Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ: Wymiana oleju w skrzyni A/T tiptronic.
Autor Wiadomość
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 10-02-2009, 00:49   FAQ: Wymiana oleju w skrzyni A/T tiptronic.

Oto krótka instrukcja obsługi wymiany oleju w skrzyni INVECS, którą mamy w naszych VR4:

Potrzeba:
10 do 15 litrów oleju do skrzyń INVECS (np. Castrol Transmax Z, lub Amsoil ATF), przy czym 10 litrów to absolutne minimum!
Klucz płaski 17mm
Kombinerki
Śrubokręt krzyżak
Klucz nasadkowy 10mm
Klucz do filtrów olejów
Asystent :rolleyes:


1. Przejechać się z 2-3km i podgrzać olej w skrzyni, przy okazji wachlując dźwignią przez wszystkie pozycje.

2. Zaparkować i wyłączyć silnik w pozycji N.

3. Podnieść lekko na podnośniku przód i zdjąć koło przednie od strony - kierowcy w Polsce, i pasażera w UK, obniżyć auto do normalnego poziomu i podeprzeć na "klocku".


4. Podstawić miskę i odkręcić korek spustowy. Uwaga, na zdjęciu koło jest nie odkręcone, ale zdjęcie koło znacznie ułatwia dostęp do zapieczonej śruby. Śruba spustowa 17mm.




5. Jak już ścieknie, to wlać jeszcze 1 litr czystego oleju na przepłukanie. Poczekać aż ścieknie ta dolewka (powinna być różnica w kolorze). Następnie oczyścić śrubę spustową z opiłków na magnesiku i zakręcić ją z powrotem.

6. Następnie wlewamy taką samą ilość nowego oleju jak nam ściekło starego do miski. Zawyczaj jest to ok. 4 - 5 litrów. Można wlać posługując się lejkiem:


I W TYM MOMENCIE 90% ASO UWAŻA ŻE WYMIANA ZAKOŃCZONA :badgrin:
Niestety nie ma tak różowo.

7. Należy teraz rozpiąć układ chłodzenia oleju ze skrzyni, bo będziemy robić tzw. dynamiczną wymianę.
Rozpinamy rurke w tym miejscu:

Na zdjęciu wyciągnięty aku do celów poglądowych i w celu łatwiejszego dostępu do klipsów mocujących kawałek gumowego węża. By uniknąć rozpinania aku, można po kolei:
- zdemontować grill
- zdemontować rurę wlotu do filta powietrza
- wyciągnąć reflektor
- poluzować mocowanie aku i je cofnąć o kilka cm do tyłu
- zdemontować wąż gumowy idący od "dump valve" (to by później mieć dostęp do filtra skrzyni)

8. Do rozpiętej rurki (uwaga na "walkę" z klipsami mocującymi przewód gumowy :wink: ), podłączamy kawałek hm... węża ogrodowego:


9. Drugi koniec węża lokalizujemy w jakimś wiadrze

10. Wszystko gotowe do wymiany.

11. Wołamy tzw. asystenta, czyli kogokolwiek, kto pomoże nam przy wymianie. Tą osobę sadzamy za kierownicą. Gotowe. Wydajemy polecenie odpalenia silnika (skrzynia w pozycji N !!!), i pozwalamy bo do maks. 50 sekund pracował silnik i wypompowywał stary olej. Krzyczymy do asystenta by zgasił silnik. Gasimy silnik. Pamiętać, by nie przekroczyć podanego czasu pracy, bo grozi to uszkodzeniem szkrzyni. Następnie uzupełniamy nowym olejem w ilości wypompowanego starego. Odczekujemy z 30 sekund, i możemy czynność z wypompowaniem starego oleju powtórzyć (maks. 50 sek. i można wię wydzierać do asystenta by lepiej słyszał :D !). Przerwać wcześniej jeśli pojawi się nowy olej wypompowywany (oznacza to, że w obiegu jest już tylko nowy olej). Uzupełnić o ilość wypompowaną.

12. Odczekać chwilę. Z powrotem połączyć rurki w układzie chłodzenia. Sprawdzić na bagnecie i uzupełnić do kreski HOT.

13. Teraz dzięki zdjętym różnym gratom, możemy się zabrać za filtr zewnętrzny skrzyni. Lokalizacja:


14. Tu niezła rzeźba z dostępem, dlatego polecam klucze do odkręcania filtra tzw. nasadowe, które można przez przedłużkę użyć z grzechotką 1/2 lub 3/8, coś takiego:


15. Wymieniamy filtr (nie zapomnieć go napełnić...)

16. Skręcamy wszystko z powrotem:
- orurowanie
- dolot powietrza
- lampa
- aku
- grill

17. Odpalamy auto (skrzynia na N) na chwilę i sprawdzamy poziom oleju, uzupełniamy ewentualny brak.

18. Bierzemy auto na krótką przejażdżkę by skrzynia miała możliwość pracy w każdym przełożeniu, następnie znowu sprawdzamy poziom oleju i uzupełniamy.

Jak wyszło bez rozwalenia skrzyni to możemy zaparkować auto i udać się na zasłużonego browca
:occasion5:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
Ostatnio zmieniony przez swinks_UK 30-06-2011, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adaxo 
Mitsumaniak


Auto: EC5W
Kraj/Country: UK
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 200
Skąd: Manchester
Wysłany: 05-03-2009, 12:21   

Bardzo pomocna instrukcja :wink: , mam tylko jedno pytanie a mianowicie gdzie jest wlew oleju? wlewamy przez ta rurke w ktorej normalnie jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju?? czy gdzies indziej jest jakis wlew?? aa i jeszcze jedno jak i kiedy sprawdzic poziom po wymianie (zimny, cieply, jezdzic czy nie, jesli tak to mniej wiecej ile mil/km)
Co prawda moje auto to narazie nie VR4 tylko Galant V6, ale z tiptronicem wiec chyba nie ma jakies wielkiej roznicy w sposobie wymiany ATF :?:
_________________
Moja pasja http://www.clubvr4.com/fo..._vehicle&id=552
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-03-2009, 23:03   

Wlew to ta sama rurka co z bagnetem.

Poziom mierzymy na chodzącym ciepłym silniku w pozycji N. Poziom ma wskazywać HOT.

Instrukcja jest podobna do Galanta EAxx z Tiptronic, jednak rozpinanie obwodu chłodnicy oleju jest w innym miejscu - tu odsyłam do instrukcji Bartka w dziale Warsztat FAQ.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2009, 07:36   

W VR też można rozpiąć tam gdzie w mojej instrukcji..... w EA nie ma dostępu do połączenia, któe
re pokazałeś....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-03-2009, 11:48   

Wiem Bartku, ale to nasze jest wygodniejsze :wink: .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2009, 12:18   

Czy ja wiem.... w "moim" miejscu obywasz się bez dodatkowej rurki, cybantów itp... odpinasz, rurkę kierujesz do butelki i jazda......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 06-03-2009, 13:42   

Ale trzeba się schylić !!!
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2009, 22:27   

swinks_UK napisał/a:
15. Wymieniamy filtr (nie zapomnieć go napełnić...)

male pytanko kwestii technicznej jak po napelnieniu filtra olejem przykrecic go nie rozlewajac tego co zalalismy :?: przeciez filtr jest przykrecany gwintem do dolu
...w momencie obracania go oprocz tego ze ubabramy skrzynie to wszystko sie z niego wyleje prawie (tak na chlopski rozum) bo nikt nie jest szybszy w obracaniu i przykrecaniu filtra niz bezwladnosc samego oleju
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 29-06-2009, 22:49   

Wyleje się trochę, ale większość zostanie w filtrze.
A jak chcesz mieć czyściutko to nie musisz tego robić. :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 06-01-2014, 13:01   

swinks_UK, ekstra klarowny opis. Będę wymieniał chłodnicę więc zmienię także olej w skrzyni. Teraz już wiem jak ;)

Mam pytanie co do filtra oleju, planuję kupić w ASO, o jaki filtr prosić?
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 07-01-2014, 11:36   

Filtry zewnętrzne do skrzyni tiptronic'a to:
Mitsu:
MD752072

Zamienniki:
MTW59
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 20-02-2014, 22:48   

swinks_UK napisał/a:
Filtry zewnętrzne do skrzyni tiptronic'a to:
Mitsu:
MD752072

Zamienniki:
MTW59


Prawie strzeliłeś mi w kolano ;)


Pojechałem do ASO w sprawie zakupu filtra do skrzyni (olej stoi już od miesiąca). Dlaczego ASO a nie zamiennik? Ano dlatego, że to prawdopodobnie pierwsza i ostatnia zmiana oleju w tej skrzyni biegów - przynajmniej pod moimi rękoma - lepiej więc zainwestować w oryginał.. Przemiły pan powiedział mi, że bez VINU nic nie załatwię. Wyjaśniłem mu, że będzie konflikt ponieważ auta nie były robione na EU. Na szczęście Wookash zaopatrzył mnie w Oryginalną książkę serwisową z Japonii. Znalazłem tam "krótki" VIN i podesłałem go mailem do pana z ASO. W odpowiedzi otrzymałem taką wiadomość:
Cytat:
Witam
Po nr VIN Mitsubishi wskazało na jeden filtr wewnętrzny koszt 745,61 zł

brutto, proszę o informację czy fizycznie jest też filtr zewnętrzny?
Pozdrawiam(...)


Zdębiałem, powaliła mnie cena i to, że nie ma zewnętrznego filtra - czym się różni VR4 od Legnuma? - pomyślałem.

Dopiero wczoraj znalazłem czas, ażeby poszukać owego filtra... Znalazłem miejsce na filtr, bardzo ładnie zaślepione, co widać na załączonych fotografiach:



(zbliżenie)

Nie mam pretensji - żeby to było jasne!

Mam za to pytanie, dlaczego nie mam filtra :roll: Ma ktoś jakiś pomysł?
Kolejna sprawa, czy wymieniać filtr wbudowany? 745,61zł to spora kwota.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-02-2014, 23:13   

jAZZMAN napisał/a:
Mam za to pytanie, dlaczego nie mam filtra :roll: Ma ktoś jakiś pomysł?
Kolejna sprawa, czy wymieniać filtr wbudowany? 745,61zł to spora kwota.


Skrzynia poiliftowa posiada filtr wewnętrzny , jego wymiana przewidziana tylko w przypadku naprawy i remontu skrzyni biegów. Ogólnie filtr dożywotni , osobiście już 3 raz wymieniam w skrzyni olej i żadnych oznak złej pracy , wiec bez obaw :wink:
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 21-02-2014, 00:02   

deejay, dziękuję, Danino powiedział mi to samo ;)

Tak więc będzie zmiana oleju w skrzyni bez ruszania filtra.

Dziękuję ;)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Kilobajt 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6 '99 A/T [EA5A]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 15
Skąd: okolice Opola
Wysłany: 22-02-2014, 12:35   

Czy procedura, wymiany oleju AT, opisana w tym wątku o VR4 jest taka sama dla skrzyni w 2.5V6 99 rok tip-tronic?? Dzięki!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.