Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza
Autor Wiadomość
swistako
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 20:53   [1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza

Mam problemy z ogrzewaniem w Cari.
1. Słabe ogrzewanie w kabinie. Poprawia sie przy wyższych obrotach, ale jak temperatura spadła do -10 to nie było rewelacji.
2. Nawet jak mam włączone ogrzewanie na max to leci mi gdzieś z okolic popielniczki zimne powietrze. Dziwne że jak przełącze na obieg wewnętrzny to problem znika.

Co do pierwszego problemu to jakoś narazie przeżyje ale ten nadmuch zimnego to jest bardzo dokuczliwy.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-01-2008, 20:57   

Uszkodzony termostat?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-01-2008, 21:01   

a plyn w ukladzie chlodzenia masz ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
swistako
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 21:19   

tak, mam płyn w zbiorniczku. Jest troche powyzej max ale tak było i jest od kupna samochodu 3 miesiace temu.
Co do termostatu to jest to rozumiem ze on moze byc winny slabego grzania ale to zimne powietrze ktore leci spod popielniczki chociaz z nawiewu leci ciepłe jest dla mnie dziwne.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-01-2008, 08:13   

Jeśli lewe kółko przy górnym nawiewie na konsoli środkowej nasz skręcone na max w dół i nadal leci zimne środkiem to ani chybi tylko coś ci się poodpinało w sterowaniu tymi wlotami.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
maciek330
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2008, 08:47   

Jeżeli problem nadal występuje, proponuję uzupełnić płyn w chłodnicy poprzez korek wlewu. W czasie gdy w układzie chłodniczym brakuje znacząco płynu, napełnianie przez zbiorniczek nie działa.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-01-2008, 09:48   

Byle by dolewać na zimnym układzie bo odkręcenie korka chłodnicy na gorąco skończy się poparzeniami nierozważnego osobnika. Dodatkowo można odkręcić śrubkę odpowietrzająca układ - jest na metalowym kolanku po prawej stronie silnika od przodu patrząc tam także jest termostat i wtedy dolewać do chłodnicy aż przestaną przez to odpowietrzenie wychodzić bąbelki powietrza. Potem zakręcić dobrze śrubkę, zakorkować chłodnicę i do zbiorniczka dolać tyle by stan na zimno był do kreski max.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
karmazyn33 
Nowy Forumowicz

Auto: mazda 323f (BJ), 1,5Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Starachowice
Wysłany: 10-02-2012, 19:21   

A co możne być jak podczas jazdy ogrzewanie działa dobrze tzn leci ciepłe powietrze , a po zatrzymaniu sie na wolnych obrotach zaczyna leciec chłodne powietrze.Dotyczy to carismy 1.8 GDI z 98r , z klima. Niewiem jaka to klima reczna czy automat ale włącza sie jakiś przycisk i jakas sniezynka sie zaświeca, tak mi wytłumaczył kolega którego jest auto.

Czy może być zapowietrzony układ i jak tak to gdzie jest odpowietrznik, czy może odpowietrzanie jest samoczynne?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-02-2012, 20:39   

Układ chłodzenia w tym aucie odpowietrza się sam, moim zdaniem do wymiany w tym przypadku jest termostat, nawet jeśli wskaźnik temperatury pokazuje prawidłowe wartości.
 
 
karmazyn33 
Nowy Forumowicz

Auto: mazda 323f (BJ), 1,5Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-02-2012, 09:50   

A czy da się jakoś sprawdzić czy termostat jest dobry lub uszkodzony ?i ewentualnie w którym miejscu szukac tego termostatu?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2012, 10:08   

po objawach np. długo się grzeje, na trasie temperatura nie utrzymuje się równo, tylko się waha, maleje,itp.

po powiedzmy 2-3km jak się węże chłodnicy robią oba ciepłe też może wskazywać na termostat,
 
 
 
karmazyn33 
Nowy Forumowicz

Auto: mazda 323f (BJ), 1,5Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-02-2012, 10:29   

ok. dzięki a który wężyk powinien być ciepły a który zimny , górny czy dolny, jak to z tymi wężami jest?


Znalazłem na waszym forum też ,że można sprawdzić termostat poprzez wrzucenie go do gorącej wody i powinien się otworzyć a jak woda przestygnie powinien sie zamknąć , dobra to technika sprawdzenia termostatu?- i gdzie szukać termostatu w silniku 1.8 GDI 98r
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-02-2012, 10:39   

karmazyn33 napisał/a:
dobra to technika sprawdzenia termostatu?-
Dobra.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-02-2012, 11:36   



tu masz termostat, na tą strzałkę nie patrz.

tylko, żeby go wrzucić do wody to musisz rozebrać, a jak rozbierzesz to już lepiej go wymienić.
 
 
 
karmazyn33 
Nowy Forumowicz

Auto: mazda 323f (BJ), 1,5Pb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 16
Skąd: Starachowice
Wysłany: 11-02-2012, 13:17   

dzięki serdeczne za wszelkie info , teraz bedzie łatwiej usunąć wade
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.