Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
prośba o ocene wykresu pracy sondy lambda
Autor Wiadomość
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-12-2013, 20:59   prośba o ocene wykresu pracy sondy lambda

tak jak w temacie.walcze ze spalaniem na poziomie 17,5 l na 100 km.probe przeprowadzalem poprzez program AGC SYSTEM 1.18 troche na pb troche na lpg zreszta jak widac za ponizszym filmiku troche mnie martwi to ze praca lambdy nr 2 jest prawie zerowa no ale to juz wam zostawiam do opini czy jest dobrze czy nie.

Filmik dzwieku juz nie udalo sie nagrac jakby zaszla potrzeba to moge nagrac nowy filmik.

bym zapomnial silnik to 4g63 sohc 2.0l 16v
 
 
Witek vel Mysza 
Forumowicz
Artysta rzeźbiarz


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16v '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 587
Skąd: Płock
Wysłany: 01-12-2013, 21:46   

Albo ja jestem slepy, albo sonda 1 nie działa. Ma rysować wyraźną sinusoidę po kilkudziesięciu sekundach od odpalenia na zimnym.
_________________
LPG niszczy silniki! Tylko tym którzy na nim nie jeżdżą...
Mitsumaniaku, zobacz mojego GALANTA!
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10706
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 01-12-2013, 23:32   

Coś tam się rusza.... ja miałem tak, ze jak żle ustawione LPG to sonda na ubogo, a u niego na poczatku coś się zmienia napięcie.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-12-2013, 09:51   

Szczerze mówiąc, to taka forma wykresu jest ciężka do interpretacji.

Patrząc na wskazania napięcia widać, że pracuje w zakresie 0-0,85, czyli prawidłowo. Druga sonda ospale, ale jeśli to auto sprzed połowy 2000 roku to nie ma to znaczenia.

Lepsze byłyby logi z evoscana.
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-12-2013, 10:10   

Galant z poczatku produkcji 97 rok.moze bym zamienil miejscami lambdy i wstawil filmik?gdzies na forum czytalem ze roznia sie tylko rezystancja grzalek.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-12-2013, 10:32   

Nie zamieniaj ich- ta rezystancja jest istotna.
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-12-2013, 21:44   

no tak to co moze byc nie tak jesli teoretycznie sondy sa w miare sprawne ?jak juz wczesniej pisalem spalanie ok 17,5-18 litrow lpg o benzynie nawet nie chce pisac ale napewno duzo.czujnik temperatury sprawdzony,przeplywka teoretycznie dziala sondy tak jak widac powyzej.dolot szczelny..ja juz nie wiem co moze byc.pojade chyba do jakiegos szpeca zeby mi oscyloskop podpioł pod lambde moze to cos da.

aaaa bledow brak z testa miganego :) choc jakies pol roku temu wywalilo spalanie stukowe ale to majster podlanczal sie przez jakis kombajn..

wymienione swiece/kable wn/fajkocewki choc to nie ma za duzego wplywu na spalanie.

a zeby mi ktos nie napisal ze mam jechac na regulacje gazu bo jest skrecony teoretycznie najbardziej jak sie da (choc przy kilku konfirguracjach bogatszych nie bylo czuc roznicy za duzej w spalaniu z moca juz owszem).chce zajac sie benzyna dopiero pozniej bede dzialal z lpg
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2013, 09:17   

Ale z tych wykresów ciężko powiedzieć czy te sondy pracują ok.

Sondę można analizować w odniesieniu do obrotów i temp. Może długo się nagrzewa, a Ty jeździsz na krótkich odcinkach? A tak BTW to termostat sprawdziłeś? Czy przypadkiem wzrost spalania nie jest odwrotnie proporcjonalny do wysokości temp?
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 03-12-2013, 10:58   

Też pomyślałem o termostacie.
Z tym skręcaniem dawki gazu uważaj bo na ubogiej mieszance szybko powypalasz zawory.
Nie wiem czy trop z sondą jesto właściwym. U mnie pracuje bardzo podobnie tyle, że w V6 i spalanie mam zdecydowanie mniejsze. Na pewno nie ma już 100% sprawności po tylu latach ale jakiś sygnał daje.
W moim poprzednim samochodzie znaczny wzrost spalania spowodowany uszkodzeniem sondy zauważyłem jak przesatała zupełnie pracować. Miałem wtedy problemy z odpaleniem silnika i z rury wydechowej wyraźnie czuć było zapach niespalonej benzyny.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2013, 11:04   

majdanos, zamiast obserwować wykresy sondy i wróżyć, pojedź na pierwszą lepszą stację kontroli pojazdów i poproś o analize spalin.

4 pomiary. 2 na biegu jałowym dla PB i LPG i kolejne dwa przy 2,5k rpm też na PB i LPG.

Będzie wiadomo czy sonda pracuje dobrze i ew czy wypadają zapłony.
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-12-2013, 11:49   

Owczar mozesz miec racje z tymi krotkimi odcinkami zazwyczaj robie ok 10 km pozniej 8h przerwy i spowrotem tylko miasto.sprawdze dzisiaj opornosc grzalek w sondach moze grzalka umarla.rzadko robie jakies dluzsze trasy lecz czuc ze spalanie spada.termostat mysle ze jest ok po ok 4-5 km temperatura juz jest na polowie skali i stoi.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2013, 11:54   

A gaz po jakim czasie się przełącza? Mimo wszystko polecam zrobić analizę spalin koszt ok 15-20zł. Do czasu aż sonda padnie całkiem, ecu nie pokaże błędów. Jeśli sonda źle interpretuje skład spalin to też będzie pokazywała niby ok, a będzie za bogato.

Na takich odcinkach spalanie będzie zawsze wysokie, ale czy aż takie... Termostat też mimo wszystko sprawdź. Możesz organoleptycznie. Zanim wskazówka osiągnie połowę skali nie powinien puścić.
Czy spalanie wzrosło w ostatnim czasie? Czy jeździłeś wcześniej na takich odcinkach?
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 03-12-2013, 12:10   

ja mam tak że nie mam normalnej temperatury, tylko zawsze jest poniżej połowy , no chyba że się auto zostawi na 5-10 min na biegu jałowym to dochodzi do połowy... I spalanie też jakoś wzrosło. To może być sonda lub termostat lub to i to?
 
 
majdanos 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-12-2013, 14:10   

Jezdzilem caly czas na takich odcinkach do roboty.wczesniej spalanie wynosilo ok 15 l-16 l lecz nie byla to ekonomiczna jazda.spalanie roslo stopniowo a nie nagle.
 
 
Remington 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 03-12-2013, 16:36   

A z np 2.4gdi lub 2.5 do 2.0 podpasuje sonda ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.