie evoscan w który warto się zaopatrzyć.
_________________

 
 
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-11-2013, 14:03   

Evoscan mam i kabel też. Reset i nauka obrotów nie pomagają, a i przypomniałem sobie że przy nauce obrotów też świruje, tzn. przez pierwsze 3-4 minuty obroty trzyma ładnie na biegu jałowym a po tym czasie podbija na 2-2,5 tysiąca i już nie schodzi.
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 21-11-2013, 18:51   

Peedro napisał/a:
Reset i nauka obrotów nie pomagają, a i przypomniałem sobie że przy nauce obrotów też świruje, tzn. przez pierwsze 3-4 minuty obroty trzyma ładnie na biegu jałowym a po tym czasie podbija na 2-2,5 tysiąca i już nie schodzi.


Miałem identyczne objawy po nieudanym czyszczeniu przepustnicy, bo przez niewiedzę rozregulowałem ją... Po wymianie kompletnej przepustnicy (takiej z oryginalną białą farbą na śrubce SAS i tej drugiej oraz TPSie) i wymianie kompa na nowy problem mam z głowy już prawie rok :) Metoda kosztowna, ale skuteczna. Do dzisiaj nie wiem czy to był komp czy przepustnica, czy też obydwie rzeczy naraz. Najlepiej podmienić ze sprawnego GDI i będzie wiadomo :D
 
 
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 21-11-2013, 19:40   

No przepustnicę też wymieniałem na taką "dziewiczą", bo wcześniejszą ktoś właśnie już kręcił, no i czysta jest. Ale kurde nie uśmiecha mi się wymiana komputera chociażby...
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 22-11-2013, 18:05   

Komputer znajduje się po prawej stronie pod schowkiem, wymiana jest banalna i zajmuje maks. 10 min. Jeśli masz kogoś żeby wymienić to ja bym spróbował a jeśli nie to już Twoja decyzja czy kupować. Ja miałem na podmianę więc mogłem kombinować.
 
 
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 22-11-2013, 21:43   

Trzeba będzie zapytać na złomie zatem. Dzięki za podpowiedź :wink:
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 23-11-2013, 15:25   

Zanim zaczniesz szukać, sprawdź naklejkę z numerami na swoim komputerze, bo powinny być takie same na tym nowym. Wyglada to jak poniżej:
http://allegro.pl/kompute...3665040336.html
 
 
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-11-2013, 21:55   

No więc tak - sterownik zmieniony, brak falowania podczas turlania się na jedynce, tudzież dwójce - ładnie trzyma lekko podniesiony bieg jałowy. Lekkie podbijanie przy zmianie biegów dalej jest, jak i to falowanie przy toczeniu się na luzie, ale już w mniejszym stopniu.
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 28-11-2013, 17:32   

Mi przy zmianie biegów też minimalnie podbija, więc się nie przejmuj. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś to proponuje odłączyć na kilka minut akumulator i przeprowadzić adaptację. Poniżej masz temat:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
 
 
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29-11-2013, 19:04   

Sterownik montowałem na odpiętej klemie i później zrobiłem adaptację ;) może tak ma być i tyle. I tak jest dużo lepiej niż było i da się normalnie, spokojnie, bezstresowo jeździć :)
 
 
 
GrzesiekP 
Forumowicz

Auto: Carisma1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 31
Skąd: PL
Wysłany: 29-11-2013, 19:34   

Moim zdaniem należy wyczyścić kolektor dolotowy "ssący" przy tej okazji wyczyść sobie zawór egr
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 30-11-2013, 08:49   

Peedro napisał/a:
Sterownik montowałem na odpiętej klemie i później zrobiłem adaptację ;) może tak ma być i tyle. I tak jest dużo lepiej niż było i da się normalnie, spokojnie, bezstresowo jeździć :)

:) A czy przy adaptacji obroty po 4 minutach poszły w górę na ok. 800 obrotów czy tak jak wcześniej dużo wyżej i nie chciały opaść mimo przegazowania?
 
 
Peedro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2013
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 30-11-2013, 23:48   

tym razem mieszał obrotami sobie różnie, czasem sobie też podbił do około 2 tysi, ale potem schodził po trochę, zupełnie inaczej niż wcześniej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.