Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:00
Kod P 0442
Autor Wiadomość
regwit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi OI 2,4 Mivec Aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: Warszawa Falenica
Wysłany: 29-11-2013, 09:17   Kod P 0442

Witam

Pojawił sie tren kod.P0042 Ponoć coś związanego z układem odprowadzania par paliwa. Google podaje coś innego a manual nie opisuje go wcale. Poradźcie, gdzie szukać i czego szukać...

W
Ostatnio zmieniony przez regwit 04-12-2013, 17:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-11-2013, 09:41   

A masz 100% pewności że to ten kod?
 
 
regwit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi OI 2,4 Mivec Aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: Warszawa Falenica
Wysłany: 29-11-2013, 10:13   

Hmm. tak rzekł prosty czytnik OBD II :-)

P0042 układ sterowania odprowadzaniem par paliwa, nieszczelność - i dalej nieczytelne
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-11-2013, 11:48   

Nie wiem jaki tester, ale czy mógłby by to być kod P0420 ?
 
 
regwit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi OI 2,4 Mivec Aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: Warszawa Falenica
Wysłany: 29-11-2013, 16:49   

Wiesz, teraz sobie nie przyponę. Bład skasowałem, wydaje mi sie, że zapsaełem dobrze. Pewnie powróci i wtedy sprawdzę jeszcze raz. Na szczęscie samochód jeździł tak, jak przed pojawieniem sie błędu, czyli dobrze.

W
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 29-11-2013, 22:47   

regwit napisał/a:
Wiesz, teraz sobie nie przyponę. Bład skasowałem, wydaje mi sie, że zapsaełem dobrze. Pewnie powróci i wtedy sprawdzę jeszcze raz. Na szczęscie samochód jeździł tak, jak przed pojawieniem sie błędu, czyli dobrze.
Jak coś to wpisz P0420 w wyszukiwarkę, to dość wredny kod. Trudno się go pozbyć i wyskakuje nagle po teście katalizatora podczas jazdy poza miastem.
 
 
honor 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 122
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-11-2013, 08:56   

A nie będzie to czasem grzałka sondy?

P0042 Obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr 1, sonda nr 3) wadliwe działanie.
 
 
regwit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi OI 2,4 Mivec Aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: Warszawa Falenica
Wysłany: 04-12-2013, 16:15   

D__a ze mnie :oops: . Kod powrócił

Ale jest to:

P0442 Evaporative Emission System Leak Detected (small leak)


co z tym można zrobić?????

pozdrawiam Witas
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 04-12-2013, 20:29   

regwit napisał/a:
P0442 Evaporative Emission System Leak Detected (small leak)
Pachnie mi to zaworem EGR, może ma jakiś przeciek spalin. Tylko jak do cholery ECU mogłoby wykryć taki przeciek?
 
 
regwit 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi OI 2,4 Mivec Aut
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: Warszawa Falenica
Wysłany: 06-12-2013, 09:09   

Poczytałem trochę na stronach juesej.

Sprawa dotyczy układu odprowadzania oparów paliwa. W okolicach zbiornika, jest jakis zbiornik, sporo gumowych przewodów. Amerykańce szukają wycieku wtłaczając do układu dym. Ponoć błąd może wygenerować nieszczelny korek paliwa. a mały wyciek (small leak) otwór , nieszczelność wielkości 0,04 mm Kretyństwo, idiotyzm i beznadziejnie głupie komplikowanie samochodu. :roll:

Zajrzałem, wszystko wygląda ok. Trzeba z tym żyć i tyle . W
 
 
1gracz 
Nowy Forumowicz
1gracz

Auto: outlander 2.4 (2005)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: lubelskie
Wysłany: 07-12-2013, 11:49   

u mnie ten sam błąd. okazało się że niedokręcony korek wlewu paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.