Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] SILNIK chrobotanie w komorze silnika pomiędzy 2k a
Autor Wiadomość
sqza 
Mitsumaniak
SpaceRowicz

Auto: MSS 1,3B GLX 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 105
Skąd: Rzeszów (St-ce)
Wysłany: 26-08-2015, 09:03   [MSS 1.3] SILNIK chrobotanie w komorze silnika pomiędzy 2k a

Witam,

Jakieś dwa lub trzy tygodnie temu sprawdzając stan płynów przed dłuższym wyjazdem zauważyłem bardzo niski stan OLEJU (końcówka bagnetu) - zauważyłem również znacznie obniżony stan płynu chłodniczego.

Uzupełniłem Olej (niebawem wymiana więc wlałem trochę ponad minimum) oraz płyn chłodniczy do stanu (połowa pomiędzy minimum a maximum).

Po około 2/3 tygodniach i przejechani około 1000/1300 km znowu spadł mi stan zarówno Oleju (znowu końcówka bagnetu) i płynu połowa pomiędzy minimum a końcem zbiornika wyrównawczego.

Dodatkowo podczas szukania przecieków i sprawdzania korka wlewowego oleju na włączonym silniku - zauważyłem dziwne chrobotanie/szuranie/stukanie o dużej częstotliwości przy obrotach pomiędzy 2000 / 2500 ma największe natężenie ale powyżej 2800 znika.

Generalnie wydaje mi się, że silnik trochę głośniej pracuje - czy to może być jakaś nieszczelność w układzie wydechowym ?

Jako, że ubywały olej i płyn chłodniczy sprawdzałem czy nie kopci i czy korek wlewowy niema jakiś nalotów - ale wszystko jest w porządku.

Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Proszę o pomoc.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-08-2015, 09:34   

sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę.

Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max :wink: .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sqza 
Mitsumaniak
SpaceRowicz

Auto: MSS 1,3B GLX 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 105
Skąd: Rzeszów (St-ce)
Wysłany: 26-08-2015, 14:42   

W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.

Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.

Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 27-08-2015, 15:42   

Bizi78 napisał/a:
sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę.

Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max :wink: .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.


Kultura pracy jest najlepsza na nowym oleju:)
U mnie na bagnecie jak miałem prawie max to pocił się pod pokrywą zaworów
Obecnie mam w połowie bagnetu to nie poci się.
Takie dziwne zjawisko

[ Dodano: 27-08-2015, 15:49 ]
sqza napisał/a:
W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.

Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.

Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?


Może nieszczelna uszczelka pod głowica?
Zrob test na obecnośc spalin w płynie chłodzacym. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie ma bąbelków powietrza w zborniku wyrównawczym no i powinno czuć spalinami

Nieszczelność w układzie wydechowym to sam zauażysz, wystarczy zajrzec pod auto. Zwykle na przedzie nieszczelność objawia sie tym że czuć spalinami w aucie przy odpalaniu silnika na postoju. Zasysa wentylacja

http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560
 
 
sqza 
Mitsumaniak
SpaceRowicz

Auto: MSS 1,3B GLX 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 105
Skąd: Rzeszów (St-ce)
Wysłany: 28-08-2015, 09:24   

cakp napisał/a:
Bizi78 napisał/a:
sqza napisał/a:
Wycieków pod autem też nie zaobserwowałem - a auto parkuję z reguły w tym samym miejscu.

Obejrzyj dokładnie chłodnicę.

Co do głośniejszej pracy, u mnie kultura pracy silnika jest lepsza jak mam na bagnecie pod max :wink: .
Ogólnie Japońce lubią jak mają oleju pod max.


Kultura pracy jest najlepsza na nowym oleju:)
U mnie na bagnecie jak miałem prawie max to pocił się pod pokrywą zaworów
Obecnie mam w połowie bagnetu to nie poci się.
Takie dziwne zjawisko


Oczywiście miśki nie mają najcichszych silników - tu berdziej jest problem z odgłosami metalicznymi terkotem szumem ciężko to określić - pojawia się on tylko w przedziale pomiędzy 2000 do 2500 obr/min. Być może to jakieś drgania które występują przy odpowiedniej częstotliwości pracy silnika - tylko co to może być.

Niestety nie mam dostępu do kanału - ale moze to coś jednak z elementami wydechu ? Plecionka ?

cakp napisał/a:
sqza napisał/a:
W sumie chłodnicę oglądałem dość wnikliwie - nie było widać nic niepokojącego.

Wydaje mi się, że jednak te dziwne odgłosy pomiędzy 2000/2500 to jakiś nowy nabytek mojego auta.

Martwią mnie jednak te ubytki płynów - coś z tym dziać się musi - jeżeli szło by to w silnik to byłyby jakieś efekty przy spalaniu - kopcenie itd ?


Może nieszczelna uszczelka pod głowica?
Zrob test na obecnośc spalin w płynie chłodzacym. Na odpalonym silniku sprawdz czy nie ma bąbelków powietrza w zborniku wyrównawczym no i powinno czuć spalinami

Nieszczelność w układzie wydechowym to sam zauażysz, wystarczy zajrzec pod auto. Zwykle na przedzie nieszczelność objawia sie tym że czuć spalinami w aucie przy odpalaniu silnika na postoju. Zasysa wentylacja

http://magazynauto.interi...lka,nId,1504560


Sprawdzałem zbiornik wyrównawczy - brak bąbelków i zapachu spalin. Pod korkiem wlewowym oleju silnikowego też nie widać żadnych dziwnych mazi ani temu podobnych.

W aucie nie czuć spalin przyglądając się plecionce wychwyciłem jedynie, że jest delikatnie skorodowana le nie jest ani wybulona.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-08-2015, 21:07   

Benzynowe silniki Mitsubishi są bardzo ciche, ale znam cichsze :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.