Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.8 GDI 97r - gaśnie silnik
Autor Wiadomość
konrad_gom 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: stąd
Wysłany: 11-01-2014, 17:55   Carisma 1.8 GDI 97r - gaśnie silnik

Witam,
przed chwilą jechałem moją Carismą, wszystko było w porządku, ruszyłem ze świateł, zacząłem rozpędzanie i przy zmianie biegu poczułem takie szarpnięcie (za mało gazu). Jednak na następnych światłach gdy tylko wrzuciłem na luz auto zgasło. Odpalenie trwało troszkę dłużej niż zwykle, może tak jakby silnik nie mógł złapać paliwa.
I wygląda to teraz tak, że odpalę silnik i prawie od razu gaśnie. Jednak gdy dodam delikatnie gazu to odpala, żeby silnik działał muszę trzymać gaz. Jechać można nim bez problemu, ale wystarczy tylko puścić gaz i silnik gaśnie.
Co może być tego przyczyną?
Jutro zrobię diagnozę z tego linka
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 12-01-2014, 08:55   

dużo przyczyn może być związane z takim zachowaniem.Może być za małe ciśnienie i dlatego tak się zachowuje.Ale skoro jak trzymasz nogę na gazie cały czas i auto nie gaśnie obstawiał bym coś innego krokowiec,przepustnica najlepiej sprawdź błędy.
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-01-2014, 14:02   

Podobne objawy miałem przy zarośniętej syfem przepustnicy dlatego profilaktycznie każdego roku na lato czyszczę ją gruntownie i nie mam problemów :)
_________________
Tylko Mitsu
 
 
konrad_gom 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: stąd
Wysłany: 12-01-2014, 17:09   

Witam
próbuję zrobić diagnostykę, ale po zwarciu pinu 1 i 4 kontrolka CE i ABSu migają z częstotliwością mniejszą niż 0,5sek. Chciałem znaleźć jakiś program do diagnostyki ale coś nie idzie. Mam kabel OBD2 na USB ale nie żaden nie chce się połączyć. Ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-01-2014, 18:01   

konrad_gom napisał/a:
ale po zwarciu pinu 1 i 4 kontrolka CE i ABSu migają z częstotliwością mniejszą niż 0,5sek


czyli nie masz błędu.


konrad_gom napisał/a:
Mam kabel OBD2 na USB ale nie żaden nie chce się połączyć. Ma ktoś jakiś pomysł?


Przeczytaj ten temat:

http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-01-2014, 18:06   

Skoro mrugają z taką samą częstotliwością to pewnie brak błędów :wink: .
Co do diagnozy to:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0
EDIT:
Widzę, że Tomek mnie uprzedził :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
konrad_gom 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: stąd
Wysłany: 12-01-2014, 18:25   

Dzięki wielkie chłopaki!
Teraz pytanie co może być przyczyną tego. Niestety już w tym tygodniu nie będę miał czasu na przeczyszczenie przepustnicy za dnia - wiadomo - praca.
Wygląda to tak, że jak puszczę gaz, to silnik tak jakby jeszcze z 1 2 sekundy się dusił i wtedy gaśnie. Faktycznie może to być zatkana przepustnica?

Edit:
55. Idle speed stepper or control motor - czy to jest błąd silniczka krokowego?
Jeśli nie mam żadnych błędów to błąd silniczka krokowego można wyeliminować?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-01-2014, 19:16   

konrad_gom napisał/a:
55. Idle speed stepper or control motor - czy to jest błąd silniczka krokowego?

Z tego co się orientuję to tak :wink: .
Sprawdź najpierw przewody i kostkę dochodzącą do krokowca.
Oczywiście czyszczenie przepustnicy w gdi nie zaszkodzi :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
konrad_gom 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 7
Skąd: stąd
Wysłany: 19-01-2014, 15:58   

Witam,
wyciągnąłem i przeczyściłem przepustnicę - moim zdaniem było bardzo dużo "sadzy". Wyczyściłem wszystko izopropanolem. W przepustnicy są takie zagłębienia, w jednym z nich jest taki jakby otwór, a w nim jakby śrubka... i to było prawie że całkowicie zawalone "sadzą".
Pytanie teraz co jeszcze zrobić przed ponownym jej zakręceniem? Błędów mi nie wymigało, sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy - rezystancja zmienia się liniowo. Nie wiem jak z tym krokowcem jeszcze.

[ Dodano: 25-01-2014, 10:35 ]
Odkręciłem też krokowiec, ale zdaje się, że z nim jest wszystko OK, jest tam idealnie czysto, trzpień chodzi luźno, tzn. wysuwa się bardzo lekko, niecały, tylko z 1cm. Powinien cały wychodzić?
W porównaniu do tego tematu: http://forum.mitsumaniaki...caac2c8351a8a49 jest idealnie czysty.
Także rezystancje uzwojeń: http://forum.mitsumaniaki...77dfb4c5a97acc8 są takie jak powinny być. Ryzykować i zakręcać przepustnicę z powrotem?

[ Dodano: 25-01-2014, 14:14 ]
I dalej nic z tego, odpalam silnik i dalej gaśnie. Jak tylko dodam delikatnie gaz to działa normalnie. Proszę o pomoc.

[ Dodano: 25-01-2014, 17:23 ]
Ściągnąłem książkę serwisową i chyba znalazłem przyczynę:

U mnie między pinem 2 i 4 gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta jest jakieś 4,5KOhm zamiast 0. Czy ustawienie czujnika coś pomoże czy jedynie jego wymiana?

[ Dodano: 26-01-2014, 21:53 ]
Czy mógłby ktoś pomóc?
Pytałem się jeszcze kogoś, kto twierdzi że przepustnica jest dobra i czujnik też. Pomiary wykazały identyczną sytuację jak u mnie, z tym, że zamiast 4,5kOhm on ma 5,1kOhm.
U mnie taka sama rezystancja jest między pinem 1 a 4 oraz 2 a 4 gdy przepustnica jest zamknięta, między 2 a 4 zmienia się w MOhm gdy przepustnicę się otworzy.
Tak samo u tego kogoś z tym że on zamiast 4,5kOhm ma 5,1.
Proszę o pomoc! Może są dwa typy tych czujników i mój jest dobry a przyczyna leży gdzieś indziej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.