Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] Opinia na temat OII z silnikiem 2,2 MIVEC 177K
Autor Wiadomość
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2012, 12:18   [II 2.2 DID] Opinia na temat OII z silnikiem 2,2 MIVEC 177K

Witam wszystkich posiadaczy Outlanderów. Jestem właścicielem OII w jasnej skórce z nowym silnikiem diesla 2,2 MIVEC. Po 6 miesiącach i 7600 przejechanych kilometrach powiem tak iż silnik jest super. Jest cichy i ma duże przyśpieszenie. Jedynym mankamentem jest skrzynia biegów. ma bardzo krótkie przełożenia z 1 natychmiast na 2, 3 i 4. Samochód uwielbia jeździć na 5 i 6 biegu. Trzeba sie namachać lewarkiem zmiany biegów szczególnie w mieście. Szkoda że nie mam automatycznej skrzyni biegów. A poza tym autko jest bardzo fajne. Mam porównanie z nową BMW X3 w automacie, którą na co dzień jeździ moja żona a czasami i ja. Outlander jast samochodem dla faceta. natomiast BMW X3 to autka dla kobietki, jest perfekcyjnie dopracowane, eleganckie. Ale nasze outlandery sa znacznie większe w środku, przestrzeń bagażowa olbrzymia no i dodatkowa ławeczka którą już przetestowałem.
W BMW X3 bagażnik jest mały, zbyt mały na długie wyjazdy np w Alpy
Reasumując w outlanderze w porównaniu z X3 brakuje mi tylko i wyłącznie automatycznej skrzyni biegów.

Pozdrawiam
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-01-2012, 18:09   

1- musi być krótka aby auto przyzwoicie zachowywało się w terenie .Przecież to 4X4 :lol: ponadto z pozostałymi spostrzeżeniami zgadzam sie na 100%
_________________

 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 12-01-2012, 13:41   

Witam,

Również jestem właścicielem takiego OII z tym silnikiem od trzech miesiecy. Z moich obserwacji dochodzi jeszcze jedna niedogodność.
W przypadku chęci szybkiej zmiany biegów w zakresie 1-3 zaobserwowałem, że ja mam już wciśnięte sprzęgło i wrzucony nowy bieg a silnik jeszcze nie zareagował na odpuszczenie pedału gazu (ma wysokie obroty). Efekt jest taki, że odgłos silnika sprawia wrażenie jakby jechał początkujący kierowca. Mam wrażenie, że silnik zbyt późno reaguje na odpuszczenie gazu (słyszalne jest tzw. wycie auta na sprzęgle).

Czy macie podobne odczucia przy szybkiej zmianie biegów?

Pozdrawiam.
 
 
loczek 
Forumowicz

Auto: OutlanderII 2,2DID177KM,manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-01-2012, 16:25   

witam serdecznie.

Rzeczywiście w moim aucie występuje identyczny problem. Przy zmianie biegów z 1 na 2 na 3 obroty silnika sa troszeczkę za duże. Silnik faktycznie reaguje z małym opóźnieniem. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi ale może powinniśmy zainteresować tym problemem dilera auta. Poruszę ten problem podczas pierwszego przeglądu.

Pozdrawiam
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 12-01-2012, 19:45   

Wydaje mi się, że ta dolegliwość to tzw. międzygaz. Mocno rozpowszechniony w silnikach benzynowych z systemem MIVEC. Skoro wasze diesle też mają ten system (poraz pierwszy w dieslu "cywylnym") to widocznie producent tak to sobie zaplanował. Chodzi prawdopodobnie o to, aby przy wyższych prędkościach obrotowych, przy zmianie biegu, nie generować nadmiernych szarpnięć w układzie sprzęgło - skrzynia - półosie. Ale niech to wyjaśnią spece.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-01-2012, 08:34   

A już myślałem, że to tylko mój egzemplarz ma tą niedogodność. Ja również zapytam o to na przeglądzie ale dopiero za kilka miesięcy - mam jeszcze do przejechania 10tyś km.

Wynik pogadanki oczywiście przedstawie na forum.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-01-2012, 10:14   

I kolega @Trik ma rację. ten między-gaz jest na każdym biegu zauważcie że gdy go dociągniesz do wyższych obrotów i wciśniesz sprzęgło to nie efekt utrzymania stałych obrotów a dodania gazu jest zauważalny (patrzcie na obrotomierz). Samochód sam dodaje gazu. Jeśli wam to nie odpowiada zmieniajcie szybciej biegi wówczas nie ma między-gazu, sposób sprawdzony. A co do silnika zgadzam się z opiniami. gdzieś w okolicach sylwestra jeździłem miśkiem ojca (traktor) i myślałem że zgaśnie podczas jazdy. Niesamowicie głośny silnik, słabo to to się zbiera (brak railart-a) ale przede wszystkim głośna praca silnika.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Beduin 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.2D MiVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-03-2012, 19:44   

Witam,

Od roku śmigam 2,2 MIVEC i bardzo nie podoba mi się tryb wypalania filtra DPF. Jedyną oznaką tego procesu jest dwukrotne zwiększenie spalania (wskazywane na zegarach). Żadnej lampki, kontrolki, komunikatu czy coś w tym stylu. Jest to o tyle uciążliwe, że proces trwa ok 15', plus 3-7 min zanim silnik uzyska odpowiednią temperaturę. Jak wiemy nie każda podróż trwa więcej niż 30 min a przerwanie procesu powoduje drastyczne skrócenie żywotności filtra (proces nie jest wznawiany tylko rozpoczynany od nowa) - tak poinstruowano mnie w serwisie.
W tej sytuacji pozostaje tylko bacznie obserwować spalanie :( .

O pierwszych spostrzeżeniach pisałem w poprzednim wątku
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61805
a do wad zdążyłem się przyzwyczaić :)
_________________
Szerokiej drogi.
 
 
jan_outII 
Forumowicz

Auto: OII 2.2D Mivec 177KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-03-2012, 13:54   

Kolego Beduin opisujesz ciekawe spostrzeżenie. Ja osobiście zrobiłem tylko 6 000km i nie zauważyłem oznak wypalania DPF (to moje pierwsze auto z tym wynalazkiem).
Moi znajomi (którzy mają DPF w innych markach) opowiadali o tym, że przed wypalaniem auto będzie mułowate a proces wypalania jest głośny (inny dzwięk silnika) i dodatkowo kopci z tyłu. Mówili, że napewno zauważe ten moment.
Jak na razie ok 6 tyś km i nic. Czyżby DPF się jeszcze nie wypalał?
Również z tego co piszesz wzrost spalania jest u mnie nie zauważalny. Średnio komputer pokazuje po każdej jeździe od 6,7 do 8,0.
Zastanawiające jest to, że ręczne obliczenia pokazują zurzycie na poziomie 8-10 litrów na 100km. Też macie taką różnice w spalaniu?
Czyżby w moim przypadku jednak DPF wypalał się a ja tego nie zauważyłem?

Czy podczas wypalania DPF'a u Ciebie wzrasta spalanie chwilowe i pasek idzie na maxa przez 15'?
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 06-03-2012, 14:35   

@jan_outII procesu jest dwukrotne zwiększenie spalania (wskazywane na zegarach).

@Beduin
A to zapytaj kolegów z czystego DiD-a czy nie mają tak że gdy sie zapali silnik to pokazuje duże spalanie. to nie dolegliwość MIVEC-a a Mitsubishi.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 06-03-2012, 15:42   

borsak1 napisał/a:
@jan_outII procesu jest dwukrotne zwiększenie spalania (wskazywane na zegarach).

@Beduin
A to zapytaj kolegów z czystego DiD-a czy nie mają tak że gdy sie zapali silnik to pokazuje duże spalanie. to nie dolegliwość MIVEC-a a Mitsubishi.
W 2.2 HDI mozna poznac proces wypalania filtra poprzez zapach spalonej gumy na postoju z okolic wydechu. W moim bylym smierdzial tak srednio co 5-10tys km. Roznicy w spalaniu nie zaobserwowalem podczas wypalania filtra.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Beduin 
Forumowicz

Auto: Outlander Intense 2.2D MiVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2012, 07:39   

jan_outII napisał/a:

Średnio komputer pokazuje po każdej jeździe od 6,7 do 8,0.
Zastanawiające jest to, że ręczne obliczenia pokazują zurzycie na poziomie 8-10 litrów na 100km. Też macie taką różnice w spalaniu?

Jest tak samo. Po zatankowaniu do pełna i zmierzeniu dystansu wychodzi ok 1l więcej na 100km - tak się dzieje przy jeździe na krótszych dystansach. Podczas wielogodzinnej jazdy autostradowej różnica jest niezauważalna.

jan_outII napisał/a:


Czyżby w moim przypadku jednak DPF wypalał się a ja tego nie zauważyłem?

Czy podczas wypalania DPF'a u Ciebie wzrasta spalanie chwilowe i pasek idzie na maxa przez 15'?


Pasek nie idzie na maksa. Zauważyłem, że podczas "hamowania silnikiem" lub jazdy na luzie pasek spalania chwilowego jest w okolicach 6-7 l.

Przez niecały rok przejechałem ok 16kkm. Pierwsze zauważone wypalanie po ok 8kkm, drugie po 12kkm.

borsak1 napisał/a:

A to zapytaj kolegów z czystego DiD-a czy nie mają tak że gdy sie zapali silnik to pokazuje duże spalanie. to nie dolegliwość MIVEC-a a Mitsubishi.


Tak jest ale akurat w tym przypadku nie ma to nic wspólnego.
_________________
Szerokiej drogi.
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2012, 09:38   

mitsu00 napisał/a:
W 2.2 HDI mozna poznac proces wypalania filtra poprzez zapach spalonej gumy na postoju z okolic wydechu. W moim bylym smierdzial tak srednio co 5-10tys km. Roznicy w spalaniu nie zaobserwowalem podczas wypalania filtra.


Jest jeszcze kilka innych ciekawych objawów wypalania DPF:

1. Silnik inaczej pracuje - odgłos jest bardziej basowy i bardziej słychać klekotanie na niskich obrotach.
2. Cały czas działa wentylator chłodnicy.
3. Włącza się samoczynnie (!) ogrzewanie tylnej szyby. Nie świeci się dioda, ale szyba jest ciepła. Nie da się go wyłączyć aż do zakończenia wypalania.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-03-2012, 09:45   

Z tym ogrzewaniem tylnej szyby to taki przyspieszony prima-aprilis?
bonito
 
 
venglin
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2012, 09:48   

bonito napisał/a:
Z tym ogrzewaniem tylnej szyby to taki przyspieszony prima-aprilis?
bonito


Ależ skąd. Tak jest w 2.2 HDI, nie wiem czy w 2.2 MIVEC również. Użytkownicy Citroena i Peugeota z silnikami HDI to samo zauważyli na forach. Tu masz przykład:

http://www.206club.net/ar...hp/t-51674.html

W Volvo to samo:

http://volvoforum.pl/topi...fap-vt46373.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.