Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt CJ0 - Granatowy Forfiter
Autor Wiadomość
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 26-12-2011, 14:14   Colt CJ0 - Granatowy Forfiter

Witam,
Colt wyprodukowany w 98 roku, rocznik modelowy 99. Autko zakupione przezemnie we Wrześniu 2010 roku - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Samochód bezwypadkowy - żadnych oznak napraw blacharsko-lakierniczych.

Na wyposażeniu pierwotnie (po zakupie):
-ABS
-4x AIRBAG
-klimatyzacja
-cała reszta pakietu GL

Obecnie dodano:
-alufelgi
-wentylowane i nacinane tarcze hamulcowe
-zegary z obrotomierzem
-halogeny
-końcówka tłumika firmy REMUS
-głośniki tylne te przy udach pasażerów ORI
-Radio z portem USB PIONEER

Płyny eksploatacyjne:
-co 10 tys km wymiana oleju na Valvoline Max Life 10W40 wraz z filtrem oleju KNECHT
-co 10 tys km wymiana filtrów - powietrza i kabinowego
-co 60 tys km wymiana oleju skrzyni biegów na Valvoline DuraBlend 75W90 GL4
-co 2 lata wymiana płynu chłodniczego PETRYGO :P , płynu hamulcowego i sprzęgła ATE
-co 60 tys km wymiana płynu w układzie wspomagania CASTROL Dex II

Części i naprawy:
-końcówki drążków kierowniczych YAMATO
-tarcze hamulcowe MIKODA GT
-klocki hamulcowe ATE
-pasek rozrządu MITSUBOSHI, napinacz SKF, oringi wału korbowego i rozrządu REINZ/ELRING
-świece NGK, przewody wn NGK, kopułka EPS, palec rozdzielacza chyba YEC
-sprzęgło (kpl) LUK
-uszczelka pod głowicą REINZ, uszczelniacze zaworowe ELRING
-konserwacja podwozia własnoręcznie
-wymiana komputera ABS'u
-zakup nowych opon zimowych (Chinole niestety)
Do zrobienia jeszcze:
-najprawdpodobniej szczęki hamulcowe lub całe tylne bębny
-naprawa zgnitej podłużnicy (norma w CJ)
-wymiana końcówek kierowniczych wewnętrznych i zewnętrznych
-wymiana przednich sworzni wachaczy (narazie minimalne luzy więc na spokojnie)
-uzupełnienie czynnika i oleju klimatyzacji oraz ponowne odgrzybienie

Plany względem wyglądu:
-pomalowanie i założenie dokładki do polifta
-montaż lotki SE
-montaż progów
-przyciemnienie szybek
-montaż owiewek HEKO
-ewentualnie gleba - ale to mocno dyskusyjne

Oto filmik ukazujący kilka zmian od kupna po początek Jesieni 2011 (brak jeszcze zamontowanych halogenów)

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FTX6a9bNygg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

i jedno zdjęcie

Ostatnio zmieniony przez mkm 15-01-2013, 20:43, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-12-2011, 16:21   

0;42 a wiec to te słynne kołpaki Toviji :P :wink:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 26-12-2011, 16:25   

To nie te :P
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-12-2011, 16:25   

Tovija napisał/a:
To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d

zapodaj foto :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 26-12-2011, 16:30   

rosomak1983 napisał/a:
Tovija napisał/a:
To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d

zapodaj foto :D

już wywaliłem :D
teraz są stalówki z ori dekielkami ;)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 26-12-2011, 16:45   

No ale zdjecia na pewno masz :P
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 27-12-2011, 20:02   

Obejrzałem filmik, przeczytałem opis i muszę stwierdzić, że bardzo ładnie prowadzona eksploatacja Miśka.
Przyczepić można się do wyboru tarcz hamulcowych – ale rozumiem, ze przy tak ażurowych felgach liczył się lans. :wink:
W cenie zbliżonej do Petrygo są już także lepsze płyny chłodnicze – przy następnej zmianie zalej sobie Stp lub Febi-ego. Różnicę zobaczysz przy spuszczaniu. Zupełnie inaczej sie płyny zużywają.
Do zrobienia jeszcze bym dodał elektrykę szyb – chyba, że przegapiłem i już są. :wink:

Tovija napisał/a:
-najprawdpodobniej szczęki hamulcowe lub całe tylne bębny

Jak masz potężny przebieg to może, ale jak masz poniżej 300tyś. to sądzę, że na czyszczeniu i smarowaniu się skończy. :D
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 27-12-2011, 21:13   

Dzięki za pochlebną recenzję :)
Co do bębnów - czy lato, czy zima - wciąż słychać ich pracę/szuranie podczas hamowania - teraz jak jest duża wilgoć to wiadomo, pracują o 40% głośniej, ale nie to mnie martwi a inna rzecz - gdy jest potrzeba hamowania z większej prędkości to przy dłygim i intensywnym hamowaniu słychać swoistego rodzaju buczenie dochodzące z tylnej osi. Jako, że hamulce to część eksploatacyjna - podejrzenie od razu padło na bębenki. Gdy miałem przegląd - ręczny pięknie zablokował koła - natomiast gdy diagnosta hamował nożnym hamulcem to już nie doszło do zblokowania rolek i kół :) No nic, dopóki nie rozbiorę i nie pomierzę, to się nie dowiem - muszę się ugadać w któryś weekend z kolegą i zajrzeć co tam się cieakwego dzieje :)
Colcik teraz aż do wiosny będzie jedynie przechodził eksploatację - na wiosnę ruszam z modyfikacjami wizualnymi :)
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 31-12-2011, 16:36   

Ross - skoro i tak odpadła mi farba z felg zmuszon był ja ponownie zarzucić słynne kołpucky :lol:
Specjalnie dla Ciebie :)
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 02-01-2012, 00:55   

Tovija napisał/a:
Ross - skoro i tak odpadła mi farba z felg zmuszon był ja ponownie zarzucić słynne kołpucky :lol:
Specjalnie dla Ciebie :)

kołpaki super :D dziekuje. :wink:
To czym to malowałes ??? Ja swoje zimówki malnałem motipem i 3 zime jezdze :D
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 02-01-2012, 09:00   

No właśnie zwykłymi "szprajami" samochodowymi zakupionymi w sklepie z farbami :P Ale już się dowiedziałęm czemu odpadła - przy rantach felgi tam gdzie są te wgłębienia musiałem źle oczyścić felgi z syfu i pewnie dlatego farba odlazła - na srodku felgi gdzie dostęp jest dobry dobry farba trzyma tak, że ciężko papierem sciernym ją zedrzeć ;d
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 02-01-2012, 09:13   

Tovija, ładny kolorek na Colcie.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 02-01-2012, 12:55   

Hej Tovija, sorki że nie dałem ci znac z tą klimą ale zapomniałem. sąsiad już niestety się juz tym nie zajmuje...
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
Tovija 
Forumowicz

Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 236
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 02-01-2012, 13:31   

Spoko pawliku ;) skoro i tak się odezwałeś na forum to mam do Ciebie prośbę i pytanie zarazem.
Mógłbym kiedyś do Ciebie wpaść i razem z tobą wykonać 2 czynności mianowicie:
1)sprawdzić stan hamulcy bębnowych (np rozebrać 1 bęben i zobaczyc ile jest okładziny hamulcowej i jaka grubość bębna
2)zobaczyć czy koło pasowe jest dokręcone/ewentualnie je dokręcić ? Pozdro :)
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 02-01-2012, 16:10   

Ależ oczywiscie tylko nie wpadaj a przyjezdzaj :P :D zrobimy wszystko aby colcik był zdrów :)
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.