Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda lambda - oryginał i zamienniki
Autor Wiadomość
pinholo 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 12-08-2009, 20:31   Sonda lambda - oryginał i zamienniki

Witajcie! Potrzebuje informacji na temat zamienników ewentualnie używanej sody do misia.
Padła mi pierwsza (przy kol. wydechowym) a w serwisie powiedzieli mi zabójczą cenę 1600 zł.
Może ktoś kupował zamiennik ewentualnie jest w temacie co kupić żeby dobrze chodziło?

Lancer 2.0 2005r.

Pozdrawiam Grzesiek.
Ostatnio zmieniony przez mjsystem 24-07-2015, 18:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
marti33 
Forumowicz

Auto: LANCER KOMBI 2.0 SPORT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 86
Skąd: RUMIA
  Wysłany: 13-08-2009, 00:43   

Witam zadzwoń do gości z 4TURBO tam jest sonda o EVO8-9 za 1000 pln może będzie pasowała, wiele części z silnika od EVO pasuje do nas. Powodzenia :)
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 04-10-2009, 19:58   

Mi w 4G94 wymienili w serwisie w Suwałkach na zamiennik za 160zł - dziala do dzis - a do twojego też mają zamiennik.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
wszebor 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 2.0 2006 CS9A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-05-2011, 22:02   [CS6 2.0SOHC] Sonda lambda - zamiennik

Witam wszystkich. Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka CE i dzisiaj w ASO diagnostyka wykazała "uszkodzenie grzałki pierwszej sondy lambda", co można wymienic za ok 1780,- pln. Czy możecie polecić zamiennik, jeżeli tak to jaki? Z tego co znalazłem w necie są tylko sondy za katalizatorem (czyli chyba to druga sonda) za ok 300/400 pln. Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-05-2011, 22:07   

Podjedź do jakiegoś magika. Z tego co gdzieś czytałem przy takiej awarii wystarczy wpiąć opornik w obwód grzewczy sondy... Może obejdzie się bez wymiany. Sonda powinna działać bez grzałki, a elektronice chodzi tylko o to żeby widziała zamknięty obwód.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 11-05-2011, 07:12   

Ja mam to samo. Jezdze juz jakis czas z uszkodzoną grzałką w wszystko działa jak powinno - poza tym iż świeci się CE. Co jakiś czas podłączam się z lapkiem do misia kasuje CE. Jak pisze Krzychu można wpiąć rezystor w obwód grzałki i CE powinno zgasnąć. Co do sondy to podobno te po 400zł nie będą działać. Byłem nawet u Pana Adamusa spytać jak temu zaradzić ale chciał mnie chyba naciągnąć bo mówi że muszę wymienić obie sondy. U niego można dostać jak twierdzi ori sondę za 500zł - w to ori wątpię ale jak chcesz możesz spróbować u niego.
_________________

 
 
 
wszebor 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer 2.0 2006 CS9A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-05-2011, 22:13   

Ok, Dzięki za rady. Podjadę jeszcze do nizależnego diagnosty, bo w ASO nawet nie dali mi wydruku czy innego dokumentu diagnozy i nie do końca im ufam. PS Jaka jest funkcja grzałki w sondzie?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-05-2011, 23:07   

wszebor napisał/a:
Jaka jest funkcja grzałki w sondzie?


Z tego co wiem to zimna sonda nie daje dobrego odczytu, zresztą na początku i tak silnik ma bogatą mieszankę. Ogrzanie jej elektrycznie daje wcześniej właściwe odczyty - tak sobie ekolodzy wymyślili przy którymś tam EURO.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-06-2012, 22:54   Sonda lambda - numer katalogowy

Witam

Czy moze znacie oznaczenie Sony Lambdy (pierwszej) w lancerze 2.0 4G94 SOHC z USA - chyba juz odmówila posłuszeństwa i czas na wymianę - ELM wskazuje że raczej sobie spoczywa na 0.080 ukazując lekkie wachania przy wiekszych obciazeniach . Sonda 4 przewody - teraz siedzi zamiennik z serwisu - ale moze mozna ją kupic gdzie indziej (denso, bosh itp)

Dzięki.

[ Dodano: 07-06-2012, 18:34 ]
Zakupilem w USA Bosch 15514. U nas dostać coś do tego silnika graniczy z cudem - przynajmniej w rozsądnej cenie - jeżeli ktomus to potrzebne to 50$ to kosztuje.
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
nicus101 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi Sport 2.0i 2k4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2011
Posty: 21
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 22-08-2012, 12:34   Katalizator i sonda lambda w CS9W

Witam wszystkich wiem ze temat juz byl pare razy poruszany w trakcie innych dyskusji ale nigdzie nie bylo odpowiedzi poza "wymiana kata" lub pogodzeniem sie z tym.
jako ze blad P430 Catalyst System Efficiency Below Threshold oznacza ze kat lub sonda lambda zdechla (przebieg 139tys) najchetniej bym go wycial zeby auto nie dusilo sie w zakresie 6-7 tys tylko problem jak na stale pozbyc sie lampy CE ? i bez tekstow "wyjmij zarowke z licznika" bo to nie jest rozwiazanie...
 
 
 
Iwonka 
Forumowicz

Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 10 Maj 2008
Posty: 183
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-08-2012, 14:11   

o jaka odpowiedz ci chodzi?

jesli wadliwy jest kat to wlasciwym rozwiazaniem jest wymiana kata na nowy, byc moze da sie dobrac zamiennik

jesli wadliwa jest sonda to wlasciwa jest wymiana sondy na nowa, uwaga co do zamienika jw.

wszystkie inne rozwiazania to rzezba i do tego mniej lub bardziej nielegalna
_________________
pozdrawiam
Iwona
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-08-2012, 19:38   

Żeby na stałe pozbyć się CE nie obejdzie się bez sprawnego kata lub sondy.
Przede wszystkim zrób test sondy żeby być pewnym czy jest sprawna czy nie.
Jeszcze nikt się nie wypowiedział na temat symulacji II sondy po wycięciu kata.
Musisz zainwestować trochę kasy w części lub polubić kontrolkę CE niestety.
_________________

 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-08-2012, 11:04   Re: Katalizator i sonda lambda w CS9W

nicus101 napisał/a:
i bez tekstow "wyjmij zarowke z licznika" bo to nie jest rozwiazanie...


jawnie kłóci się z

tomcio2006 napisał/a:
Jeszcze nikt się nie wypowiedział na temat symulacji II sondy po wycięciu kata.


Nikt się nie wypowiedział bo:
- to dokładnie takie rozwiązanie jak wyjęcie żarówki z licznika.
- jeśli jest to sonda szerokopasmowa to jej emulacja nie jest zadaniem banalnym
- niektórym pomaga wkręcenie tej II sondy w tulejkę pośredniczącą z malutkim otworkiem i dopiero tego do otworu w miejsce sondy. Tulejka ta nieco dławi obieg spalin owiewających sondę symulując sprawny katalizator.

Problem w tym że w niektórych autach ta sonda jest sondą szerokopasmową, uzywaną do kontroli mieszanki np gdy wciśnie się gaz do dechy więc emulacja niemal niewykonalna. Dlatego ja osobiście jak bym już mial kombinowac to chyba z jakimś dobrze dobranym, uniwersalnym katalizatorem.

Ale z ciekawosci nagram dziś log z obu sond zobaczyć jak zachowuje się sprawny katalizator...
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-08-2012, 16:03   

właśnie to samo miałem na myśli.

cefaloid napisał/a:
Nikt się nie wypowiedział bo:
- to dokładnie takie rozwiązanie jak wyjęcie żarówki z licznika.
- jeśli jest to sonda szerokopasmowa to jej emulacja nie jest zadaniem banalnym


bez nakładów finansowych się nie obejdzie jeśli chcesz zgasić CE i samo wycięcie kata to nie jest rozwiązanie twojego problemu.
_________________

 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-08-2012, 11:05   

tomcio2006 napisał/a:
samo wycięcie kata to nie jest rozwiązanie twojego problemu.


Powiedzmy sobie szczerze: Wycięcie kata to jest "zadrutowanie" a nie rozwiązanie problemu. Rozwiązanie problemu to wymiana go na inny, sprawny. Nie krytykuję tego tylko stwierdzam fakt :rolleyes: Ale jak ktoś już jednak wyciął to chyba nie jest strasznie kosztownym problemem zrobić u tokarza coś takiego: tulejka ograniczająca dopływ spalin do II sondy albo zamontować coś w tym stylu

EDIT:
Właśnie się przejechałem z włączonym logerem i z tego co widzę Lancer dostraja dawkę paliwa na podstawie sygnału z II sondy więc nawet z wyciętym katalizatorem wypada ten sygnał podawać. Tzn przy jednostajnym obciążeniu komputer tak koryguje dawkę by sygnał na II sondzie był w okolicach 0,5 - 0,7V (ale przy małych obciążeniach mniej, aż do 0,15V na biegu luzem). Przy "bucie w podłodze" mieszanka jest bogata i obie sondy odsyłają 1V. Tak więc wspomniany 'MIL eliminator' z odpowiednio dobranymi wartościami elementów sprawdził by się wg mnie lepiej jak tulejka. Wyeliminowałby szybkie pulsowanie sygnału sondy (które komputer oceni jako zepsuty katalizator) nie zmieniając jego wartości średniej (które chcemy odczytać). Ale ten 'MIL eliminator' który ktoś podłączył w Toyocie może wymagać dobrania elementów....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.