Carisma 1.8 GDI 97r - gaśnie silnik |
Autor |
Wiadomość |
konrad_gom
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: stąd
|
Wysłany: 11-01-2014, 17:55 Carisma 1.8 GDI 97r - gaśnie silnik
|
|
|
Witam,
przed chwilą jechałem moją Carismą, wszystko było w porządku, ruszyłem ze świateł, zacząłem rozpędzanie i przy zmianie biegu poczułem takie szarpnięcie (za mało gazu). Jednak na następnych światłach gdy tylko wrzuciłem na luz auto zgasło. Odpalenie trwało troszkę dłużej niż zwykle, może tak jakby silnik nie mógł złapać paliwa.
I wygląda to teraz tak, że odpalę silnik i prawie od razu gaśnie. Jednak gdy dodam delikatnie gazu to odpala, żeby silnik działał muszę trzymać gaz. Jechać można nim bez problemu, ale wystarczy tylko puścić gaz i silnik gaśnie.
Co może być tego przyczyną?
Jutro zrobię diagnozę z tego linka |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 12-01-2014, 08:55
|
|
|
dużo przyczyn może być związane z takim zachowaniem.Może być za małe ciśnienie i dlatego tak się zachowuje.Ale skoro jak trzymasz nogę na gazie cały czas i auto nie gaśnie obstawiał bym coś innego krokowiec,przepustnica najlepiej sprawdź błędy. |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
DarknesS
Mitsumaniak Speed Demon \m/
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 95 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12-01-2014, 14:02
|
|
|
Podobne objawy miałem przy zarośniętej syfem przepustnicy dlatego profilaktycznie każdego roku na lato czyszczę ją gruntownie i nie mam problemów |
_________________ Tylko Mitsu |
|
|
|
 |
konrad_gom
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: stąd
|
Wysłany: 12-01-2014, 17:09
|
|
|
Witam
próbuję zrobić diagnostykę, ale po zwarciu pinu 1 i 4 kontrolka CE i ABSu migają z częstotliwością mniejszą niż 0,5sek. Chciałem znaleźć jakiś program do diagnostyki ale coś nie idzie. Mam kabel OBD2 na USB ale nie żaden nie chce się połączyć. Ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2014, 18:01
|
|
|
konrad_gom napisał/a: | ale po zwarciu pinu 1 i 4 kontrolka CE i ABSu migają z częstotliwością mniejszą niż 0,5sek |
czyli nie masz błędu.
konrad_gom napisał/a: | Mam kabel OBD2 na USB ale nie żaden nie chce się połączyć. Ma ktoś jakiś pomysł? |
Przeczytaj ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...t=40568&start=0 |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
konrad_gom
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: stąd
|
Wysłany: 12-01-2014, 18:25
|
|
|
Dzięki wielkie chłopaki!
Teraz pytanie co może być przyczyną tego. Niestety już w tym tygodniu nie będę miał czasu na przeczyszczenie przepustnicy za dnia - wiadomo - praca.
Wygląda to tak, że jak puszczę gaz, to silnik tak jakby jeszcze z 1 2 sekundy się dusił i wtedy gaśnie. Faktycznie może to być zatkana przepustnica?
Edit:
55. Idle speed stepper or control motor - czy to jest błąd silniczka krokowego?
Jeśli nie mam żadnych błędów to błąd silniczka krokowego można wyeliminować? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-01-2014, 19:16
|
|
|
konrad_gom napisał/a: | 55. Idle speed stepper or control motor - czy to jest błąd silniczka krokowego? |
Z tego co się orientuję to tak .
Sprawdź najpierw przewody i kostkę dochodzącą do krokowca.
Oczywiście czyszczenie przepustnicy w gdi nie zaszkodzi . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
konrad_gom
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2014 Posty: 7 Skąd: stąd
|
Wysłany: 19-01-2014, 15:58
|
|
|
Witam,
wyciągnąłem i przeczyściłem przepustnicę - moim zdaniem było bardzo dużo "sadzy". Wyczyściłem wszystko izopropanolem. W przepustnicy są takie zagłębienia, w jednym z nich jest taki jakby otwór, a w nim jakby śrubka... i to było prawie że całkowicie zawalone "sadzą".
Pytanie teraz co jeszcze zrobić przed ponownym jej zakręceniem? Błędów mi nie wymigało, sprawdziłem czujnik położenia przepustnicy - rezystancja zmienia się liniowo. Nie wiem jak z tym krokowcem jeszcze.
[ Dodano: 25-01-2014, 10:35 ]
Odkręciłem też krokowiec, ale zdaje się, że z nim jest wszystko OK, jest tam idealnie czysto, trzpień chodzi luźno, tzn. wysuwa się bardzo lekko, niecały, tylko z 1cm. Powinien cały wychodzić?
W porównaniu do tego tematu: http://forum.mitsumaniaki...caac2c8351a8a49 jest idealnie czysty.
Także rezystancje uzwojeń: http://forum.mitsumaniaki...77dfb4c5a97acc8 są takie jak powinny być. Ryzykować i zakręcać przepustnicę z powrotem?
[ Dodano: 25-01-2014, 14:14 ]
I dalej nic z tego, odpalam silnik i dalej gaśnie. Jak tylko dodam delikatnie gaz to działa normalnie. Proszę o pomoc.
[ Dodano: 25-01-2014, 17:23 ]
Ściągnąłem książkę serwisową i chyba znalazłem przyczynę:
U mnie między pinem 2 i 4 gdy przepustnica jest całkowicie zamknięta jest jakieś 4,5KOhm zamiast 0. Czy ustawienie czujnika coś pomoże czy jedynie jego wymiana?
[ Dodano: 26-01-2014, 21:53 ]
Czy mógłby ktoś pomóc?
Pytałem się jeszcze kogoś, kto twierdzi że przepustnica jest dobra i czujnik też. Pomiary wykazały identyczną sytuację jak u mnie, z tym, że zamiast 4,5kOhm on ma 5,1kOhm.
U mnie taka sama rezystancja jest między pinem 1 a 4 oraz 2 a 4 gdy przepustnica jest zamknięta, między 2 a 4 zmienia się w MOhm gdy przepustnicę się otworzy.
Tak samo u tego kogoś z tym że on zamiast 4,5kOhm ma 5,1.
Proszę o pomoc! Może są dwa typy tych czujników i mój jest dobry a przyczyna leży gdzieś indziej? |
|
|
|
 |
|