 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Problem z ... no właśnie z czym? |
Autor |
Wiadomość |
Vikthor
Forumowicz
Auto: Carisma 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-12-2013, 20:46 Problem z ... no właśnie z czym?
|
|
|
Witam, w skrócie opisze moją sytuację. Jakiś czas temu, podczas przyspieszania na 3 biegu, cari zaczęła się dławić,a raczej przestała przyspieszać, choć obroty nie spadły (ok 3000 obrotów). Cała sytuacja nie trwała dłużej niż 1 sek, później sytuacja zaczęła się powtarzać. Moje podejrzenia padły na system paliwowy, myślałem że to wina pompy paliwa NC. Rozebrałem przepustnice, wyczyściłem, pomiar TPS wykazał 0,5v(nie regulowałem), złożyłem całość. Pompa wysokiego ciśnienia na czujniku ciśnienia paliwa wykazała książkowe parametry. Świece dawno nie wymienianie (wezmę się za to). Ostatnio w chwili zdławienia docisnąłem pedał gazu na maksa, co w efekcie dało wejście w tryb serwisowy. Zresetowałem komputer, błąd zniknął. Po jakimś czasie problem powrócił. W tej chwili auto wyświetla błąd P1221, czyli według forum błąd przepustnicy. Jutro albo pojutrze sprawdzę ją jeszcze raz, myślę że problem może być z magnesami. Ale zastanawia mnie to dławienie, chodzi mi o to że na jałowym biegu auto reagowało na pedał gazu jak należy, wkręcało się na wysokie obroty płynnie, bez szarpnięć, a w czasie jazdy dławiło się w okolicach tych nieszczęsnych 3000 obrotów. Skoro to by była wina świec to i na biegu jałowym powinny być podobne objawy, sam juz nie wiem. Być może ktoś będzie miał jakiś pomysł.
P.S Cari 2001 GDI |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-12-2013, 21:22
|
|
|
Skoro jest błąd przepustnicy to trzeba sprawdzić magnesy. Ewentualnie jak stwierdzisz, że magnesy są ok. to mogę Ci pożyczyć przepustnicę (mam jedną wolną), tylko sprawdź czy to ten sam model: EAC60-002 - tutaj masz zdjęcia przepustnic:
http://www.kscar.eu/index...&id=5&Itemid=12
Jedynie musiałbym ustawić na niej TPS, ale to minutka roboty
Z tego co pamiętam, to kiedyś chyba nawet u mnie byłeś (kurcze, tyle osób się przewija przez mój garaż, że już nie zawsze pamiętam ). |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Vikthor
Forumowicz
Auto: Carisma 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-12-2013, 23:33
|
|
|
Oczywiście że się nie mylisz Byłem kiedyś u ciebie i podłączaliśmy cari do evoscana. Jutro prawdopodobnie wezmę się za wymianę świec i przegląd przepustnicy i jak to nie pomoże to wtedy się odezwę. A jak ustawiasz TPS? Na zapłonie szczytujesz voltomierzem przy zamkniętej ręcznie przepustnicy, czy coś jeszcze? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-12-2013, 08:00
|
|
|
Odłączasz sterowanie przepustnicy, dajesz zapłon, zamykasz palcem przepustnicę i patrzysz na napięcie na EvoScanie. Samo ustawianie najwygodniej robi się na nieprzykręconej przepustnicy, łatwiej dostać się do śrub |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Vikthor
Forumowicz
Auto: Carisma 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-12-2013, 17:06
|
|
|
Sorry, że tak późno odpisuję ale ostatnio na nic nie mam czasu. Od ostatniego postu niewiele się zmieniło, komputer co chwila wywala błąd P1221 czyli przepustnicy, czasem uda się go skasować, ale błąd powraca po krótkiej chwili. Bywało tak że jechałem cari gdzieś do miasta i wszystko było ok, a przy ponownej próbie odpalenia wywalał ten błąd (na zapłonie, zanim silnik uruchomiłem) Przepustnica była wyciągnięta, przeczyszczona, ze strony mechanicznej nie mogę do niczego się przyczepić, dolne magnesy ok. Podejrzewam że może być to błąd TPS, bądź uszkodzenia samych kabelków podczas wbicia igły do pomiaru voltomierzem. Niestety Volve ja mam przepustnice EAC60-003, choć zastanawiam się czy TPS jest taki sam w nich. Jeżeli tak to musiałbym się do ciebie uśmiechnąć i może dałoby rade go pożyczyć w celach testowych.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie evoscanu, jakich sterowników używasz do kabla i czy zmieniałeś coś w ustawieniach portu żeby połączenie było bardziej stabilne (jak tak to co dokładnie)
Aha bym zapomniał, nie mam dokładnego pomiaru z TPS z Evoscana, bo wersja 2.9 podaje wartość w stopniach a nie w "V", a poza tym nie wiem czy to wina kabla czy sterów ale nie mam "płynnego" odczytu, czasem idzie ok a czasem przycina na kilka sek. |
|
|
|
 |
michalcjo
Forumowicz
Auto: colt cjo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 44 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-12-2013, 22:13
|
|
|
To wyglada na uszkodzony potencjometr moge pożyczyć potencjometr taki 100% na próbę. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-12-2013, 23:31
|
|
|
Odezwij się do mnie na komórkę, umówimy się i sprawdzimy. Najwyżej podmienimy sam TPS. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Vikthor
Forumowicz
Auto: Carisma 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 37 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-12-2013, 16:30
|
|
|
Michalcjo dziękuję bardzo , rozmawiałem z Volve i jutro przełożymy TPS z jego przepustnicy (mam nadzieje że taki sam jak u mnie), dam znac czy to było to.
[ Dodano: 15-12-2013, 18:36 ]
Volve, ustawienie niewiele pomogło, auto na razie nie weszlo w tryb serwisowy, ale ma braki mocy, prawdopodobnie jutro w pracy wyjmę TPS'a i sprawdzę wizualnie jak on wygląda, być może jakiś brud się dostał do niego, w razie czego pożyczyłbyś mi ten TPS co masz w garażu do testów tak na 2-3 dni? |
|
|
|
 |
|
|