Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrusznik padł - szukam drugiego.
Autor Wiadomość
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-02-2011, 21:29   Rozrusznik padł - szukam drugiego.

Witam,
wczoraj padł mi rozrusznik - szukam nowego. Czy ktos sie orientuje gdzie we Wroclawiu można kupić najlepiej od ręki - bo auto stoi:(

Będę wdzięczny.

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 06-02-2011, 14:31   

A nie lepiej go obejrzeć i wymienić bendiks/ szczotki ? kolejna używka też może paść.
Jakie są objawy "padnięcia" ?. Klika czy nie ma żadnej reakcji, jeśli jest całkiem głucho to może przekaźnik zakordował albo przewody przy rozruszniku ?
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-02-2011, 17:25   

OK - kilka detali:
Silnik rozrusznika się kręci ale nie napędza koła zamachowego - okazało się, że padł popularny "bendix". Rozebrałem - okazało się, że oprócz tego to jeszcze połamana jest zębatka przekładni planetarnej. Oczywiście do naprawy - ale potrzebuje drugi na "już" bo auto musi jeździć;)

Wydaje mi się, że ten będzie pasował (auto to Sigma 12V w manualu):
http://allegro.pl/nowy-ro...1421371668.html
Jeśli się mylę, dajcie znać.

Pozdrawiam
S.

[ Dodano: 07-02-2011, 12:04 ]
Kupiłem ten z Allegro - skusiła mnie cena i gwarancja.

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 07-02-2011, 18:18   

Napisz czy oby pasuje :)
Będzie dla potomnych.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-02-2011, 18:45   

Hej.
Podsumowując - jak poprzednik napisał niech będzie dla potomnych:
Rozrusznik z powyższego linku pasuje 1:1. Po oględzinach od oryginalnego różni się tylko brakiem napisu: Mitsubishi.
Reszta tak samo - nawet odlew wygląda tak samo.

Oczywiście śruby, przyłącza elektryczne: pasują 1:1.

Auto: Sigma 12V Wagon w manualu, 94 rok.
Po montażu auto kręci dużo łatwiej - stary był zniszczony i widocznie były duże opory na tulejkach.

Oby długo posłużył;)

Pozdrawiam razem z ożywionym autem.
Slawek
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-02-2011, 11:15   

Oby długo posłużył ;)
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 26-11-2013, 17:07   

Witam, pojawił się kolejny problem. Gdy rano odpalałem rozrusznik męczył się z rozkręceniem silnika, wyglądało to jakby akumulator był słaby. Po południu sytuacja się powtórzyła, z tym że jeszcze ciężej kręcił. Jak dojechałem do domu chciałem poprawić auto na chodniku i Sigmucha już nie zapaliła. Po przekręceniu kluczyka słychać jak rozrusznik coś tam cicho mruczy, przypomina to odpalanie z rozładowanym akumulatorem tylko że zmierzyłem napięcie na klemach i pokazuje 12,4V. Co tu robić? Szczególnie, że zestaw kluczy i kawałek chodnika to cały mój warsztat :doubt:
_________________
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 26-11-2013, 18:14   

U znajomego ostatnio pękło mocowanie wrzeciona w 12v. Pomogła wymiana na inny z 24v.
Jak się okazało pasują mimo różnic w gabarycie.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
syski 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi sigma 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2012
Posty: 20
Skąd: Wojnicz
Wysłany: 26-11-2013, 21:25   

cóż doradzić, wymiana, zwrócić uwagę żeby nie był skorodowany , bo zwykle jest to oznaka przegrzania i farba odpada, w 12tkach jest więcej miejsca pod maską , powinieneś dać radę wymienić na chodniku,ja przynajmniej jak stary jestem ale bym sobie poradził, oczywiście kilka cegieł czy klocków potrzeba do podłożenia,zestaw kluczy a w zasadzie 12mm wystarczy


http://allegro.pl/rozrusz...3740155078.html

tutaj taki do 100pln, co jest dobrą ceną,
pozostaje życzyć powodzenia i ciepło się ubrać :)
 
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 26-11-2013, 21:35   

painkiller napisał/a:
Witam, pojawił się kolejny problem. Gdy rano odpalałem rozrusznik męczył się z rozkręceniem silnika, wyglądało to jakby akumulator był słaby. Po południu sytuacja się powtórzyła, z tym że jeszcze ciężej kręcił. Jak dojechałem do domu chciałem poprawić auto na chodniku i Sigmucha już nie zapaliła. Po przekręceniu kluczyka słychać jak rozrusznik coś tam cicho mruczy, przypomina to odpalanie z rozładowanym akumulatorem tylko że zmierzyłem napięcie na klemach i pokazuje 12,4V. Co tu robić? Szczególnie, że zestaw kluczy i kawałek chodnika to cały mój warsztat :doubt:


Pewnie manual ? akurat mam 2 rozruszniki do automatu :)
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 27-11-2013, 07:50   

Tak, manual 12v. Ten z allegro będzie odpowiedni? Bo starego jeszcze nie wymontowałem i nie wiem jak wygląda a na aukcji nie napisali a wiem, że Pajero Sport miał silniki 24v
_________________
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-11-2013, 10:17   

Jesteś pewien że rozrusznik? Czasem stacyjka potrafi się zepsuć i nie puszcza prądu w pozycji ST - spróbuj podpiąć rozrusznik bezpośrednio.


PS.
Ja mam 3ci rozrusznik do automatu ;-)

Możliwe, że różnią się tylko częścią która ma kontakt z kołem zamachowym.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-11-2013, 11:38   

lukasz12 napisał/a:
Jesteś pewien że rozrusznik?

Przerabiałem temat rozrusznika w ubiegłym tygodniu. Identyczne objawy jak opisuje painkiller. Najprawdopodobniej skończyły się tulejki lub szczotki w rozruszniku. Tak na marginesie, niby wymiana rozrusznika jest banalnie prosta, ale bez odpowiednich kluczy wymiana będzie upierdliwa. Same płasko-oczkowe klucze 12 i 14 mogą doprowadzić do frustracji. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
painkiller 
Forumowicz


Auto: Outlander + Sigma 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 434
Skąd: wRock
Wysłany: 27-11-2013, 12:40   

Sytuacja przedstawia się tak: gdzieś miesiąc temu (zaraz po wymianie pompy od wspomagania) kilka razy rozrusznik nie chciał zaskoczyć tak jak by padł bendiks (obracał się bez kręcenia silnikiem), dopiero po drugiej próbie startował się normalnie. Więc już byłem przygotowany na naprawę. Świrował dwa może trzy dni pod rząd i przestał a potem zdążyłem już o tym zapomnieć. No i wczoraj w dwóch podejściach umarł całkiem. Słychać tylko takie brzęczenie jakby próbował kręcić ale miał za małe napięcie więc podejrzewam szczotki. Najgorsze jest to, że (pomijając już moje lenistwo) ciężko będzie cokolwiek zdziałać na chodniku w taką pogodę gdy już o 16 robi się ciemno :?
_________________
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 27-11-2013, 13:39   

W Szczecinie mam miejsce, gdzie za 20 zł za pierwszą godzinę i za 10 za każdą kolejną dostaje ciepłe pomieszczenie z podnośnikiem, kompresorem i stołem warsztatowym z imadłem i elegancko można sobie tam działać w zimę. Na pewno u Ciebie też będzie coś podobnego
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.