Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-05-2009, 11:55
[2.8 TD] Podkręcenie drążków skretnych pajero 2.8
Autor Wiadomość
Zdziszek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 05-03-2009, 16:16   [2.8 TD] Podkręcenie drążków skretnych pajero 2.8

Witam możecie mi napisac jak mam podkręcić drążki skrętne żeby mojemu misiowi podniósł się przód o jakieś 3cm ?? Bo jakoś dziwnie niżej od tyłu.
Jak dokładnie sie je podkręca. `
Wystarczy dokręcić te śruby co są na końcu drążka czy jak to sie robi?
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-03-2009, 17:04   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32642
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Zdziszek 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 20
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 05-03-2009, 17:16   

Dzieki ale tam nie jest napisane jak je podkręcić.
Wydaje mi sie że te dwie śruby które są na końcu drążków . Ale nie jestem pewien
Może jeszcze jakaś podpowiedż??
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 05-03-2009, 17:26   

Zdziszek napisał/a:
Wydaje mi sie że te dwie śruby które są na końcu drążków


Dwie nakrętki na końcu drążków tylko nie do samego końca.Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez Gene 06-03-2009, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-03-2009, 22:24   

Podkręcenie jest dobre na kilka chwil, masz wyrobione drążki więc nic to nie da, komfort jazdy się znacznie obniży.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 06-03-2009, 09:02   

zbyszekm2 napisał/a:
Podkręcenie jest dobre na kilka chwil, masz wyrobione drążki więc nic to nie da, komfort jazdy się znacznie obniży.

....i pociągnie za sobą wymianę następnych rzeczy związanych z przednim zawieszeniem->> właśnie to przerobiłem bo tu wyjdą luzy a to tam się pojawiły itd itp.Pozdrawiam :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 08-03-2009, 12:52   

witam.
1. Jeśli u mnie śruba regulacyjna wygląda tak


http://www.fotosik.pl/pok...f51ec9c63e.html
czy to znaczy, że jest wkręcona na maxa?

2. Ponoć to nie jest dobrze jak na maxa, czy mam trochę wykręcić, ile?
3. Jeśli drążki są wyrobione (skręcone w jedną stronę) to wydaje się, że może pomóc zamiana drążków stronami (lewy na prawy), czy tak?

[ Dodano: 29-03-2009, 12:15 ]
Znalazłem co nieco w sieci po angielsku
Kod:
http://www.4x4wire.com/mitsubishi/tech/minutemods/torsion_bar/
 
 
 
rtvstefan 
Forumowicz


Auto: Pajero 87r.2.5 TD. Maluch TOWN
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 53
Skąd: Koniuszowa, małopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 13:39   

Ta śruba na zdjęciu to jest to ,tylko że widać akurat łeb tej sruby ale patrząc 15cm wyżej mamy jakieś 2-3cm od końca tej śruby dwie nakrętki jedna kontrująca a druga właściwa którą kręcąc regulujemy naprężenie, najlepiej się reguluje trzymając nakrętkę kluczem płaskim a kręci się łbem śruby .Kręcąc w prawo podnosimy autko.Ja osobiście kupiłem pajerko 2 centymetry niższe z prawej strony i podkręciłem najpierw z obawami stwierdzając że wcześniej już było podkręcane ,potem wymieniłem resory z tyłu i autko się podniosło o jakieś 4 cm znów podkręciłem oba drążki , po ewolucjach terenowych znów auto opadło z prawej strony o 2cm to musiałem przestawic drążek na wieloklinie o 2 ząbki żeby można było znowu kręcić. Kupiłem sobie zapasowe drążki od długiego i czekam kiedy te w samochodzie poukręcam.Zrób to samo i kręc do woli tylko zostaw trochę luzu dla pracy amortyzatorów. Pozdrawiam!
_________________
Pajero 87r. 2.5 TD CB-ONWA MK-3,
Skoda 1000MB 68r - sprzedana.
Maluch TOWN 2000r 7500 km przebiegu
 
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 29-03-2009, 14:31   

jawaldek napisał/a:
tu wyjdą luzy a to tam się pojawiły


jawaldek - myślisz, że przyczyną była regulacja drążków czy po prostu zużycie eksploatacyjne?

- właśnie dla wyrównania wysokości przedniego zawieszenia podciągnąłem prawą stronę o ok. 2 cm
- czy po regulacji drążków skrętnych trzeba ustawiać od nowa geometrię?
 
 
 
rogos_zur 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero II 2.8 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-02-2014, 11:03   

Cześć Kolego,

Jak długo pojeździłeś jeszcze na tych drążkach z podkręconą śrubą? U mnie wskazuje na to, że mam ten sam problem i zastanawiam się jak długo pojeżdżę bez wymiany :)
_________________
Pozdrawiam,
Piotr
 
 
Gromback 
Forumowicz

Auto: Pajero II 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Gru 2013
Posty: 32
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2014, 17:07   

[quote="altmarcin"]witam.
1. Jeśli u mnie śruba regulacyjna wygląda tak

Obrazek
http://www.fotosik.pl/pok...f51ec9c63e.html
czy to znaczy, że jest wkręcona na maxa?

Z tego co widzę to masz nie ruszone drążki i możesz sporo podnieść przód.

[ Dodano: 06-02-2014, 17:09 ]
Coś nie poszło z cytowaniem...
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 06-02-2014, 21:58   

Z drążkami nie miałem więcej problemów. W praktyce wyczułem takie ustawienie drążków aby było jak najwyżej ale bez zbytniego obniżenia komfortu - jak podkręcasz mocno przód robi się zbyt twardy jak dla mnie - no i ogranicza nas długość amorków.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.