Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ECU Carisma
Autor Wiadomość
Stepek 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Serock
Wysłany: 14-10-2013, 19:38   ECU Carisma

Witam. Mam pytanie, a mianowicie czy przy wymianie sterownika w mojej Cari konieczna jest też wymiana stacyjki z immobilajzerem??
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-10-2013, 21:22   

Temat już gdzieś się przewinął ale nie będę cytował wyszukiwarki.
Jeśli trafisz na te same numery ECU nie będziesz musiał zmieniać immo tak na 90%.
Pytanie jeszcze jaka cari jaki silnik rok itp.
Ps. nie tyle stacyjka jest ważna co puszka immo i transponder jeśli chcesz zmieniać komplet.

A tak przy okazji. Widzę że to twój pierwszy post a powinieneś zacząć od tego:
http://forum.mitsumaniaki...4c6368b77bf6e91

i od tego
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
Ostatnio zmieniony przez MmzTattoo 14-10-2013, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-10-2013, 21:23   

A z którego roku masz auto bo chyba w tych od 1998r. już trzeba wymieniać sterownik silnika wraz z immobiliserem.
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 14-10-2013, 21:28   

Na pewno jak ECU ma inny numer niż twoje w aucie to musisz zmieniać komplet.
Dlaczego chcesz zmieniać ECU co się dzieje jakie są objawy?
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
Stepek 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Serock
Wysłany: 15-10-2013, 17:19   

Moja Carisma to rocznik 99 benzyna + lpg wersja chyba 99 albo 103 konie, nie wiem dokładnie ale chyba ta słabsza.

A jeżeli chodzi o objawy... Dużo by tu pisać więc przejdę do konkretów. Autko nie ma ssania przez co na zimnym nie trzyma obrotów. Wkładane były już 3 czujniki położenia przepustnicy i 2 całe przepustnice i dalej to samo. Komputer nie wykazuje żadnych błędów, wiązki wydają się być ok, czujnik przepustnicy działa bo był sprawdzany u wykazało jakieś wartości przy jej otwieraniu i zamykaniu. Nie dawno był zmieniany silnik na taki z przebiegiem 160 tys, i nic się nie zmieniło. Silniczek igła, ale martwi mnie te ssanie, a w zasadzie jego brak bo zima nadchodzi a obroty trzeba podtrzymywać.

To by było na tyle, i dlatego właśnie rozglądam się za nowym sterownikiem
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 16-10-2013, 20:44   

To masz kompa siemensa taki w czarnym plastiku.
Wymiana tylko z immo.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-10-2013, 06:20   

Można też spróbować go naprawić, może padły jakieś kondensatory co dzieje się czasem w innych modelach. Zanieś go do jakiegoś elektronika niech go przynajmniej pobieżnie bez schematu sprawdzi.
 
 
Stepek 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Serock
Wysłany: 17-10-2013, 20:40   

A jak z tą wymianą sterownika? Bo znalazłem na allegro identyczny taki jak mój o kodzie MD347228 i tam "kolega" sprzedaje bez stacyjki. I teraz nie wiem, bo co by było jak bym kupił od niego ten sterownik, to potem bym musiał dokupić stacyjkę i kluczyki. I jak bym to wszystko złożył to by odpaliło?? Bo przecież stacyjka dokupiona ma inny kod niż w ECU. Jak to jest z tym, wytłumaczcie mi ;)
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 18-10-2013, 00:36   

Stacyjka nie ma kodu, w kluczyku masz transponder od immo i to on ma kod. Przy stacyjce masz pętle immo która jest anteną i przekazuje kod transpondera do puszki immo a ta komunikuje się z komputerem.
I w twoim wypadku zostaje Ci komplet w dodatku komplet z jednego auta.
Ewentualnie naprawa sterownika o ile znajdziesz elektronika który się tego podejmie z czym może być trudno. Sam to ostatnio przerabiałem.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
Stepek 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 37
Skąd: Serock
Wysłany: 25-10-2013, 18:08   

OK, problem rozwiązany. Zakupiłem stacyjkę z immo i ECU z tym samym numerem co mój stary i to pomogło.

Jednak mam jedno ale..
Kluczyk się trochę różni od starego i przez to nie mogę zamknąć drzwi. Centralny na pilot mam odłączony, więc jeżeli go podłączę i będę chciał otworzyć drzwi starym pilotem to one się otworzą czy tam jest też jakiś "kod"?
 
 
glina 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 455
Skąd: mam to wiedzieć?
Wysłany: 25-10-2013, 18:29   

Podłącz i sprawdź siedząc W ŚRODKU AUTA :) ewentualnie opuść szyby przed sprawdzeniem
 
 
MmzTattoo 
Mitsumaniak


Auto: 2003 Eclipse GS 2.4 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 194
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 25-10-2013, 19:03   

Drzwi się otworzą ja jednak na twoim miejscu zostawiłbym starą stacyjkę i przełożył sam transponder immo tak robiłem u siebie i mam wszędzie te same kluczyki a immo mam od zestawu z komputerem.
_________________
Eclipse 2.4 03 obecnie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Carisma 1.6 97 liftback- sprzedana
 
 
PiotrekSL4 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 347
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 10-01-2014, 12:35   

Czy w ECU w Carismie wymienia się kondensatorki?
W poprzednim Mitsu, Lancer CBO 94 rok wymieniałem bo tak zalecali na forum.
Dlaczego pytam. Carisma zaczęła ciężko odpalać po nocy na zimnym silniku. Odpala po 5, 6 razie. Gdy się rozgrzeje problem jakby znikał. Poczytałem trochę na forum i zaczynam walkę od wymiany świec, filtrów od gazu, następnie wymrugam błędy. Silnik 1.6 + gaz BRC. Do tej pory od 5 lat i 100 tyś km bez problemu.
_________________
Wspomnienie...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-01-2014, 16:57   

Może wtryskami albo podciśnieniem reduktora ucieka gaz do kolektora ssącego i przy odpalaniu zalewa silnik. Możliwe, że przeciek jest na tyle mały, że jest to odczuwalne po dłuższym postoju. A czy kiedy już odpali, to wolne obroty ma normalne?
Ostatnio zmieniony przez plecho1 10-01-2014, 23:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 10-01-2014, 23:05   

Miałem podobnie gdy miałem instalacje LPI z nie sprawnymi wtryskami cały czas gaz puszczały i silnik dostawal przy odpalaniu mieszanke powietrza gazu i benzyny i odpalał za 2 lub 3 razem jak postał pare godzin. Ale warto błędy wymrugac, może to być jakis czujnik np. temperatury.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.