 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Najdroższy samochód świata |
Autor |
Wiadomość |
skaja [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2007, 22:38 Najdroższy samochód świata
|
|
|
W swoim czasie wygrał dwa wyścigi Grand Prix i rozwijał prędkości, jakich nie udawało się przekroczyć potem przez dziesiątki lat. Teraz ten samochód wyścigowy, zaprojektowany jako symbol nazistowskiej dominacji, może ustanowić nowy rekord – jako najdroższy samochód na świecie.
Oczekuje się, że liczący ponad cztery i pół metra długości Auto Union D z 1939 roku osiągnie na aukcji w paryskim oddziale Christie’s cenę około 6 miliona funtów. To więcej niż dotychczasowy rekord, wynoszący 5,5 miliona funtów, tyle bowiem 20 lat temu zapłacono w Royal Albert Hall za Bugatti Royale z 1931 roku. Pojawienie się Auto Union D na aukcji jest zasługą zapalonego kolekcjonera, który wyśledził dwa takie egzemplarze w Rosji, dokąd zostały wywiezione po wojnie, oraz pewnego specjalisty od restaurowania starych samochodów z Sussex.
Geneza auta sięga lat 30., kiedy to Adolf Hitler dał dwóm firmom, Auto Union i Mercedes-Benz, środki na rozpoczęcie produkcji samochodu wyścigowego, który stał się potem znany jako Srebrna Strzała. Autorem rewolucyjnego projektu był austriacki inżynier Ferdinand Porsche.
Obie firmy spełniły marzenie führera o dominacji Niemców w wyścigach Grand Prix. Srebrne Strzały wygrywały większość tych zawodów od 1934 roku i ustanowiły rekordy, które miały przetrwać kilkadziesiąt lat, osiągając prędkość 300 kilometrów na godzinę w 1937 roku i ponad 400 podczas próby szybkościowej. Każdy taki samochód miał trzylitrowy silnik o mocy 485 koni. Mocą dorównały im dopiero produkowane na początku lat 80. samochody Formuły 1 z turbodoładowaniem.
W 1937 roku Porsche otrzymał od Hitlera Niemiecką Nagrodę Państwową w dziedzinie Sztuki i Nauki, jedno z wyróżnień najrzadziej przyznawanych w Trzeciej Rzeszy. Syn Ferdinanda, Ferry, zajął się projektem legendarnego Porsche 356.
W 1939 roku, kiedy nad Europą gromadziły się już wojenne chmury, Włoch Tazio Nuvolari zdobył wystawianym obecnie na sprzedaż autem zwycięstwo w Grand Prix Jugosławii, a Herman Muller w Grand Prix Francji.
Pod koniec wojny wozy ekipy Auto Union, ukryte podobno w jednej z kopalni w Niemczech, znalezione zostały przez Rosjan, którzy zabrali je do Związku Radzieckiego, by tamtejsi inżynierowie mogli przyjrzeć się technologiom użytym w budowie tych aut.
Na początku lat 70. Paul Karassik, amerykański kolekcjoner samochodów podczas pobytu w Polsce usłyszał pogłoski, że za „żelazną kurtyną” można znaleźć sławne wyścigówki Auto Union. Karassik, który urodził się w Serbii, ale wyjechał do Ameryki i po wojnie przyjął amerykańskie obywatelstwo, rozpoczął trwające 10 lat poszukiwania wozów Auto Union i innych klasycznych modeli. W 1982 roku podczas wycieczki do Rosji urwał się swemu przewodnikowi i spotkał z dawnym znajomym z rosyjskiej szkoły wojskowej w Serbii, Olegiem Tołstojem, prawnukiem autora „Wojny i pokoju”.
Karassik został przedstawiony przez Tołstoja rosyjskim kolekcjonerom samochodów i w końcu znalazł dwa rozebrane na części wozy wyścigowe, po czym przemycił je na Florydę, przez Helsinki i Nowy Jork, pod podłogą samochodu kempingowego Mercedes-Benz. Karassik miał części, ale chciał odtworzyć cały pojazd. Poradzono mu, by skontaktował się z firmą Crosthwaite & Gardiner mającą siedzibę w wiosce Buxted we wschodnim Essex, zajmującą się od początku lat 90. restaurowaniem samochodów Bugatti.Dick Crosthwaite, założyciel i szef firmy wybrał się na Florydę i ku swemu zaskoczeniu zobaczył jeden kompletny zestaw części oraz drugi silnik i wystarczającą ilość duplikatów części oryginalnych, by złożyć dwa samochody zbudowane pierwotnie w 1938 i 1939 roku.
Jeden egzemplarz kupiła firma Audi. Drugi, zwycięzca Grand Prix Reims i Belgradu, trafił do Abby Kogana, brazylijskiego kolekcjonera mieszkającego w Monako. To właśnie samochód Kogana znajdzie się na aukcji.
Rzecznik paryskiego oddziału domu aukcyjnego Christie’s powiedział: „Auto Union z 1939 roku może z powodzeniem pobić dotychczasowy rekord. Jest ciekawsze niż Bugatti Royale, skądinąd fantastyczne, ale Auto Union ma wszystko. To ostatnia, najszybsza i najnowocześniejsza wersja tego modelu. Ma za sobą nie tylko zwycięstwa w Grand Prix w 1939 roku, ale też całą historię ocalenia i odrestaurowania, dzięki której jest to samochód absolutnie wyjątkowy”.
Cztery zachodzące na siebie koła na znaczku Auto Union odpowiadają czterem firmom: Horch, Audi, DKW i Wanderer. Ostatecznie całe konsorcjum przyjęło nazwę Audi i zachowało dawny emblemat. |
|
|
|
 |
Piospi
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance 03' 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 268 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-01-2007, 14:06
|
|
|
słyszałem na Discovery, że obecnie najdroższy samochód na świecie to Rolls-Royce Silver Ghost z 191?-192? i kosztuje 50 milionów dolarów |
_________________ 三菱自動車工業株式会社 |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2007, 23:11
|
|
|
Piospi napisał/a: | słyszałem na Discovery, że obecnie najdroższy samochód na świecie to Rolls-Royce Silver Ghost z 191?-192? i kosztuje 50 milionów dolarów |
dziekuje bardzo bo za te pieniadze to mam tyle super aut ze codziennie jezdze innym przez kilka tygodni |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 22-01-2007, 00:35
|
|
|
Za 50mln $ to można mieć wszystko co tylko się chce bo sam procent w najgorszym banku da co najmniej EVO co miesiąc. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
skaja [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2007, 16:58
|
|
|
Karwoś napisał/a: | Za 50mln $ to można mieć wszystko co tylko się chce bo sam procent w najgorszym banku da co najmniej EVO co miesiąc. |
taka prawda ale kto ma na takie auto to ma i w banku niezła sume |
|
|
|
 |
Doniu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2007, 23:21
|
|
|
No a w Polsce można kupić coś takiego
Hmmm, jak na polskie warunki finansowe to tez niezła sumka |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-01-2007, 09:01
|
|
|
eeech... tyle kasy moze i na waciki by starczylo |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
skaja [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 15:44
|
|
|
Doniu
niezłą fure znalazłeś ale czy jest sens wydawać tyle kasy na jakiekolwiek auto Nie sądze |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2007, 18:41
|
|
|
Doniu napisał/a: | No a w Polsce można kupić coś takiego
Hmmm, jak na polskie warunki finansowe to tez niezła sumka |
Myślełem o kupnie tego, ale jest za niski i nie wjade do garazu, więc odpada. Kupiłem Mitsubishi, Mitsubishi Motors Corporation |
|
|
|
 |
|
|