Colt CJ0 - Granatowy Forfiter |
Autor |
Wiadomość |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 26-12-2011, 14:14 Colt CJ0 - Granatowy Forfiter
|
|
|
Witam,
Colt wyprodukowany w 98 roku, rocznik modelowy 99. Autko zakupione przezemnie we Wrześniu 2010 roku - jestem pierwszym właścicielem w kraju. Samochód bezwypadkowy - żadnych oznak napraw blacharsko-lakierniczych.
Na wyposażeniu pierwotnie (po zakupie):
-ABS
-4x AIRBAG
-klimatyzacja
-cała reszta pakietu GL
Obecnie dodano:
-alufelgi
-wentylowane i nacinane tarcze hamulcowe
-zegary z obrotomierzem
-halogeny
-końcówka tłumika firmy REMUS
-głośniki tylne te przy udach pasażerów ORI
-Radio z portem USB PIONEER
Płyny eksploatacyjne:
-co 10 tys km wymiana oleju na Valvoline Max Life 10W40 wraz z filtrem oleju KNECHT
-co 10 tys km wymiana filtrów - powietrza i kabinowego
-co 60 tys km wymiana oleju skrzyni biegów na Valvoline DuraBlend 75W90 GL4
-co 2 lata wymiana płynu chłodniczego PETRYGO , płynu hamulcowego i sprzęgła ATE
-co 60 tys km wymiana płynu w układzie wspomagania CASTROL Dex II
Części i naprawy:
-końcówki drążków kierowniczych YAMATO
-tarcze hamulcowe MIKODA GT
-klocki hamulcowe ATE
-pasek rozrządu MITSUBOSHI, napinacz SKF, oringi wału korbowego i rozrządu REINZ/ELRING
-świece NGK, przewody wn NGK, kopułka EPS, palec rozdzielacza chyba YEC
-sprzęgło (kpl) LUK
-uszczelka pod głowicą REINZ, uszczelniacze zaworowe ELRING
-konserwacja podwozia własnoręcznie
-wymiana komputera ABS'u
-zakup nowych opon zimowych (Chinole niestety)
Do zrobienia jeszcze:
-najprawdpodobniej szczęki hamulcowe lub całe tylne bębny
-naprawa zgnitej podłużnicy (norma w CJ)
-wymiana końcówek kierowniczych wewnętrznych i zewnętrznych
-wymiana przednich sworzni wachaczy (narazie minimalne luzy więc na spokojnie)
-uzupełnienie czynnika i oleju klimatyzacji oraz ponowne odgrzybienie
Plany względem wyglądu:
-pomalowanie i założenie dokładki do polifta
-montaż lotki SE
-montaż progów
-przyciemnienie szybek
-montaż owiewek HEKO
-ewentualnie gleba - ale to mocno dyskusyjne
Oto filmik ukazujący kilka zmian od kupna po początek Jesieni 2011 (brak jeszcze zamontowanych halogenów)
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FTX6a9bNygg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
i jedno zdjęcie
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 15-01-2013, 20:43, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 26-12-2011, 16:21
|
|
|
0;42 a wiec to te słynne kołpaki Toviji |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 26-12-2011, 16:25
|
|
|
To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 26-12-2011, 16:25
|
|
|
Tovija napisał/a: | To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d |
zapodaj foto |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 26-12-2011, 16:30
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Tovija napisał/a: | To nie te
Tych słynnych nie ma na filmiku ;d |
zapodaj foto |
już wywaliłem
teraz są stalówki z ori dekielkami |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 26-12-2011, 16:45
|
|
|
No ale zdjecia na pewno masz |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 27-12-2011, 20:02
|
|
|
Obejrzałem filmik, przeczytałem opis i muszę stwierdzić, że bardzo ładnie prowadzona eksploatacja Miśka.
Przyczepić można się do wyboru tarcz hamulcowych – ale rozumiem, ze przy tak ażurowych felgach liczył się lans.
W cenie zbliżonej do Petrygo są już także lepsze płyny chłodnicze – przy następnej zmianie zalej sobie Stp lub Febi-ego. Różnicę zobaczysz przy spuszczaniu. Zupełnie inaczej sie płyny zużywają.
Do zrobienia jeszcze bym dodał elektrykę szyb – chyba, że przegapiłem i już są.
Tovija napisał/a: | -najprawdpodobniej szczęki hamulcowe lub całe tylne bębny
|
Jak masz potężny przebieg to może, ale jak masz poniżej 300tyś. to sądzę, że na czyszczeniu i smarowaniu się skończy. |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 27-12-2011, 21:13
|
|
|
Dzięki za pochlebną recenzję
Co do bębnów - czy lato, czy zima - wciąż słychać ich pracę/szuranie podczas hamowania - teraz jak jest duża wilgoć to wiadomo, pracują o 40% głośniej, ale nie to mnie martwi a inna rzecz - gdy jest potrzeba hamowania z większej prędkości to przy dłygim i intensywnym hamowaniu słychać swoistego rodzaju buczenie dochodzące z tylnej osi. Jako, że hamulce to część eksploatacyjna - podejrzenie od razu padło na bębenki. Gdy miałem przegląd - ręczny pięknie zablokował koła - natomiast gdy diagnosta hamował nożnym hamulcem to już nie doszło do zblokowania rolek i kół No nic, dopóki nie rozbiorę i nie pomierzę, to się nie dowiem - muszę się ugadać w któryś weekend z kolegą i zajrzeć co tam się cieakwego dzieje
Colcik teraz aż do wiosny będzie jedynie przechodził eksploatację - na wiosnę ruszam z modyfikacjami wizualnymi |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 31-12-2011, 16:36
|
|
|
Ross - skoro i tak odpadła mi farba z felg zmuszon był ja ponownie zarzucić słynne kołpucky
Specjalnie dla Ciebie
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-01-2012, 00:55
|
|
|
Tovija napisał/a: | Ross - skoro i tak odpadła mi farba z felg zmuszon był ja ponownie zarzucić słynne kołpucky
Specjalnie dla Ciebie |
kołpaki super dziekuje.
To czym to malowałes ??? Ja swoje zimówki malnałem motipem i 3 zime jezdze |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 02-01-2012, 09:00
|
|
|
No właśnie zwykłymi "szprajami" samochodowymi zakupionymi w sklepie z farbami Ale już się dowiedziałęm czemu odpadła - przy rantach felgi tam gdzie są te wgłębienia musiałem źle oczyścić felgi z syfu i pewnie dlatego farba odlazła - na srodku felgi gdzie dostęp jest dobry dobry farba trzyma tak, że ciężko papierem sciernym ją zedrzeć ;d |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-01-2012, 09:13
|
|
|
Tovija, ładny kolorek na Colcie. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 02-01-2012, 12:55
|
|
|
Hej Tovija, sorki że nie dałem ci znac z tą klimą ale zapomniałem. sąsiad już niestety się juz tym nie zajmuje... |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
Tovija
Forumowicz
Auto: Meggy
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 236 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 02-01-2012, 13:31
|
|
|
Spoko pawliku skoro i tak się odezwałeś na forum to mam do Ciebie prośbę i pytanie zarazem.
Mógłbym kiedyś do Ciebie wpaść i razem z tobą wykonać 2 czynności mianowicie:
1)sprawdzić stan hamulcy bębnowych (np rozebrać 1 bęben i zobaczyc ile jest okładziny hamulcowej i jaka grubość bębna
2)zobaczyć czy koło pasowe jest dokręcone/ewentualnie je dokręcić ? Pozdro |
|
|
|
 |
pawliku
Forumowicz Mitasubishi :D

Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 3165 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 02-01-2012, 16:10
|
|
|
Ależ oczywiscie tylko nie wpadaj a przyjezdzaj zrobimy wszystko aby colcik był zdrów |
_________________ Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek |
|
|
|
 |
|