Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Zarejestrowanie Galanta ze Szwajcarii
Autor Wiadomość
yak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 27
Skąd: Łomża
Wysłany: 23-10-2013, 21:17   [EAx 97-04] Zarejestrowanie Galanta ze Szwajcarii

Witam,
Stoję przed wyborem kupna auta ze Szwajcarii. Zastanawia mnie co muszę zrobić aby go u nas zarejestrować. Sprawa wygląda następująco.
Samochód stoi 250km od miejsca mojego zamieszkania, nie ma przeglądu. Opłacone ma wszystko. Handlarz twierdzi ze mi pozostaje pójście do wydziału komunikacji, opłacenie tam recyklingu i rejestracja. Teraz pytanie. Przegląd przed czy po rejestracji? Jakie dokumenty są mi potrzebne żeby rejestracji dokonać (czyli co handlarz powinien mi przekazać, żeby potem nie okazało sie że nie zrobił jakiegoś tłumaczenia czy coś i kolejny koszt dla mnie)?
Pytanie bonusowe: Jakie opłaty są wymagane przy wprowadzeniu do kraju auta ze Szwajcarii? Cło? (czy ważne jest skąd samochód sprowadzony czy gdzie składany czyli Szwajcaria czy Japonia) Przyznaję się że trochę nie ogarniam tego do końca, więc chciałbym żeby ktoś wspomógł mnie swoją wiedzą.

Jeszcze jedno: Jaka jest różnica między autem z Niemiec a autem ze Szwajcarii. Czy faktycznie sprowadzenie Galanta o pojemości 2,5 litra zmusza nieskazitelnie uczciwego handlarza do trzykrotnego zaniżenia kwoty na fakturze? Jakie płyną dla niego z tego korzyści, a jakie zagrożenie dla mnie? Handlarz twierdzi że dla mnie to nie robi różnicy.
 
 
pawelt89 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford Mondeo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: WschodniaCzęśćMiasta
Wysłany: 24-10-2013, 07:18   Re: Zarejestrowanie Galanta ze Szwajcarii

yak napisał/a:
Przegląd przed czy po rejestracji?
Jakie dokumenty są mi potrzebne żeby rejestracji dokonać (czyli co handlarz powinien mi przekazać, żeby potem nie okazało sie że nie zrobił jakiegoś tłumaczenia czy coś i kolejny koszt dla mnie)?



- Przegląd przed rejestracją - ten dokument jest wymagany w Wydziale Komunikacji

- Dowód zakupu auta przez Ciebie - w tym przypadku Faktura
- Oryginalny dowód szwajcarski
- Tłumaczenie tego dowodu
- Dowód opłaty akcyzy
- Dowód opłaty recyklingu
- Polski przegląd
- W ty przypadku opłata celna -CŁO
- Opłata podatku VAT

Aha i żeby zrobić przegląd będziesz musiał posiadać tablice rejestracyjne w tym przypadku masz więcej latania bo tablice są papierowe i trzeba gonić do WK po tablice próbne.
Kosztu nie znam.

Jeśli o czymś zapomniałem proszę mnie poprawić,
Mitsumaniaki pomóżcie koledze.
 
 
MATTNATTS 
Forumowicz

Auto: v6 ];->
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 302
Skąd: Opole
Wysłany: 24-10-2013, 08:12   

Yak,co to za nieskazitelnie uczciwy sprzedawcs ze zaniza cene trzykrotnie?Nie znam takich handlarzy.
Od ceny na umowie placisz 18,3% cla powyzej 2000cm3.
O ile UC nie wezmie wartosci z eurotaxu.
W razie klopotow z autem od "nieskazitelnego" w sadzie wywalczysz 3 razy mniej.
Jak chcesz dobrego Gala wal do Czapli.
_________________

 
 
yak 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 27
Skąd: Łomża
Wysłany: 24-10-2013, 16:21   

MATTNATTS napisał/a:


Jak chcesz dobrego Gala wal do Czapli.


Może jakiś kontakt do ludzi z Czapli?
 
 
Sycior 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A & Fiat Fiorino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 152
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 24-10-2013, 21:15   

Jeśli wszystko jest opłacone ( przez opłaty rozumiem komplet dokumentów oraz tłumaczenia, tak też było w moim przypadku). Musisz opłacić recykling (około 500 zł). I z tym wszystkim do WK, gdzie otrzymasz tablice próbne (czerwone) i dopiero wtedy możesz się tym autem poruszać bo takto auto jest niedopuszczone do ruchu. I wykonać przegląd. Czerwone tablice dostaje się bodajże na miesiąc, dokładnie nie wiem bo ja zrobiłem przegląd w dniu gdy je otrzymałem i na drugi dzień je zwróciłem i otrzymałem już docelowe tablice (czarne). I dalej jest standardowo czyli dostajemy miękki dowód i czekamy na twardy ;)

Niemcy są w UE a Szwajcaria nie. Jeśli chodzi o auta z Niemiec to nie ma którejś z opłat, tylko nie wie której no i nie bawimy się z czerwonymi blachami chyba. W każdym razie jak kolega sprowadził auto z Niemiec to od razu dostał docelowe ;p
_________________
Obczaj "Kalinkę" ;)
 
 
pawelt89 
Nowy Forumowicz

Auto: Ford Mondeo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: WschodniaCzęśćMiasta
Wysłany: 24-10-2013, 22:14   

Sycior napisał/a:
Jeśli wszystko jest opłacone ( przez opłaty rozumiem komplet dokumentów oraz tłumaczenia, tak też było w moim przypadku). Musisz opłacić recykling (około 500 zł). I z tym wszystkim do WK, gdzie otrzymasz tablice próbne (czerwone) i dopiero wtedy możesz się tym autem poruszać bo takto auto jest niedopuszczone do ruchu. I wykonać przegląd. Czerwone tablice dostaje się bodajże na miesiąc, dokładnie nie wiem bo ja zrobiłem przegląd w dniu gdy je otrzymałem i na drugi dzień je zwróciłem i otrzymałem już docelowe tablice (czarne). I dalej jest standardowo czyli dostajemy miękki dowód i czekamy na twardy ;)

Niemcy są w UE a Szwajcaria nie. Jeśli chodzi o auta z Niemiec to nie ma którejś z opłat, tylko nie wie której no i nie bawimy się z czerwonymi blachami chyba. W każdym razie jak kolega sprowadził auto z Niemiec to od razu dostał docelowe ;p


Tablice właściwe dostaniesz jeśli masz przegląd zrobiony, od tego roku aby zrobić przegląd trzeba mieć tablice wcześniej wstawiali tylko VIN w przeglądzie.
 
 
Hunter 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 V6 A/T '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 03-12-2013, 11:33   

Mój Galant jest ze Szwajcarii, dostałem tłumaczenia standardowych dokumentów w tym cło, akcyza, dowód rejestracyjny, umowa kupna/sprzedaży i jej tłumaczenie, faktura VAT. Auto przyjechało na lawecie przez granice Szwajcaria-Niemcy i Niemcy-Polska bez tablic, opłaty były poniesione dwukrotnie z tego co pamiętam na każdej granicy.
Przejechałem tym samochodem z Lublina do Włocławka na żywca, w WK dostałem próbne tablice na kilka dni w celu zrobienia przeglądu, zapłaciłem recykling i ok 70 zł, a po przeglądzie ok 250 zł z normalnym blachami.
 
 
5eba 
Forumowicz


Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 483
Skąd: Złotów
Wysłany: 05-12-2013, 08:29   

MATTNATTS napisał/a:

W razie klopotow z autem od "nieskazitelnego" w sadzie wywalczysz 3 razy mniej.
Jak chcesz dobrego Gala wal do Czapli.


I tak nic nie wywalczysz i tak ,takze zadna roznica ...

Oni maja tylko dobre samochody?? Maja jakies przywileje i z calej europy na dobre Galanty tylko oni maja prawo pierwokupu ?? :roll:
_________________
Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N

Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 05-12-2013, 23:16   

Proszę trzymać się tematu. Więcej ostrzeżeń nie będzie.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
arxel4
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2014, 20:12   

Hej,
to mój pierwszy post na forum, dlatego mam nadzieję,że w dobry miejscu piszę.
Jeśli coś pomyliłem lub pominąłem dajcie znać:)
Zaciekawił mnie powyższy temat, dlatego zastanawiam się jak stanęło z tą Szwajcarią?
bo nie wiem czy warto zawracać sobie głowę autem ze Szwajcarii?
I czy sprawa podobnie ma się z autami z Norwegii?
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 16-01-2014, 20:24   

arxel4 napisał/a:
I czy sprawa podobnie ma się z autami z Norwegii?

Powinno być podobnie. Norwegia jest w EOG ale nie w EU.
Nie mam pojęcia szczerze mówiąc jak to jest w szczegółach.
Poza tym w Norge ciężko wyrwać coś taniego, ale nie jest to niemożliwe.
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-01-2014, 20:35   

Jak najbardziej warto interesować sie autkami ze szwajcarii. Maja mniejszy przebieg, dużo lepsze opcje (przed liftem masz tam TCL- kontrole trakcji a po lifcie ASC+TCL czyli ESP) grzane fotele itp. Wada to cło ale generalnie autka w lepszym stanie niż z niemiec. Z norwegii niestety nie mam pojecia.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Sycior 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A & Fiat Fiorino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 152
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 17-01-2014, 17:32   

Ja posiadam Galanta ze Szwajcarii i jestem mega zadowolony :D Szwajcarzy jeżdżą mniej od Niemców czyli autka mają mniejsze przebiegi, mój był do końca serwisowany w ASO. W Szwajcarii nie sypią soli na drogę także blacharsko autka są ok (bo to głównie przez sól auta gniją) i generalnie (nie mówię tylko o Galancie) auta są dobrze wyposażone. Jeśli chodzi o Galanta to w Szwajcarii to co kolega napisał wyżej jest w standardzie, climatronic chyba też w każdym razie nie widziałem Szwajcara z klimą manualną. Minusy? Hmmm cena, są dość drogie ale myślę że warto dać tę pare tysi więcej niż kupić "okazję" niemiec do kościoła tylko jeździł i płakał jak sprzedawał. Kolejnym minusem może być dla niektórych to że większość Szwajcarów jest po jakiś przygodach, mniejszych większych ale są (mówię o autach od handlarzy, bo samemu śmiało sobie możesz sprowadzić nie bite ;p ). Po prostu nie opłaca się sprowadzać ze Szwajcarii bezwypadkowych bo i odpowiednio kosztują + cło. Z drugiej strony, gdy bite auto wyjeżdża ze Szwajcarii ma w papierach wpisane że jest powypadkowe także raczej niemożliwa do ukrycia jest wypadkowa przeszłość (chyba że go naprawią jeszcze w Szwajcarii). Np. mój Galant, miał wgniecioną klapę, połamany zderzak i obitą lampę i to już się kwalifikowało jako auto powypadkowe. Dostałem nawet fotki. Prawie rok poruszam się moim Galantem i stwierdzam że naprawdę warto, nawet chłopaki w serwisie mitsumaniaków byli zaskoczeni stanem auta także chyba jest dobra rekomendacja by obrać kierunek Szwajcaria ;)
_________________
Obczaj "Kalinkę" ;)
 
 
goofy_LLE 
Mitsumaniak
mody to podstawa

Auto: Galant 2.5 V6 EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 111
Skąd: Jaszczów
Wysłany: 17-01-2014, 21:08   

Była i klima manualna w Galach po lifcie w Szwajcarii przykładem jest mój. Nie każdy u nich w salonie tak jak i wszędzie chce klimatronik. Cło też nie jest problemem bo mój był clony w Niemczech gdzie jest ono mniejsze jak dobrze pamiętam wynosiło ono 100 pare euro. Auto kupione od handlarza.
Bardzo uszkodzone nie mogło być bo wyrejestrowane w Szwajcarii 30.10, wystawiony na sprzedaż 12.11, kupiony 17.11. Clony w Niemczech 3.11
Ostatnio zmieniony przez goofy_LLE 18-01-2014, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sycior 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A & Fiat Fiorino
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 152
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 18-01-2014, 14:48   

Mój też był clony w Niemczech bo tam taniej jest, ale mimo wszystko opłaty są trochę większe. No mój też dużych uszkodzeń nie miał. Z klimą nie byłem pewien stąd i napisałem chyba, ale jak widać kolega ma manualną ;)
_________________
Obczaj "Kalinkę" ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.