Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 11:55 |
[2.8 TD] Podkręcenie drążków skretnych pajero 2.8 |
Autor |
Wiadomość |
Zdziszek
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 20 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 05-03-2009, 16:16 [2.8 TD] Podkręcenie drążków skretnych pajero 2.8
|
|
|
Witam możecie mi napisac jak mam podkręcić drążki skrętne żeby mojemu misiowi podniósł się przód o jakieś 3cm ?? Bo jakoś dziwnie niżej od tyłu.
Jak dokładnie sie je podkręca. `
Wystarczy dokręcić te śruby co są na końcu drążka czy jak to sie robi? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 11:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Zdziszek
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2008 Posty: 20 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:16
|
|
|
Dzieki ale tam nie jest napisane jak je podkręcić.
Wydaje mi sie że te dwie śruby które są na końcu drążków . Ale nie jestem pewien
Może jeszcze jakaś podpowiedż?? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:26
|
|
|
Zdziszek napisał/a: | Wydaje mi sie że te dwie śruby które są na końcu drążków |
Dwie nakrętki na końcu drążków tylko nie do samego końca.Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 06-03-2009, 07:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-03-2009, 22:24
|
|
|
Podkręcenie jest dobre na kilka chwil, masz wyrobione drążki więc nic to nie da, komfort jazdy się znacznie obniży. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-03-2009, 09:02
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Podkręcenie jest dobre na kilka chwil, masz wyrobione drążki więc nic to nie da, komfort jazdy się znacznie obniży. |
....i pociągnie za sobą wymianę następnych rzeczy związanych z przednim zawieszeniem->> właśnie to przerobiłem bo tu wyjdą luzy a to tam się pojawiły itd itp.Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 08-03-2009, 12:52
|
|
|
witam.
1. Jeśli u mnie śruba regulacyjna wygląda tak
http://www.fotosik.pl/pok...f51ec9c63e.html
czy to znaczy, że jest wkręcona na maxa?
2. Ponoć to nie jest dobrze jak na maxa, czy mam trochę wykręcić, ile?
3. Jeśli drążki są wyrobione (skręcone w jedną stronę) to wydaje się, że może pomóc zamiana drążków stronami (lewy na prawy), czy tak?
[ Dodano: 29-03-2009, 12:15 ]
Znalazłem co nieco w sieci po angielsku
Kod: | http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/minutemods/torsion_bar/ |
|
|
|
|
 |
rtvstefan
Forumowicz

Auto: Pajero 87r.2.5 TD. Maluch TOWN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2007 Posty: 53 Skąd: Koniuszowa, małopolskie
|
Wysłany: 29-03-2009, 13:39
|
|
|
Ta śruba na zdjęciu to jest to ,tylko że widać akurat łeb tej sruby ale patrząc 15cm wyżej mamy jakieś 2-3cm od końca tej śruby dwie nakrętki jedna kontrująca a druga właściwa którą kręcąc regulujemy naprężenie, najlepiej się reguluje trzymając nakrętkę kluczem płaskim a kręci się łbem śruby .Kręcąc w prawo podnosimy autko.Ja osobiście kupiłem pajerko 2 centymetry niższe z prawej strony i podkręciłem najpierw z obawami stwierdzając że wcześniej już było podkręcane ,potem wymieniłem resory z tyłu i autko się podniosło o jakieś 4 cm znów podkręciłem oba drążki , po ewolucjach terenowych znów auto opadło z prawej strony o 2cm to musiałem przestawic drążek na wieloklinie o 2 ząbki żeby można było znowu kręcić. Kupiłem sobie zapasowe drążki od długiego i czekam kiedy te w samochodzie poukręcam.Zrób to samo i kręc do woli tylko zostaw trochę luzu dla pracy amortyzatorów. Pozdrawiam! |
_________________ Pajero 87r. 2.5 TD CB-ONWA MK-3,
Skoda 1000MB 68r - sprzedana.
Maluch TOWN 2000r 7500 km przebiegu
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 29-03-2009, 14:31
|
|
|
jawaldek napisał/a: | tu wyjdą luzy a to tam się pojawiły |
jawaldek - myślisz, że przyczyną była regulacja drążków czy po prostu zużycie eksploatacyjne?
- właśnie dla wyrównania wysokości przedniego zawieszenia podciągnąłem prawą stronę o ok. 2 cm
- czy po regulacji drążków skrętnych trzeba ustawiać od nowa geometrię? |
|
|
|
 |
rogos_zur
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-02-2014, 11:03
|
|
|
Cześć Kolego,
Jak długo pojeździłeś jeszcze na tych drążkach z podkręconą śrubą? U mnie wskazuje na to, że mam ten sam problem i zastanawiam się jak długo pojeżdżę bez wymiany |
_________________ Pozdrawiam,
Piotr |
|
|
|
 |
Gromback
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013 Posty: 32 Skąd: Polska
|
Wysłany: 06-02-2014, 17:07
|
|
|
[quote="altmarcin"]witam.
1. Jeśli u mnie śruba regulacyjna wygląda tak
Obrazek
http://www.fotosik.pl/pok...f51ec9c63e.html
czy to znaczy, że jest wkręcona na maxa?
Z tego co widzę to masz nie ruszone drążki i możesz sporo podnieść przód.
[ Dodano: 06-02-2014, 17:09 ]
Coś nie poszło z cytowaniem... |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 06-02-2014, 21:58
|
|
|
Z drążkami nie miałem więcej problemów. W praktyce wyczułem takie ustawienie drążków aby było jak najwyżej ale bez zbytniego obniżenia komfortu - jak podkręcasz mocno przód robi się zbyt twardy jak dla mnie - no i ogranicza nas długość amorków. |
|
|
|
 |
|