Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] problem z odpowietrzeniem
Autor Wiadomość
mały miś 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: deblin
Wysłany: 03-09-2014, 11:11   [MSS DID] problem z odpowietrzeniem

Witam forumowiczów, mam pytanie dot. odpowietrzenia i zacisków. Po wymianie prawego przewodu elastycznego nastąpiła konieczność odpowietrzenia układu hamulcowego. odpowietrzniki z tyłu ruszyłem natomiast przód ni cholery :twisted: , prawy jest ułamany na wysokość zacisku a lewy nie daje się ruszyć (próbowałem wszystkimi kluczami jakie mam) rozważam podgrzanie lub całkowitą wymianę ZACISKÓW.
Proszę doświadczonych forumowiczów o podpowiedz. Jak odkręcić (rozwiercić odpowietrzniki) i czy zaciski z MSS benzynowych będą pasowały do 1,9 DiD (myślę o kupnie używanych)
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-09-2014, 12:55   

Ten ułamany możesz spróbować rozwiercić. Nie wiem niestety jakie wiertło ale dość małe - mniejsze niż średnica wewnętrzna gwintu na odpowietrzniku. Tylko nie wiem jak pójdzie z kulką na końcu - wydaje mi się, że jeśli jednak rozwiercisz to powinna ona wylecieć a resztki gwintu wykręcisz bądź wydłubiesz czymś.

Z tym wierceniem jest łatwiej niż w normalnej śrubie właśnie ze względu na to że w środku śruby odpowietrznika jest kanał i wiertło się samo prowadzi. Jeśli coś popsujesz to i tak Cię wymiana zacisku czeka bo raczej inaczej tego nie ruszysz.

Natomiast w przypadku tego który nie idzie polecam zakup kluczy samozaciskowych. Taki rodzaj wahliwego haczyka ( coś w rodzaju małego klucza do rur - rurhaka). Fajne są te klucze bo w momencie nacisku na dźwignię przy odkręcaniu jednocześnie zwiększają nacisk i klucz się nie obraca.
Z tym że po takim odkręceniu odpowietrznik do wymiany ale to raczej chyba nie problem i wielkie koszty.

A i nie zapomnij dobrze wyczyścić wszystko z ewentualnych opiłków.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
Ostatnio zmieniony przez drtymf 03-09-2014, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 427
Skąd: Zamość
Wysłany: 03-09-2014, 12:55   

Spróbuj użyć WD-40 lub nafty, poprzez wielokrotne namaczanie powinno spenetrować rdzę na gwincie i umożliwić odkręcenie. Czasami wymaga to kilku(nastu) godzin aby pomogło.
Rozwiercanie niesie ryzyko, ze uszkodzisz gwint i zacisk będzie do wyrzucenia.
Ja kiedyś poradziłem sobie z urwaną śrubą mocząc ją kilkakrotnie naftą, następnie przyspawałem do urwanej śruby kawałek stalowego drutu i tym drutem jak kluczem odkręciłem kikut śruby.
Powodzenia :)
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 03-09-2014, 13:00   

zet-em, raczej w przypadku odpowietrzników marna szansa na to moim zdaniem. Mała śrubka jeszcze z kanałem w środku i nie bardzo jest jak spawać. Nafta może pomóc.
Z odpowietrznikami moim zdaniem problem jest raczej przez tą kulkę na końcu niż rdzą na gwincie - jak ktoś za mocno je dokręca to wtedy śruba się zaciska i ruszyć nie idzie albo się łamie. Sądząc po tym, że mały miś, ma jeden urwany to raczej ktoś dokręcał bez czucia i gwinty przeciągnął.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
mały miś 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: deblin
Wysłany: 03-09-2014, 13:13   

dzięki za sugestie-ale:
moczenie możne i by pomogło ale z racji tego ze mój MSS jest samochodem rodzinnym muszę jeździć nim codziennie (ja i małżonaka praca, dzieciaki przedszkole, szkoła), rozwiązanie siłowe z tym kluczem wydaje mi się dobre, dzisiaj jadę kupić taki kluczyk bo rzeczywiście niczym już nie ryzykuje! jak urwę to i tak do wymiany
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-09-2014, 18:52   

mały miś napisał/a:
jak urwę to i tak do wymiany
Gorzej jak urwiesz podczas lekkiego poluzowania i płyn zacznie się sączyć, wedle manuala zaciski sa takie samo w benzyniaku (sprawdzałem po silniku 1.6) i dieslu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mały miś 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Maj 2013
Posty: 7
Skąd: deblin
Wysłany: 04-09-2014, 08:04   

:D częściowy sukces. wczoraj znalazłem sposób na odkręcenie jednego opornego odpowietrznika . po południu zacząłem od podgrzania niestety nic to nie dało ale Kolega który ma spawarkę przyspawał do tego uparciucha nakrętkę na klucz 19 i poszło. Przynajmniej jeden zrobiony a drugi zakupie używany na Alledrogo bo do rozwiercania nie mam warunków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.